Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aamut on helvettiä :( Kiukuttelevat lapset, raskaana oleva äiti.

Vierailija
18.03.2014 |

Minulla siis viikkoja kohta 30, pitäisi lepäillä sillä olen tosi väsynyt, aneeminen, supistelee.

Joka aamu lapset kiukuttelee ja äyskii, paukuttelee ovia yms. Tämä on helvetti maan päällä. En tiedä mitä tekisin että saisin aamut sujumaan. 

Toinen lapsi siis lähtee kävellen kouluun ja toisen vien autolla pk:hin. Nyt hiihtoloman jälkeen ongelma on kärjistynyt, joka aamu joku (yleensä minä) itken, mua heitellään tavaroita, olen paska tyhmä äiti jne. Olen ihan loppu kun lapset on viimein maailmalla :/

Illat menee jotenkuten, lämmitän ei eineksiä ja laitan muumit pyörimään. Miehestä ei ole apua sillä sellaista ei meidän talouteen kuulu.

Päivät saan onneksi levätä, olen ihan lopussa jos käyn kaupassa tai imuroin. Nytkin tuossa odottaa imuri, tiskit ja valtava pino pyykkiä, en tajua miten selviän loppupäivästä, viikosta, tulevista kuukausista.

Mä en jaksa enää :'(

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä paikkakunta?

Vierailija
22/37 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koululainen osaa muuten jo pestä vaikka ne ikkunatkin, imuroida ja täyttää/tyhjentää tiskikonetta. Pienempi voi pyyhkiä pölyjä ja kerätä leluja. Useimmiten lapset tekee tosi mielellään kotitöitä, tuntevat itsensä tärkeiksi ja isoiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko naapureista tai lasten kavereiden perheistä apua? Joskus lapset vaikka vuorotellen illaksi tai yöksi kylään, niin saat levätä - yhden lapsen kanssa on leppoisampaa? Joku tukiperhekin olisi varmasti hyvä tuossa tilanteessa.

Lakkaa syyttämästä itseäsi, mutta hae apua masennukseesi - sen läpi kaikki tuntuu mahdottomalta ja energia menee omien "virheiden" pyörittämiseen. Sitten kun voimasi palautuvat, jaksat taas kuten ennenkin siivota ja kokata, ei hätää.

Asutko millaisella paikkakunnalla?

Vierailija
24/37 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värvää lapset avuksi kotitöihin, listaa asia, joiden tekemisestä saa vaikka rastin, ja kun rasteja tarpeeksi, ostat niille vaikka tikkarit tms puoli-ilmaista pikkuherkkua, jollet jaksa viedä esim retkelle tms kivaan. Ja johan alkaa huushollissa tapahtua!

Myös niistä reippaista ja kauniista aamuista voi saada rastin. Kokeile edes, me ei uskottu miehen kanssa, mutta yritettiin pitkin hampain, kun perheneuvola suositteli ja kas kummaa - ihan eri tenavat! ;)

Vierailija
25/37 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaksi haet itsellesi apua, siis psyykkeeseen! Jos on ahdistusta, masennusta tms. niin ei sitä jaksakaan! Ja sitten tiuskiu lapsille ja ne kyllä aistii ja kiukkuilee sitten takas. Lapset(ja aamut) asettuu kyllä, kun itse voit paremmin! Tsemppiä ja ota apu vastaan!

Vierailija
26/37 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoida anemia kuntoon. Osta luontaistuotekaupasta nestemäistä rautavalmistetta ja nokkostippoja! Olin itse samassa jamassa viime syksynä, en tosin raskaana, mutta yksin pienten lasten kanssa. HBL oli 90, itketti, väsytti ,masensi. Apteekin rauta ei auttanut, mutta tupla-annoksella noita valmisteita olo alkoi kohentua. Sain ennaltaehkäisevänä lastensuojelutyönä 2perhetyöntekijää jotka auttoivat pahimman väsymyksen yli tulemalla kaksi kertaa viikossa tekemään kotihommia ja auttamaan lapsia läksyissä ym. Pääsin jaloilleni ja jaksan taas, enkä tarvitse heitä enää. Ota yhteys sossuun, niiden on autettava!

Vierailija
27/37 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vauvasta! Vauvat ovat ihania, niistä saa iloa ja voimaa, vaikka niiden isät olisivat millaisia kusipäitä! Anna itsellesi lupa olla iloinen tästä uudesta pienestä ihmeestä!

Supistuksiin kokeile magnesiumia, siitä voi olla tosi iso apu.

Kalaöljykapseleista voi olla apua masentuneisuuteen ja uupumukseenkin.

