Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä etätöissä, vaimo kotiäitinä...mahdollinen yhtälö?

Vierailija
18.11.2020 |

Eli nyt ehdotettiin tällaista vaihtoehtoa, mikä tavallaan kiinnostaisi.

Saisin olla töissä kotona meluisan konttorin sijaan, mikä sopisi minulle introverttinä loistavasti. Meillä on okt jossa työhuone erillisessä rapussa, eli lapset saisivat meluta ja remuta niin kuin haluavat.

Minua vain epäilyttää ymmärtäisikö vaimo ihan oikeasti että etätyöpäivä on etätyöpäivä? Se ei olisi sitä että no voithan sinä nyt tämän pikkujutun hoitaa välissä tai mikset muka voisi auttaa tässä kun ethän sinä nyt tee töitä vaan pidät taukoa.

En tosiaan olisi kiinnostunut työpäivästä jossa ajatus keskeytyy jatkuvasti, tai jossa tauot pitäisi käyttää kotitöissä auttamiseen.

Vaimo sanoo ymmärtävänsä että totta kai työpäivä on työpäivä, mutta jo hyvän aikaan kotiäitinä olleelle luontaiselle multitaskaajalle voipi olla hankalaa pitää mielessä mitä se tarkoittaa.

Mitäpä olette mieltä?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän sen oman vaimosi parhaiten tunnet. Vai...?

Vierailija
2/38 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha sanoa, millainen vaimosi on. Ollaan miehen kanssa molemmat etätöissä ja hänen tuntuu olevan vaikea ymmärtää, että minä teen päivät TÖITÄ, en esim. lounasta hänelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa, kun ei tunneta sun vaimoa.

Vierailija
4/38 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on eri "rapussa" (mitä se sit tarkoittaakaan, erillistä sisäänkäyntiä?) niin tuskin tulee vaimokaan joka välissä sua häiritseen. Toisin kuin se täällä kirjoitellut, jonka mielestä mies voi hyvin tyhjentää tiskikoneen tai viikata pyykit työpäivänsä ohessa...

Vierailija
5/38 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No etätöissä olevat joutuvat kyllä yleensä tekemään esim jotain ruokaa päivän aikana. Sinäkö et edes joskus sitä voisi tehdä ja samalla myös perheelle? Kuulostat aika itsekkäältä, odotatko että vaimo tekisi sulle sapuskatkin.

Vierailija
6/38 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on simppeli systeemi: kun työhuoneeni ovi on kiinni, mies ei edes kurkista sisälle kysyäkseen jotain. Kun ovi on auki, saa kysellä. Työaikana en tee muuta. Jos on hieno ilma, voin itse ehdottaa että jatketaan lounastaukoani tekemällä kävelylenkki, ja perjantaisin saatan ehdottaa että käydään kaupassa jo iltapäivällä. Silloin minä kirjaudun pois työajalta ja teen ne tunnit takaisin myöhemmin samana päivänä.

Kotitöitä en työajalla tee enempää kuin töissä tekisin eli kiehautan itselleni teetä ja vien astiani koneeseen. Siinä kaikki.

Vierailija
7/38 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit ihan sanoa sille vaimolle että ei, olen töissä nyt, jos pyytää jotain. 

Vierailija
8/38 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No etätöissä olevat joutuvat kyllä yleensä tekemään esim jotain ruokaa päivän aikana. Sinäkö et edes joskus sitä voisi tehdä ja samalla myös perheelle? Kuulostat aika itsekkäältä, odotatko että vaimo tekisi sulle sapuskatkin.

Aika harva toimistollakaan tekee ruokaa. Meillä normimittainen lounastauko on 30 minuuttia. Jos käytän siitä osan ruoanlaittoon, niin aika vähän jää aikaa syömiseen. Tai sitten pitää jatkaa lounastaukoa ottamalla omaa aikaa ja se puolestaan pitää tehdä takaisin.

