Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä kun 9 v tyttö haluaa koiran?

Vierailija
17.03.2014 |

Lupaa ja vannoo hoitavansa sen ihan yksin, ulkoilutukset, ruokkimiset, pesun jne. Chihuahuan haluaa. Kyllä minä eläimistä pidän mutta en jaksa mennä kävelylle jos sataa tai on kovin kylmä. Eikö lapset alussa lupaa kuun taivaalta ja pian kaikki jää vanhempien hoidolle? Kokemuksia, mielipiteitä?

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mä oon nyt 12v ja oon aina halunnu koiran ensin meil oli pupu joskus ku mä olin 1-4 v ja sitten meille tuli kissa joka on nytkin mut mä rakastan sitä mut se on ulkokisa ni siitä ei ole mitään iloa se ei ikinä nuku mun huoneessa vaan jonkun muun ja mmulle pitäis tulla pian postissa pori aika koska mulle tulee ehkä tukiliivi tai selkäleikkaus ja mua pelottaa enkä pysty kertoo mitään tunteitani ku mua pelottaa ja jos ois koira ni voisin kertoo koiralle kaikki ja en olis koko ajan niin vihanen koska nykyään mua pelottaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa koska en pyty kertoo mistään mitäääääääääääääääään joten n hyvä etttä on koira sä et taida ttietää mitään koska harrrastann liikuntaa ja oon lenkittäny isojaki koiria kuten susikoiraa sekartusta hirvikoiraa kultasen noutajaa ja vaikka mitä

Vierailija
2/71 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuu koirasta on aina aikuisella. Jos et ole itse valmis hoitamaan koiraa lapsen kyllästyttyä, älä ota koiraa ollenkaan. Vaikka lapsi vaikuttaisi kuinka tunnolliselta ja vakuuttaisi kuun taivaalta, hän on vain lapsi, eikä osaa arvioida omaa jaksamistaan, viitsimistään tai kyllästymistään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 9-vuotiaalle voi jättää koko hoitoa. Moeidän molemmilla tytöillä on koirat, mutta kyllä se vastuu on vanhemmilla vieläkin.

Vierailija
4/71 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 9-vuotiaalle voi jättää koko hoitoa. Moeidän molemmilla tytöillä on koirat, mutta kyllä se vastuu on vanhemmilla vieläkin.

Vierailija
5/71 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse et halua koiraa, niin ei ole järkeä sitä ottaa. Työtä koirasta on paljon, ja toisinaan myös huoltakin. On aivan ihana perheenjäsen, mutta ei lasten vastuuulla.

Vierailija
6/71 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, minä vinguin koiraa meille kun olin 9v. :) Vannoin, että hoidan koiran ja vien ulos. No, koiran sitten lopulta otimme, mutta onneksi vanhempani (etenkin äitini) oli valmistautunut siihen, että perheeseemne tulee uusi jäsen, joka on kaikkien vastuulla.

Nyt vanhemmillani on jo toinen koira ja niin myös minulla oman (aikuisiän)perheen kanssa :)

Vierailija
7/71 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira sitten, kun se lapsi osaa sen myös kouluttaa. Chihut ja muut pikkukoirat on ilman koulutusta itse piruja. Räksyttää ja puree kun koittaa koskea. Silläkään perusteella ei voi lapselle ostaa chihua, koska nekin _PITÄÄ_ kouluttaa kuten isot, tai tulee ongelmia.

Vierailija
8/71 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki 9-vuotiaat haluaa koiran. kaikki myös vannovat hoitavansa koiran, mutta totuus on, että ennen pitkää, yleensä äiti, huomaa olevansakin se ulkoiluttaja, ruokkija ja hoitaja. Kannattaa myös miettiä, että muutaman vuoden päästä lapsi onkin jo teini ja ja kaikki mielenkiinto suuntautuu kavreihin ymv.

Älä siis hanki koiraa, jos itse et sitä halua.

Vierailija
9/71 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin mäkin halunnut pienenä dinosauruksen mutta onnistuiko se? Ei. Kyllä musta silti ihan normaali ihminen kasvoi.

