Missä vaiheessa uusi kumppani suvulle näytille??
Missä vaiheessa uutta parisuhdetta "pitäisi" käydä esittäytymässä kumppanin suvulle? Esim. jos puoliso saa kutsun johonkin suvun tapahtumaan?
Mietin tätä siksi kun minulla on uusi kumppani jonka kanssa tavattiin viime kesänä, en ole vielä halunnut tuppautua minnekään mukaan. Vanhemmat olen ohimennen tavannut pari kertaa.
Edellinen suhteeni kesti pari vuotta eikä kumpikaan meistä tainnut tavata edes toistemme vanhempia. En koe että olisi kiire mihinkään, varsinkin kun ei ole mitään puhetta ollut yhteenmuutosta tmv. Kevyttä tapailua.
Mutta nyt miesystäväni pyysi minua viikonloppuna mukaan johonkin sukunsa juhliin, ja kun kieltäydyin niin loukkaantui ja sanoi että sukulaiset loukkaantuu enkä voi heitä aina vältellä. Häh??!?!? O____o
Mites nämä asiat yleensä menee?
Ja tosiaan olemme aikuisia, jo kerran eronneita kumpikin että siksikään ei ole ainakaan itsellä ole tuli hännän alla :)
Kuka tässä nyt on "väärässä"?
Kommentit (28)
Jotenkin kaipaisin nyt muiden mielipiteitä asiaan. Itsestä tuntuu jotenkin älyttömältä mennä näin uuden tuttavuuden sukua tapaamaan, kun taas toisella on ihan toiset ajatukset. Aika monta ihmistä saisi elämänsä aikana esitellä jos kaikki säädöt näytille veisi :)
Vai onkohan mies sitten ihan vakavissaan kun itse vasta katselen ja koeajelen ostopäätöstä miettiessä :D
-aloittaja
Et missään tapauksessa mene, todella ala-arvoista toimintaa. Tuohan täydellistä alistamista ja narsismia sen pahimmassa ilmentymässä. Jätä se sika välittömästi.
Minä ajattelen samoin kuin ap. En ole yhtään innokas esittäytymään suvulle. Sitä on liian vanha näihin peleihin.
Nuorena sitä nai toisen sukuun. Nyt haluan pitää parisuhteen PARIsuhteena. Olen monta vuotta edustanut omissa sukujuhlissa vain itseäni, mitä se toinen siihen mitenkään liittyy?
Teillä on miehen kanssa eri käsitykset asioista tässä. Minun mielestäni jos olette tavanneet jo yli puoli vuotta sitten, niin aivan hyvin voisit mennä sukulaiskekkereihin avecina. Ehkä mies loukkaantui, koska ei tajua, miksi kieltäydyt? Ja todennäköisesti nyt luulee, ettet ole varma hänen suhteensa, koska et halua vieläkään tavata häne sukuaan.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 17:31"]
Jotenkin kaipaisin nyt muiden mielipiteitä asiaan. Itsestä tuntuu jotenkin älyttömältä mennä näin uuden tuttavuuden sukua tapaamaan, kun taas toisella on ihan toiset ajatukset. Aika monta ihmistä saisi elämänsä aikana esitellä jos kaikki säädöt näytille veisi :)
Vai onkohan mies sitten ihan vakavissaan kun itse vasta katselen ja koeajelen ostopäätöstä miettiessä :D
-aloittaja
[/quote]
Olette tapailleet kesästä asti, muttet tiedä haluatko olla miehen kanssa vakavissasi ja vasta katselet tilannetta? Kai olet kertonut tämän hänelle?
[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 17:51"]
[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 17:31"]
-aloittaja
[/quote]
Olette tapailleet kesästä asti, muttet tiedä haluatko olla miehen kanssa vakavissasi ja vasta katselet tilannetta? Kai olet kertonut tämän hänelle?
[/quote]
Tämähän on itsestäänselvyys. Tosiaan edellinen "koeajo" kesti sen pari vuotta, siinä ajassa tulin vakuuttuneeksi ettei ole tyyppi mua varten.
Sitä kun on jo naimisissa pyörähtänyt ja pari lastakin, ei todellakaan kiire mihinkään. Better safe than sorry. Kerkeää harmillisen vähän nähdä edes miestä kun on työt, harrastukset, asuntolainat jne.
Ehkä miehellä tosiaan on eri ajatukset.
-aloittaja
Keskustelkaa asiasta, ei todellakaan ole itsestäänselvyys, että vielä puoli vuotta tapaamisesta olisi kyse vain koeajosta. Väittäisin melkein, että olet vähemmistössä tuollaisen mielipiteen kanssa. Miehesi voi olla ihan eri odotuksin liikkeellä!
Tapailin yhden miehen kanssa kahdeksan kuukautta, minkä jälkeen laitoin välit poikki. Yksi suurimmista syistä oli se, ettei mies esitellyt minua kenellekään. Minusta tuntui, ettei mies pidä suhdettamme vakavana, joten en halunnut enää olla hänen kanssaan. Eron jälkeen mies sanoi, että olisi kyllä aikanaan esitellyt minut suvulleen ja ystävilleen. Minusta kahdeksan kuukautta oli niin pitkä aika, että olisi jo voinut kertoa olemassaolostani perheelleen.
Jaa, jos sitä sen puoli vuottakin on yhdessä ollut, niin hyvin voi mennä sukujuhliin mukaan, etenkin jos toinen pyytää...