Jos olet uupunut, etkä fyysisesti jaksa, ymmärrän, etteivät mitkään tsemppauspuheet auta. Lisää energiaa ei saa motivaatiopuheista. Siinä tapauksessa kannattaa puhua ihan lääkärille: ei ole ihan normaalia olla noin uupunut.

Jos olet masentunut, puhu siinäkin tapauksessa neuvolalääkärille. Olet yksinhuoltaja, sinun jaksamisesi on TODELLA tärkeää. Sinun pitää saada apua tilanteeseesi, on se sitten fyysisistä tai psyykkisistä syistä johtuvaa. Pyydä saada tavata psykiatrinen sairaanhoitaja, jotta voitte yhdessä pohtia, kärsitkö sellaisesta masennuksesta, johon saisit ulkopuolista apua, terapiaa tai lääkehoitoa.

Neuvolatädiltä voisit saada tietoja kotiavusta, diakoniatyöstä tms tahoista, jotka voisivat auttaa arjessa.

Ymmärrän, että apua on vaikea pyytää, mutta usko minua: monet varmasti haluaisivat auttaa, jos tietäisivät että tarvitset apua. 

Kerro päiväkodissa suoraan, että sinulla on jaksamisen kanssa suuria ongelmia, ja tarvitset päivähoitoa lapsellesi, jotta saat levätä. 

Kun olet avoin omista ongelmistasi, ihmiset ymmärtävät ratkaisusi ja voivat auttaa sinua.

Vierailija
28/37 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvä luoja .tämä av on kyllä todellakin alemman sosiaaliluokan palsta :( sääliksi käy millaisissa perheissä monet lapset joutuvat elämään holtittomien vanhempien kanssa.

Miten ihmeessä tuollaiseen katastrofiin pykäät lisää lapsia meidän veronmaksajien kustannettavaksi? Surullinen tulevaisuus lapsillasi edessä ..jos nytkään et saa kuria aikaiseksi ja lapsilla menee koulussa huonosti.

En ihmettele yhtään miksi vanhempasi suuttuivat..taitavat olla porukan ainoat järki-ihmiset ja häpeissään tuollaisesta tyttärestä joka sikiää joka miehelle. Älä porsi yhtään häirikkömukulaa tämän jälkeen.

Vierailija
29/37 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvä luoja .tämä av on kyllä todellakin alemman sosiaaliluokan palsta :( sääliksi käy millaisissa perheissä monet lapset joutuvat elämään holtittomien vanhempien kanssa.

Miten ihmeessä tuollaiseen katastrofiin pykäät lisää lapsia meidän veronmaksajien kustannettavaksi? Surullinen tulevaisuus lapsillasi edessä ..jos nytkään et saa kuria aikaiseksi ja lapsilla menee koulussa huonosti.

En ihmettele yhtään miksi vanhempasi suuttuivat..taitavat olla porukan ainoat järki-ihmiset ja häpeissään tuollaisesta tyttärestä joka sikiää joka miehelle. Älä porsi yhtään häirikkömukulaa tämän jälkeen.

Vierailija
30/37 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä olet? vastaa edes ylimalkaisesti. 

Sulla on tosi rankka tilanne, ymmärrän. Loppuraskaudesta sitä on tosi poikki, vaikka puoliso auttaisi kuinka paljon - ja sää oot yksin! Hali.

Sun lapsella on oikeus siihen päivähoitopaikkaan, pidä se. Älä välitä savustuksesta: ne ihmiset siellä ei näe sun tilannetta.

Pistä lapsille rajat: Jos lyö, heittää tavaraa - menettää pelivuoron, karkkipäivää tms. Palkitse hyvästä: tarra joka aamu kun lähtö sujuu ja kymmenestä tarrasta jotain kivaa.

Rauhoita itsesi. Sillä välin kun lapset koulussa ja päiväkodissa, lepää, kävele ja hemmottele itseä. Tämä rauhoittuminen on tärkeää, koska lapset heijastelee sun omaa kaaottista oloa. Tämä on numero yksi, kaikkein tärkeitä.

älä eineksistä murehdi, ehdit kyllä tehdä lapsille freesiä ruokaa, kun voimaannut. Tässä tilanteessa punnitaan onko sulla tosi ystäviä, kysy kaikilta mahdollisilta apua. 

tsemppaan niin sua, kyllä tuosta vielä nouset! Mulla on seitsemän lasta, ja monenlaisia tilanteita on ollut, mutta loppuraskaus on ehdottomasti raskain vaihe. Silloin on niin herkällä mielellä ja tarvii rakkautta ja tukea. <3

Vierailija
31/37 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos nro 30.