Itse olen ratkaissut asian lämmittämällä lounaaksi edellisen illan ruokaa.

nr 6

Vierailija
9/38 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ainakin ehtii etätyöpäivän aikana jeesaamaan just niin paljon kuin pyydän, ei se siellä huoneessa muutenkaan jaksa istua koko päivää vaan kaipaa jaloittelua.

Parempi varmaan pysyä siellä työpaikalla jos olet noin herkkä keskeytyksille.

Vierailija
10/38 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä me tiedetään. Omalla työpaikalla normaalia.

Vierailija
11/38 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovi etukäteen vaimon kanssa just joku tuollainen periaate, että menet sinne työhuoneeseen töihin.

Sitten vaimo ei tule sinun "työpaikallesi" etkä sinäkään ramppaa asuintiloissa yhtään enempää kuin normaalisti.

Vierailija
12/38 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa lapset osa-aikapäivähoitoon (esim. 2 pv viikossa). Win-win kaikille, myös sille parisuhteelle.

Vierailija
13/38 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vielä sekin ongelma että joillakin liika yhdessäolo samoissa tiloissa kiristää ilmapiiriä tosi paljon. Mitäs jos sanoisit että kokeilet parin viikon ajan?

Vierailija
14/38 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hyvää saisin aikaan 20 minuutissa? Lounastauko on max 30 min ja siinä ajassa pitäisi tehdä ruoka, syödä se ja siistiä keittiö (no siihen menee minuutti). Helpompaa tehdä ruoka edellisenä päivänä ja lämmittää tai ottaa jääkaapista sellaisenaan.

Vierailija
15/38 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan molemmat etätöissä, ja hoidetaan lapsia joka tauolla, vuorotellen kumpi paremmin ehtii eikä ole palavereja. Jos vaimollasi ei ole muita vastuita kuin lapset, niin olettaisin että saat silloin tehdä duunia, mutta älä oleta mitään valmiita lounaita ja jälkkäreitä, vaimosi ei silti ole mikään sihteeri. Varaa itse itsellesi eväät aamulla jääkaappiin, jotka sitten lämmität ja syöt lounastauolla, ja kysyt miten perheen päivä on sujunut. Hoida myös joku kiireinen vaipanvaihto jos ehdit, niin annat vaimollesi kuvan, että välität ja rakastat.

Vierailija
16/38 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittakaa lapset osa-aikapäivähoitoon (esim. 2 pv viikossa). Win-win kaikille, myös sille parisuhteelle.

Mitenhän tämä nyt liittyy mitenkään avaukseen? Toiseksi, ap ei määritellyt onko hänen puoliso kotiäitinä esim. hoitovapaan kautta. Ihmisille tuntuu olevan aika vaikea ymmärtää, ettei vanhempain- tai hoitovapaata voi jatkaa, jos lapset viedään päiväkotiin. 

Vierailija
17/38 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovi lukkoon. Jos tauolla käyt asunnon puolella, niin puhelin piippaamaan tauon loppuessa. Ekat päivät tärkeimmät, että rytmi tulee kaikille selväksi. Eikä mitään ”no jos ny tämän kerran...”-lipsumisia. Jäähän sulla kuitenkin matka-aikojen verran enemmän aikaa siihen kotihommaan.

Vierailija
18/38 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vaimosi jotenkin vajaa?

Vierailija
19/38 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tähän mennessä jo kaksi ilmoittautunut, ettei ymmärrä mitä etätyö tarjoittaa. Ap:n vaimon osalta en osaa sano. 

Vierailija
20/38 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vaikeeta nykymaailmassa se etteikö molemmat voisi olla kotona lasten kanssa siinä perhesuhde parantuu ja lapsi ei nuorena ajaudu vääriin asioihin jos ei vanhemmat oo ilkeitä

Liika kuri ajaa nuoren pahaan ja myös liian lepsu että annetaan tehdä kaikkea ja itse käy baarissa ne

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme