Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kamala äiti

Hasa
17.11.2020 |

Mulla on 4 vuotias erittäin uhmakas (ollut jo 2 vuotta), temperamenttinen ja yleensä täysin tottelematon villi poika. Alan olla todella väsynyt lapsen käytökseen. Joka asiasta saa vääntää (ei, en halua, haluanpas, en pue, en riisu, en syö, haluan sitä haluan tätä...) ja sitten lapsi hermostuu todella herkästi. Huitoo ja huutaa ja suorastaan rääkyy.

Tänään otimme jälleen yhteen ja napparin lasta kiinni poskista kämmenillä. Koen suurta syyllisyyttä. En olisi näin saanut toimia. Olen vaan todella väsynyt lapsen käytökseen. Nyt toisessa poskessa punakka jälki. Pelkään että tulee mustelma. Pelkään viedä lasta huomenna päiväkotiin jos mustelma.

Juttelimme lapsen kanssa tilanteesta ja pyysin anteeksi ja kerroin että tein väärin.

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna se lapsi adoptioon, uusia saa aina jos haluaa.

Vierailija
42/71 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on lapsi jota on pakko välillä pitää kiinni niin että jää mustelmat. Kun raivoaa ei kuule mitään puhetta ja ihmiset ja tavarat saa kärsiä jos ei pidetä kiinni. Hoitavilta lääkäreiltä ja terapeuteilta kysytty että mitä muuta voi tehdä. Ei kuulema ole vaihtoehtoja kunnes oppii hallitsemaan itseään. Päiväkodissa tekivät liukuhihnalla lasuja kun näkivät mustelmat. Sen jälkeen kun lapsi piti hakea kesken päivän pois erään raivarin jälkeen ei paljon enää lasuja kirjoteltu. Ymmärsivät varmaan itsekin että ihan turhaa siitä lapsesta ei pidetä kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuo on jatkunut 7 vuotta. Arvaappa montako kertaa on hermot mennyt? Huono äiti fiilis on vähintään joka vko.

Vierailija
44/71 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnipidot ovat hyvinkin tuttuja. Mustelmilla niiden jälkeen oli lähinnä äiti, vaikka lapsi huusikin että sattuu, sattuu. Otteet kyllä hallussa mutta varmasti sattuu kun itse riuhtoo ja heiluu kiinnipidossa jopa tunnin täydellä voimalla. Itku tuli itseltä aina sen jälkeen.

Vierailija
45/71 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päiväkodissa tekivät liukuhihnalla lasuja kun näkivät mustelmat.

Surullista jos teillä päin on päikkyynkin levinnyt tuo ilmiantokulttuuri missä ensin ilmiannetaan ja sitten viranomaiset vasta kysyvät.

Vierailija
46/71 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että lapseni ansaitsisi parempaa vanhemmuutta kuin se mitä minä olen antanut.

Lapsi on tottakai minulle erittäin rakas, mutta silti tässä viimeiset pari vuotta ja eniten nyt tämä vuosi niin on ollut todella raskasta. Odottaessani meidän kuopusta niin päikystä haettaessa esikoinen veti vuorotellen itseään lötköksi ja vuorotellen meritähdeksi etten saisi puettua. Huusi ja rimpuili. Ei se pukeminen ollut sillonkaan mitään hellää silittelyä vaan kyllä aika voimalla sai lasta pidellä että sai ulkovaatteet päälle. Enään en lähtisi sellaiseen leikkiin vaan sanoisin että sitten tulet ilman vaatteita. Olen myös ottanut joskus päivisin sen kannan että jos ei lounas maita niin sitten suoraan nukkumaan päiväunia. Lapsi saa itse päättää.

Ongelmat meillä usein sitä että koskee johonkin kiellettyyn tai tekee kiellettyä. Tai on liian kovakourainen vauvan kanssa. Lapsi ei myöskään osaa olla hiljaa ja se on todella väsyttävää kun hän höpöttää ihan jatkuen. Kun sanon että nyt hetki hiljaa niin ei ymmärrä. Alkaa joko kuiskimaan isoon ääneen tai sitten vaan jatkaa höpöttämistö 5 sekunnin päästä.

Vierailija
47/71 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnipidot ovat hyvinkin tuttuja. Mustelmilla niiden jälkeen oli lähinnä äiti, vaikka lapsi huusikin että sattuu, sattuu. Otteet kyllä hallussa mutta varmasti sattuu kun itse riuhtoo ja heiluu kiinnipidossa jopa tunnin täydellä voimalla. Itku tuli itseltä aina sen jälkeen.