Tietysti, jos olette vain tapailleet, kerran pari kuussa, niin ehkä sitten ei niin väliksi. Jos taas enempi tosissaan, useimmiten vapaa-aikana yhdessä tai jopa asutte yhdessä, niin kyllä se kummalle tuntuu, jos et näytille suostu. Miesreppana tietysti susta innoissaan kertonut, ja joutuu sitten selittelemään, mikset mennyt mukaan.
Ei kiinnosta erikseen esittäytyä toisen suvulle. Siinä niitä sukulaisia tapaa, kun luontevasti on tekemisissä. Kumpikaan meistä ei harrasta sukujuhlia, joten en ole tavannut käytännössä ketään miehen sukulaisia lähintä perhettä lukuunottamassa. Olemme olleet kymmenen vuotta yhdessä.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 18:16"]
Jaa, jos sitä sen puoli vuottakin on yhdessä ollut, niin hyvin voi mennä sukujuhliin mukaan, etenkin jos toinen pyytää...
Tietysti, jos olette vain tapailleet, kerran pari kuussa, niin ehkä sitten ei niin väliksi. Jos taas enempi tosissaan, useimmiten vapaa-aikana yhdessä tai jopa asutte yhdessä, niin kyllä se kummalle tuntuu, jos et näytille suostu. Miesreppana tietysti susta innoissaan kertonut, ja joutuu sitten selittelemään, mikset mennyt mukaan.
[/quote]
Itse asiassa kun nyt rupesin asiaa miettimään niin johan tuota kohta on vuosi ensitapaamisesta.
Voi tosiaan olla että mies on intoillut minusta, kun taas itse olen koko ajan sanonut että ei ole kiirettä sitoutua ja toinen nyökytellyt.
Kyllä tässä useampi kerta viikossa tulee nähtyä, lapsiinkin tutustunut.
Omalle suvulleni en ole halaistua sanaa hänestä kertonut, ei ole tullut mieleeni tehdä niin. Voihan se olla että olisi ihan keskustelun paikka.
- aloittaja
Kyllä minäkin loukkaantuisin, jos melkein vuoden yhdessäolon jälkeen mies ei lähtisi mun kanssa joihinkin juhliin. Älä tee asiasta liian isoa.
Ei ole vielä tavannut sukuani, 4 vuotta yhdessä.
Olen nelikymppinen ja kuten joku sanoi, nuorena naidaan sukuun. Aiemmassa suhteessa perheiden vaikutus ylitti parisuhteen rajoja ja esim. erotessa vanhemmat ottivat kantaa. En halua että perheeni menettää yöunensa jos tässä iässä minulla menee parisuhde poikki.
Vierailija kirjoitti:
-aloittaja
Tässä nyt on ehkä avain siihen, miksi mies loukkaantuu, ja mitä ilmeisimmin hyvästä syystä. Olette olleet vuoden yhdessä, ja hän on sinulle säätö. Sinä selvästikin olet miehelle kumppani, jonka kanssa hän haluaa elää ja jakaa elämänsä.
Me menimme vuoden kuluttua seurustelun alusta jo mieheni kanssa naimisiin. Joten joo, suvut tuli tavattua.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vielä tavannut sukuani, 4 vuotta yhdessä.
Olen nelikymppinen ja kuten joku sanoi, nuorena naidaan sukuun. Aiemmassa suhteessa perheiden vaikutus ylitti parisuhteen rajoja ja esim. erotessa vanhemmat ottivat kantaa. En halua että perheeni menettää yöunensa jos tässä iässä minulla menee parisuhde poikki.
Mullakin vanhat vanhemmat joilla muistisairauksien oireita. Turha huolestuttaa ja sekoittaa heidän mieltään.
Vanhempani ovat miesystäväni jo tavanneet useaankin kertaan, minä myös hänen vanhempansa. Mielellään veisin näytille vaikkapa isoäidillenikin, mutta hänen asenteensa on, ettei tarvitse tuoda näytille (ainakaan ennen kuin olemme aviossa). Olen lähes 30v, kaksi pidempää parisuhdetta taustalla. Nykyisen kanssa yhdessä puolitoista vuotta ja tunteneet olemme kaksi vuotta.
Eipä tuohon mitään sääntöä ole. Sitten kun tuntuu oikealta ja tulee sopiva tilaisuus. Itse en esittele muuta kuin sellaisen kumppanin josta tuntuuu että tässä on nyt se oikea jonka kanssa haluan viettää loppuelämäni. Vanhemmat tapasivat miehen sattumalta ennen kun edes vielä oltiin sovittu seurustelevamme ja sitten kun suhde vakiintui niin vietettiin joulu ja pääsiäinen vanhempieni luona samalla mies tutustui myös veljeeni ja veljen kumppaniin. Juhannukseksi mennään mökille jonne tulee myös vanhempani ja veljeni kumppaninsa kanssa ja samalla käydään moikkaamassa sukulaisia jotka asuvat samalla paikkakunnalla joten juhannuksena mies tapaa vähintään mummini, ja kesän aikana todennäköisesti myös muita sukulaisia. Ensitreffeistä meillä on nyt 10 kk aikaa. Mies ei ole omien sukulaistensa kanssa missään tekemisissä, joten tuskin tulen heitä koskaan tapaamaan, mutta miehen kaverit olen kyllä tavannut.
Onko se jotenkin tärkeää, miten asiat "yleensä" menee? Luulisi aikuisten ihmisten osaavan päättää omista kyläilyistään ilman tällaisia kyselyjä. Jos et halua mennä, et mene, jos se on miehelle tärkeää ja sinulle ei, voit mennä. Ihan miten haluatte. Ei tarvitse tavata koskaan jos et halua. Ihan saatte itse päättää.