Vierailija
10/71 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se koira pitää kouluttaa. Chihut ovat hyvin haukkuherkkiä. Vaatii lujaa tahtoa jos meinaa opettaa sen siitä pois. Myös pentuaika on jo haastava; jokaisen leikin/ruuan/unen jälkeen pitää viedä pissalle oli sää mikä hyvänsä. Ei 9-vuotias tuota kaikkea jaksa. Perheeseen otetaan koira vasta kun vanhemmat sitä haluavat ja sen hoitoon sitoutuvat, ei silloin kun 9-v haluaa ja lupailee kuuta taivaalta, kun se ei oikeasti ymmärrä mitä koiran hoito on. Jos koira sairastuu se on pois vanhempien pussista, jos koira joutuu syödä kaikkia allergiaruokia, jotka ovat tosi kalliita, on sekin vanhempien vastuulla. Lapsi ei osaa ottaa näitä asioita huomioon.

Vierailija
11/71 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika halusi koiran tai kissan. Koiraan en suostunut, mutta ostin joululahjaksi tietokirjan kissoista ja sanoin, että lueppa tuo ja jos osaat vastata kun tenttaan hoitoa koskevia kysymyksiä, niin sitten hankitaan oikea kissa. Näin tehtiin ja testattiin pojan motivaatio. Keväällä kissa sitten hankittiin ja hienosti on mennyt.

Vierailija
12/71 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira on aina aikuisen vastuulla, aina.

lapsi ei osaa sosiaalistaa ja kouluttaa koiraa.

jos ne jäävät tekemättä on teillä lopputukoksena pieni käsiä ja jalkoja pureva pikku hirviö.

ottakaa kissa jos räntäsateessa ulkoilu ei kiinnosta, meillä on siamilainen ja nukkuu yöt kainalossa.

luonteeltaan muistuttaa hyvin paljon koiraaja kaipaa jatkuvasti syliä ja rapsutuksia.

t.kahden koiran omistaja

Vierailija
13/71 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää hankkiko koiraa, niitä on tässä maassa jo ihan liikaa. Osta pehmolelu.

Vierailija
14/71 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hommaa, vastuu jää sulle kun lapsi kyllästyy kuukauden päästä.

Nimim. Kokemusta todellakin on!!!

Vierailija
15/71 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!
Tänään tuli se Chihuahua, minkä tytölle lupasin :). Näyttäisi siltä että tyttö pitää koirasta paljon :).
T. ap

Vierailija
16/71 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ei ei näin :(.
Miksi oi miksi!?!?!
Mehän just neuvottiin et ei!

Vierailija
17/71 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dis like

Vierailija
18/71 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!
Tänään juttelimme kasvattajan kanssa ja hän oli nyt lomalla. Puhuimme hänen kanssaan ja sanoin,että koira ei ole tänne sopiva. Se ei tottele ollenkaan ja se kakkaa lattialle, eikä lapseni siivoa sitä enää, vaikka lupasi. Nyt siis koira on ns. minun (kuten tyttäreni sanoi tänään). Tyttäreni käy kyllä ulkona, mutta se koira kuitenkin jää sisälle. Sittenkun pyydän viemään koiran ulos, niin ei jaksa kun kerta oli jo. Aion silti pitää koiran.ja olitte te oikeassa kokoajan :(.
T. Ap

Vierailija
19/71 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan AP tämä koko kirjoituksesi ihan vitsiä? Ei kai kukaan tosissaan soita neljä päivää pennunoston jälkeen kasvattajalle, ettei koira sopeudu, kun se ei tottele ja kakkaa lattialle. Ja vielä ettei lapsi siivoa. Yllätyitkö tosiaan??? Jos tää ei ollut vitsi, niin anna se koira nyt äkkiä takaisin kasvattajalle, kun hän voi vielä saada sen myytyä uudelleen johonkin sellaiseen kotiin, jossa koiraa arvostetaan elävänä olentona, kohdellaan oikeudenmukaisesti, tapakasvatetaan ja mahdollistetaan mielekäs elämä.

Vierailija
20/71 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 v. nyt haluaa milloin mitäkin ja ei kaikkea kuulu hankkia. Koiran voi hankkia vain perheeseen,  jossa aikuiset sen haluavat ja siitä huolehtivat, ostavat ruokaa, vievät eläinlääkärille, ulkoiluttavat (kun lapsi lupauksista huolimatta on lähtenyt harkkoihin, kaverille yms.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän