Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä vedenjuonnin opetteluun?

Vierailija
18.03.2014 |

Miten saada juoduksi litratolkulla vettä päivässä? Joskus on päiviä kun ainoat nautitut nesteet on kahvia ja Pepsi Maxia...

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaa suu.

Vierailija
2/38 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun pitäisi opetella juomaan litratolkulla vettä? Ihan normaali juominen, lasi silloin tällöin, riittää. Kannattaa tarkkailla pissan väriä ja hajua, se kertoo siitä, juoko liikaa vai liian paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitvit? Senkun juo sitä vettä.

Vierailija
4/38 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun joka paikassa toitotetaan miten pitäisi juoda paljon vettä että esim. laihtuisi.

Pissa on kyllä melkein väritöntä yleensä eli ei varmaan kauhea nestehukka ole..?

Vierailija
5/38 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä huoli, että vesi on tarpeeksi kylmää. Silloin se on hyvää ja raikkaan makuista! Pistä vaikka kannussa jääkaappiin ja vähän sitruunamehua sekaan.

Vierailija
6/38 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 20:34"]

No kun joka paikassa toitotetaan miten pitäisi juoda paljon vettä että esim. laihtuisi.

Pissa on kyllä melkein väritöntä yleensä eli ei varmaan kauhea nestehukka ole..?

[/quote]

Ei kannata uskoa sitä toitotusta. Vedenjuonti ei laihduta, mutta sillä voi laimentaa elimistöä, mikä taas ei ole hyväksi terveydelle.

Jos pissa on väritöntä, se on yleensä merkki siitä, että juo liikaa. Pissan on parhaimmillaan sellaista vaalean kellertävää.

Vierailija
7/38 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vedenjuonti todella laihduttaisi, niin moni meistä olisi aika hoikassa kunnossa :D Muutama lasillinen vettä päivässä riittää ihan hyvin, lämpimällä säällä kannattaa tietysti juoda hieman enemmän.

Vierailija
8/38 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmeestä tää vedenjuontibuumi on lähtöisin? Ylimääräistä nestettä juomalla ei laihdu. Jos sulla ei ole jano, saat riittävästi nestettä niistä kahveista ja pepseistä mitä juot, toinen asia on sitten se onko ne kaikkein terveellisintä juotavaa. Vaihda pepsi veteen edes osittain. Sodastream on meillä lisännyt ihan tavallisen vesijohtoveden juontia muiden juomien sijaan, hiilihapotettu vesi maistuu hyvältä.

Hyvä yhteenveto veden juomisesta ilman huuhaajuttuja vaikka täällä:

http://www.makuja.fi/artikkelit/1483321/ajankohtaista/voiko-veden-juonti-olla-vaarallista/

Vierailija
9/38 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama ongelma, olen itse laimentanu mehulla, ihan vain että se mehu vähän maistuu eli tosi laimeaa, tai tekee laimeaa teetä johon vaikka sitruunan tai appeliinin viipaleita. Noissahan tulee vähän kaloreita ja happohyökkäyksiä hampaisiin, mutta on sekun parempi kun kokis :D En jotenki saa uppomaan normi vettä.. Tai tietty joku kivennäisvesi, mut se tulee aika kalliiksi kun hanastakin tulee hyvää puhdasta vettä.

Vierailija
10/38 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en saa näin talvella ylimääräistä vettä menemään alas millään. Kesällä sitä menee töissä jo vähintään 3litraa päivässä, koska hikoilen jo silmää liikuttamalla. Pitäisi kuulemma aineenvaihdunnan takia juoda ainakin 1,5 litraa päivässä. Juon kyllä kahvia, teetä ja ruuan kanssa vettä, mutta hyvä jos noista tulee yhteensä edes se 1-1,5litraa.

Vierailija
11/38 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen vesipulloa. Ei mitään älytöntä 1,5l pulloa, vaan normaalia 0,5l pulloa. Helppo pitää mukana ja hörppäillä silloin tällöin. Kannattaa vaihtaa usein jos käyttää ihan perus muovipulloa tai sitten investoida parempaan juomapulloon.

Laihtumiseen vaikuttaa varmaan jos täyttää mahansa vedellä eikä syö niin paljon... Toisaalta joskus myös on vaikea erottaa näläntunne ja jano, niin hullulta kuin se kuulostaakin!

Itse "pärjään" aika vähäisellä juomisella, mutta olen tietoisesti lisännyt vedenjuontia enkä ole enää kärsinyt esimerkiksi päänsäryistä niin usein kuin aiemmin. Kahvi myös kuivattaa elimistöä (juon itse aika paljon sitä) niin vettä on hyvä olla kaverina.