Varsinkin tämä yksinäisyys on kamalaa, ei voi puhua kellekään lasten asioista yms. On niin yksin. Ketään ei kiinnosta. En edes muista koska viimeksi kävi joku meillä kylässä.

Sukua ei juuri ole ja he on toisella paikkakunnalla. Esim. sisaruksia ei ole (miksi varmaan halusin niitä omilleni). Mummoni on laitoksessa ja melkein vihannes vuoteessa.

Olen hiukan sosiaalisesti kömpelö joten ystäviä ei hyvin ole. Yksi äitiystävä löytyy mutta hänellä on useampi alle kouluikäistä ja tosi väsynyt hänkin. Harvoin jaksetaan nähdä, soittelusta ei meinaa tulla mitään kun lapset roikkuu ja rääkyy. Antaisin mitä vaan että joku kävis mun kanssa vaikka edes kaupassa tmv. Kunpa joku tulisi kahville, saisin kimmokkeen siivota.

Emme ole pk-seudulla vaan melko pohjoisessa, keskisuurella paikkakunnalla.

Ap

Vierailija
32/37 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun täytyy hakea apua masennukseen nyt heti ap!! Se ei ole häpeä! Jos et hae myt apua,miten selviät kun valvot pienen vauvan kanssa? :(

neuvolasta saat apua kun kerrot kaiken! Onko sielä päin perhetyötä? Sitä nyt selvästi tarvitset,aikuista juttuseuraa ja sinun täytyy lähteä rakentamaan jotain turvaverkkoa itsellesi.

voimia sinulle! Minulla itsellä vain yksi 8kk vauva ja olin tosi loppu. Sain itse apua ja nyt kaikki hyvin.

Vierailija
33/37 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ymmärrät varmaan että juuri tuo vetäytyminen ja sulkeutuminen on hälyttävä merkki masennuksesta. Jos kerrot kaiken tämän neuvolassa, mitä kerroit täällä, saat ihan varmasti apua. Perhetyöntekijän, tukiperheen, sosiaalityöntekijän. Ja miten on sun ansiosidonnaisen laita? Eikö se riitä elämiseen? Oletko varma että olet hakenut kaikki lakisääteiset tuet?  

Etkö ole kertonut neuvolassa edes sen vertaa tilanteestasi, että sut ois ohjattu yksin lasta odottavien vertaistukiryhmään? Vai etkö halunnut mennä? On kuitenkin aika, jos ei nyt yleistä, niin ei edes mitenkään tavatonta odottaa lasta yksin. Asun aika pienellä paikkakunnalla ja täälläkin sellainen kokoontuu.

Vierailija
34/37 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 09:09"]

Ap, päätös on nyt tehty ja vauva tulee teille. Älä haaskaa energiaa miettimällä mitä nyt tekisit toisin. 

Unohda se siivoaminen. Eineksilläkin elää. Vielä pari kolme kuukautta ja vauva on syntynyt. Olosi kohenee, kun raskausvaivat päättyvät. Sinä selviät kyllä.

Puhu neuvolassa tilanteestasi.

[/quote]

Joo, panosta kaikki jäljellä olevat voimat siihen, että jaksat lasten tunteet. Yritä vaikka väkisin suhtautua heihin positiivisesti ja tehdä jotain pientä hauskaa yhdessä, lukea, katsoa lastenohjelmaa, leikkiä jotain rauhallista (siis illalla). Aamulla tosiaan yrittäkää herätä sen verran aikaisin, ettei tule kiire ja yritä halailla ja jutella pk:laisen kanssa.

Ja ota herran tähden voimakkainta rautavalmistetta, jota vatsasi kestää! mä olen nyt viikolla 39 ja olin ihan poikki kunnes aloin ottaa 100mg tabletin päivässä ja nyt olen tosi pirteänä. Voimia...

Vierailija
35/37 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voit ap? Oletko saanut apua?

Vierailija
36/37 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 09:05"]

En tiedä mitä minä typerys ajattelin kun päätin tämän vahingon pitää :(

[/quote]

Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa.

Kyllä minäkin olen oman osani hölmöillyt, mutta tuollaista virhettä en kyllä pystyisi koskaan tekemään. Nyt joudut vain tekemään parhaasi, mutta joudut kyllä aina elämään sen tiedon kanssa, että ilman lapsia olisit onnellisempi.

Vierailija
37/37 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa aika perheneuvolaan. Lisäksi tuo masennus täytyy hoitaa -viimeistään kun vauva syntyy. Voisitko saada apua kotiin esim. neuvolan perhetyöstä? Joissain kunnissa saa myös kodinhoitoapua. Nyt vaan rohkeasti hakemaan apua ja tukea. Turha pelätä että siitä sinut leimataan -päin vastoin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi