Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä kun 9 v tyttö haluaa koiran?

Vierailija
17.03.2014 |

Lupaa ja vannoo hoitavansa sen ihan yksin, ulkoilutukset, ruokkimiset, pesun jne. Chihuahuan haluaa. Kyllä minä eläimistä pidän mutta en jaksa mennä kävelylle jos sataa tai on kovin kylmä. Eikö lapset alussa lupaa kuun taivaalta ja pian kaikki jää vanhempien hoidolle? Kokemuksia, mielipiteitä?

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tytär halusi aikoinaan kissan. Hän oli tuolloin 10v. Ostimme kissan, mutta ehtona oli, että tyttö hoitaisi kissan kokonaan itse. Ensimmäiset päivät neiti oli ihan innoissaan. Viikon kohdalla hän oli aivan väsynyt vastuusta ja kahden viikon päästä hän tuli ja kertoi, että "äiti, en jaksa enää hoitaa. Voidaanko viedä pois?". Olimme sopineet kasvattajan kanssa, että mikäli kissa ei kotiudu, palautamme kissan. Näin myös teimme. Tyttö ei ole sen koommin lemmikkiä hinkunut ja oppi samalla arvokkaan opetuksen.:)

Vierailija
62/71 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 09:33"]

Meillä tytär halusi aikoinaan kissan. Hän oli tuolloin 10v. Ostimme kissan, mutta ehtona oli, että tyttö hoitaisi kissan kokonaan itse. Ensimmäiset päivät neiti oli ihan innoissaan. Viikon kohdalla hän oli aivan väsynyt vastuusta ja kahden viikon päästä hän tuli ja kertoi, että "äiti, en jaksa enää hoitaa. Voidaanko viedä pois?". Olimme sopineet kasvattajan kanssa, että mikäli kissa ei kotiudu, palautamme kissan. Näin myös teimme. Tyttö ei ole sen koommin lemmikkiä hinkunut ja oppi samalla arvokkaan opetuksen.:)

[/quote]

Kissaparka! :( Tuo on nyt hiukan eri juttu kuin se, ettei kotiudu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Koira vain, jos vanhemmat ottavat siitä täyden vastuun.

Vierailija
64/71 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä selvittäisin onko naapurustossa kävelytystä kaipaavia koiria. Sopisin lapselle mahdollisuudesta käydä näitä lenkittämässä alkuun.

Itsekkin kävin taluttamassa naapureiden koiria. Myöhemmin kun minulla oli oma koira jotkut naapureiden lapset kävivät sitä taluttamassa.

Ja omat lapseni käyvät nyt leikkimässä naapurin koiran kanssa. Ja tiedän että naapurustossa olisi ainkin yksi toinenkin koira jonka omistaja ilahtuisi lenkitysavusta...

Eli miksi aina ensimmäisenä pitäisi hommata se oma koira.... Jos lapsi jaksaa hoitaa naapurin koiran lenkitykset pitkään huonossakin säässä voisin jo harkita koiran hommaamista ymmärtäen että hyvin suurella todennäköisyydellä koiran hoito jää kuitenkin jossain vaiheessa vanhemmille (niin jäi oman koiranikin hoito kun lähdin opiskelemaan toiselle paikkakunnalle).

Vierailija
65/71 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän tytöllä on ollu koira jo monta vuotta ja se on hoitanu sen ihan ite

Vierailija
66/71 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei voi olla koirasta vastuussa koskaan, vaikka käytännössä hoitaisi sen yksin. Tosin ainakin illan viimeisen ulkona käynnin hoitaisit tietenkin sinä, sillä 9-vuotiaiden ei kuulu olla illalla ulkona.

Vierailija
67/71 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ooh♥ onnea
!

Vierailija
68/71 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

9-vuotiaalle ei voi antaa koko vastuuta!

Siihen pitää osallistua koko perhe.

Koira saattaa unohtua kuin lelu.

Lapsi kinnuu lelua. Hän saa sen, mutta kun joku uusi lelu tulee vanha unohtuu.

Koirassa sama juttu.

Riippuu lapsesta!

Hankkikaa vaikka ensin kissa??

Lapsi oppii kyllä koirasta enemmän vastuuta.

Vierailija
69/71 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata antaa millekkään 9v pennulle minkään laista eläintä. Se ei jaksa hoitaa sitä vaikka ensin lupaa vaikka taivaalta kuun ja tähdet! Itellä on koira, mutta hoidan sen hyvin (olen 13 v tyttö)

Vierailija
70/71 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos aikuinen tytär tuo haukkumisongelmaisen koiransa vanhemmilleen hoitoon..nämä taas saavat omien naapureidensa vihat niskaansa. Tällaisia mussukoita on nyky-Suomessa. Eivät ota mitään vastuuta mistään. 

Vierailija
71/71 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että alkaa therian-koiraksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi