Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä lorna byrnen kirjasta?

Vierailija
18.03.2014 |

Siis niistä enkeleistä mitä hän näkee tai siitä että valitsemme ennen syntymäämme kohtalomme?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lukenut yhden Byrnen kirjan, ja itselleni tuli mieleen että hänellä on joko vilkas mielikuvitus jota hän ei erota todellisuudesta, tai mielenterveysongelmia.

Enkä ole mikään kiihkoateisti, vaan pikemminkin liberaali luterilainen uskovainen. Uskon enkeleihinkin. Mutta ne Lornan enkelit on jotenkin kovin lapsenoloisia, sellaisia mitä 5-vuotiaat kuvittelee. Ne eivät vaikuta ollenkaan samantapaisilta kuin Raamatussa esiintyvät enkelit esimerkiksi. 

Lorna esittää kirjoissaan myös melkoisen sekalaisia teologisia oppeja ,joita useimmat kristityt pitävät varmasti harhaoppisina. Esimerkiksi jälleensyntymisoppia hän opettaa. Itse olen avoin erilaisille ajattelumalleille, mutta minusta Lornan opetukset eivät muodosta edes sisäisesti koherenttia oppia, vaan tuntuvat sekalaisesti kokoon lätkityltä kyhäelämältä kristinuskoa, spiritualismia ja New Agea. 

Ihmettelen myös, mikä on näiden kirjojen sanoman hyöty ihmisille, koska sanoma tuntuu olevan lähinnä, että Lorna on tosi erikoinen ja enkelit juttelee hänelle.

Vierailija
2/9 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Lorna mitään opeta niissä. Ja itse taas kuvittelen Raamatunkin enkelit samanlaiseksi kuin Lorna. Tuon syntymän valinta on aika mielenkiintoista, mutta ehkäpä kaikkeen tulee vastaus kun pääsemme Kotiin.

Kirjan sanoman hyötyhän on just se että enkeleitä on olemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takoo rahaa, kun aika on enkeleille otollinen. Ihan hömppää kaikki kirjat.

Vierailija
4/9 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea sitä ensimmäistä kirjaa loppuun asti, oli liian korkealentoista settiä mulle ;) muita kirjoja en sitten ymmärrettävistä syistä ole aloittanutkaan.

Vierailija
5/9 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 13:44"]

Takoo rahaa, kun aika on enkeleille otollinen. Ihan hömppää kaikki kirjat.

[/quote]

Olet kuitenkin lukenut =D

Vierailija
6/9 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai oon lukenut, miksi muuten kommentoisin?

Vierailija
7/9 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 13:32"]

Ei Lorna mitään opeta niissä. Ja itse taas kuvittelen Raamatunkin enkelit samanlaiseksi kuin Lorna. Tuon syntymän valinta on aika mielenkiintoista, mutta ehkäpä kaikkeen tulee vastaus kun pääsemme Kotiin.

Kirjan sanoman hyötyhän on just se että enkeleitä on olemassa.

[/quote]

Ihmettelen vaan, että alkaakohan noiden kirjojen takia kukaan, joka ei tähän asti ole uskonut enkeleihin, niihin uskoa? Se jotenkin ei ole kovin vahva todiste, että yksi hieman erikoisenoloinen nainen niitä sanoo näkevänsä. 

Kun edes minua, joka kristittynä uskon enkeleihin sinänsä, kirja ei vakuuttanut niin, että sen luettuani uskoisin tietäväni jotain enkeleistä sen enempää kuin ennenkään. Jäi vain skeptinen olo.

t. 2

Vierailija
8/9 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInustakin ne ovat aikamoinen sekoitus kaikkea, mutta itsekin uskon, että totuus on ihmeellisempää, kun täältä joskus lähdemme. 

Lorna kertoo, mitä on nähnyt. Uskon sen. Tietysti vähän ihmetyttää, miksi hän näkee asioita, mitä me muut emme näe. Toisaalta, onhan näitä aina ollut. 

Vierailija
9/9 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon minäklin nähnyt henkiä ja enkeleitä, mutta en koko ajan.