Vierailija
12/38 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans tekee tiukkaa saada vettä lipitettyä tarpeeks. Nyt sujuu vähän jouhevammin kun ryystän juomapullosta mennen tullen. Jotenki kupista juominen tökkii.

Vierailija
13/38 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kauaa, kun luin jostain että suuri osa naisten inkotenssiongelmista johtuu liiasta vedenjuonnista. Virtsarakko ylirasittuu, kun vettä juodaan jatkuvasti ja pitää juosta päästämässä liruja puolen tunnin välein.

Itse en voi juoda vettä juuri ollenkaan, minulla on luonnostaan laimeat vatsahapot ja veden juominen pistää ruuansulatuksen lujille. Jos juon vettä suositusten mukaan, olen pöhöttynyt, ruoka ei sula, minulla on ilmavaivoja ja olo on kamala. Otan sen nesteen sitten ruuasta, eli suosin keittoja ja yritän huolehtia että ruuassa on muutenkin nestettä.

Vierailija
14/38 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 20:55"]

Suosittelen vesipulloa. Ei mitään älytöntä 1,5l pulloa, vaan normaalia 0,5l pulloa. Helppo pitää mukana ja hörppäillä silloin tällöin. Kannattaa vaihtaa usein jos käyttää ihan perus muovipulloa tai sitten investoida parempaan juomapulloon.

Laihtumiseen vaikuttaa varmaan jos täyttää mahansa vedellä eikä syö niin paljon... Toisaalta joskus myös on vaikea erottaa näläntunne ja jano, niin hullulta kuin se kuulostaakin!

Itse "pärjään" aika vähäisellä juomisella, mutta olen tietoisesti lisännyt vedenjuontia enkä ole enää kärsinyt esimerkiksi päänsäryistä niin usein kuin aiemmin. Kahvi myös kuivattaa elimistöä (juon itse aika paljon sitä) niin vettä on hyvä olla kaverina.

[/quote]

Ihanko totta? Tiskiaine ja pulloharja on kyllä jo keksitty...

Vierailija
15/38 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mahdollista juo lasillinen tunnissa. Se aika hyvä sääntö.

Omassa työssäni en voi noudattaa, en pääse veskiin niin usein kuin pitäisi.

Kotona vapaa-ajalla juon 3dl kerralla, 2-3L/pv

Vierailija
16/38 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mahdollista juo lasillinen tunnissa. Se aika hyvä sääntö.

Omassa työssäni en voi noudattaa, en pääse veskiin niin usein kuin pitäisi.

Kotona vapaa-ajalla juon 3dl kerralla, 2-3L/pv

Vierailija
17/38 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä se vedenjuonti on hyväksi keholle monesti eri syistä. Laihtumisesta en tiedä.

Kannattaa laittaa vettä (niin monta litraa kun haluaisi päivässä juovan) juomakannuun valmiiksi ja joukkoon vaikka sitruunan/limen lohkoja (ei tietenkään välttämätöntä, vesi on hyvää sellaisenaankin). Ota kannusta lasi vettä useita kertoja päivässä, säännöllisin väliajoin (ei siis kannata kiskoa koko kannullista kertaheitolla kurkusta alas). Minulla on vesilasi lähes aina sohvapöydällä tai toimiston pöydällä ja siitä on mukava hörpätä kulauksia. Jos tavallinen kylmä hanavesi tökkii, kannattaa kokeilla hiilihapollista vettä (jos teillä on soda stream tai vastaava kone kotona). Ihanasti poreileva vesi on hyvä korvike virvoitusjuomille.

Vierailija
18/38 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juon ison lasillisen vettä yhden heti aamulla, sitten aamupäivän aikana töissä 1-2 lasillista, lounaalla yhden sitten taas iltapäivällä 1-2 lasillista ja päivällisellä taas ja vielä illalla yhden. Tuosta tulee 6-8 lasillista eli 2-3 litraa.

Vierailija
19/38 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Energetix magneetti-tikku. Vesi imeytyy paremmin, maistuu paremmalle ja sen molekyylirakenne muuttuu "sadevesimäisemmäksi". Kaikkihan tietää, kuinka eläimet juovat ennemmin vettä vaikka ojasta, kuin hanasta. Magnetisoimalla vesi on luonnonmukaisempaa ja vatsakin toimii paremmin.

Vierailija
20/38 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 20:34"]

Pidä huoli, että vesi on tarpeeksi kylmää. Silloin se on hyvää ja raikkaan makuista! Pistä vaikka kannussa jääkaappiin ja vähän sitruunamehua sekaan.

[/quote]

Minä en voi juoda jääkaappivettä muutoin kun ruoan kanssa tai sodastream kuplavettä, pöydällä kannussa huoneenlämpöistä menee miten vaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme