äiti työtön ja isä opiskelee, miten selviämme?
Olen 20 vuotias ja työtön ja mieheni on 24 vuotta ja opiskelee tällä hetkellä. Ja olen raskaana, onko siellä ruudun toisella puolella samanlaisesta tilanteesta selvinnyttä ja miten?
Minua huolestuttaa raha ja kaikki menot mitä raskausaikana ja lapsen kanssa tulee.
Voisiko joku auttaa ja kertoa uskallanko pitää tämän rakkauspakkauksen tietäen että selviämme?
Kiitos paljon!
Kommentit (27)
[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 11:11"]
Isä töihin opiskelujen ohessa kuten muutkin aikuiset perheelliset tekee!
[/quote]
Tämä ei ole aina järkevää. Esim. jos mies opiskelee alaa, jolla valmistumisen jälkeen on odotettavissa hyvä palkka, niin on todennäköisesti järkevämpää keskittyä nyt opintoihin ja hoitaa ne mahdollisimman äkkiä pois alta, niin että pääsee mahdollisimman pian tienaamaan. Työssäkäynti opiskelun ohessa kun todennäköisesti myöhäistää valmistumista.
Äiti voi myydä itseään... raskaana olevat naiset ovat kysyttyjä.
Pillulla pahimman yli...
Hei kaikki te, jotka nyt oikein joukolla syyllistätte ap:tä yhteiskunnan tukien väärinkäyttämisestä. Tajuatteko, että se työssäkäyvä, hyvää palkkaa nauttiva nainen saa äitiyslomalle jäädessään kolmen kuukauden palkan tekemättä sen eteen sekuntiakaan tuottavaa työtä. Äitiysvapaan aikana hänelle kertyy myös palkallistalomaa.
Työssäkäyvä äiti, joka jää perhevapaille maksaa yhteiskunnalle helposti monta kertaa enemmän kuin työtön äiti. Ne tuet kun tulee ihan samasta pussista jokaiselle perhevapaalla olevalle, ei se ole mitään taivaasta tippuvaa pyhää rahaa joka ei rasita yhteiskuntaa. Aika pitkään saa se työssäkäyväkin äiti maksaa verojaan, että saa maksettua takaisin ne edut, joita yhteiskunta hänelle tarjoaa.
Tuossa tilanteessa kannattaa panostaa imetykseen, siitä tulee suuri rahansäästö. Toinen, mistä kannattaa ottaa ajoissa selvää, on kestovaipat. Niitä on niin monenlaisia, että vaatii pientä opiskelua.
Opiskelkaa ja hankkikaa töitä ensin ja lisääntykää sitten!
[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 16:21"]
Opiskelkaa ja hankkikaa töitä ensin ja lisääntykää sitten!
[/quote]
Eikö nuorten naisten ole vaikea saada vakituista työpaikkaa juuri siksi, kun työnantaja pelkää heidän perustavan perheen ja jäävän äitiyslomalle? Minä näkisin, että valmistumisvaiheessa voisi olla hyväkin valtti, jos lapset ovat jo siinä iässä että korvatulehduskierteet ja päivähoitoonmenon alkuvaiheeseen liittyvät sairastumiset on lusittu.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 11:27"]
Parikymppisenä pitäisi olla itselleen ammattia hommaamassa, eikä työttömänä. Jos tuossa iässä on jo työtön, niin oletettavasti ei tule töitä ikänään tekemään. Tukien varassa tulee elämään loppuelämän
[/quote]
Höpö höpö. Itse olin tuossa iässä äitiyslomalla / kotiäitinä ja hankin tutkintoni vasta myöhemmin. Päivääkään en ole ollut työtön sen jälkeen.