Meillä pidellään kiinni niin että istutaan itse tuolille ja laitetaan lapsi mahalleen makaamaan syliin poikittain ja sitten pidetään keskivertalosta kiinni. Lapsen on tosi vaikea kammeta itseään siitä asennosta ylös eikä ole mustelmiakaan tullut.

Vierailija
48/71 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hasa kirjoitti:

Ongelmat meillä usein sitä että koskee johonkin kiellettyyn tai tekee kiellettyä. Tai on liian kovakourainen vauvan kanssa. Lapsi ei myöskään osaa olla hiljaa ja se on todella väsyttävää kun hän höpöttää ihan jatkuen. Kun sanon että nyt hetki hiljaa niin ei ymmärrä. Alkaa joko kuiskimaan isoon ääneen tai sitten vaan jatkaa höpöttämistö 5 sekunnin päästä.

Siis eikö oikeasti ymmärrä vai teeskenteleekö vain uhmakkaasti että ei muka ymmärrä?

Vierailija
49/71 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuommoisia voi sitoa jollain? Ois turvallisempaa ainakin.

Joku pakkohoidossa käytettävä keino.

Vierailija
50/71 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hasa kirjoitti:

Siis eikö oikeasti ymmärrä vai teeskenteleekö vain uhmakkaasti että ei muka ymmärrä?

En tiedä. Välillä tuntuu uhmalta ja välillä että ei oikeesti muista että piti olla hiljaa tai ihan ku ei tietäisi mitä se tarkoittaa. Se turhan höpötys on aika hermoja raastavaa

Vierailija
51/71 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuommoisia voi sitoa jollain? Ois turvallisempaa ainakin.

Joku pakkohoidossa käytettävä keino.

Ihan perus lastenvaljailla voi. Niitä saa marketista lastentarvikeosastolta.

Vierailija
52/71 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse teen töitä ”ongelmalasten” kans. Monet lapset jaksavat tsempata sen tarhapäivän/koulupäivän ja kotona sitten ryöpsähtää. Soitteleppa heti huomenna neuvolaan ja pyydä lääkäriltä aikaa. Voisitte päästä neurologille tutkimuksiin, onko taustalla kuitenkin esim adhd tai muuta nepsyongelmaa.

Ja ei, sä et todellakaan ole ainoa vanhempi, kuka on sortunut väsyneenä tekemään samoin kuin sinä. En todellakaan puolustele tekoa, mutta ymmärrän väsymyksesi. Neuvolan kautta voisitte saada lähetteen myös toimintaterapeutin arvioon.

Tämä on taas niin nykypäivää. Jos lapsi on kuriton, niin heti ollaan miettimässä jotain nepsyjä tai adhd:ita sen sijaan että laitettaisiin lapsi kuriin. Niin ja se neuvolaan soittaminenkin varmaan johtaa lasuun, kun neuvola kokee "huolta". :P

Ei se lastensuojelu ole mikään mörkö. Turhaan sitä pelätään. Itse taas näen, että moni ongelma esim juurikin nämä adhd ja muut nepsyongelmat jäävät hoitamatta, koska ihmiset käskevät pistää lapsi kuriin. Ennen nämä lapset pistettiin tarkkisluokalle ja rangaistiin muutenkin. Siitä neurologista ja toimintaterapia-arvioista ei todellakaan ole mitään haittaa eikä näiden vuoksi soiteta mihinkään pelkäämääsi lasuun.

Vierailija
53/71 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hasa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hasa kirjoitti:

En tiedä. Välillä tuntuu uhmalta ja välillä että ei oikeesti muista että piti olla hiljaa tai ihan ku ei tietäisi mitä se tarkoittaa. Se turhan höpötys on aika hermoja raastavaa

Kiellä se turhan höpötys.

Vierailija
54/71 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse teen töitä ”ongelmalasten” kans. Monet lapset jaksavat tsempata sen tarhapäivän/koulupäivän ja kotona sitten ryöpsähtää. Soitteleppa heti huomenna neuvolaan ja pyydä lääkäriltä aikaa. Voisitte päästä neurologille tutkimuksiin, onko taustalla kuitenkin esim adhd tai muuta nepsyongelmaa.

Ja ei, sä et todellakaan ole ainoa vanhempi, kuka on sortunut väsyneenä tekemään samoin kuin sinä. En todellakaan puolustele tekoa, mutta ymmärrän väsymyksesi. Neuvolan kautta voisitte saada lähetteen myös toimintaterapeutin arvioon.

Tämä on taas niin nykypäivää. Jos lapsi on kuriton, niin heti ollaan miettimässä jotain nepsyjä tai adhd:ita sen sijaan että laitettaisiin lapsi kuriin. Niin ja se neuvolaan soittaminenkin varmaan johtaa lasuun, kun neuvola kokee "huolta". :P

Ei se lastensuojelu ole mikään mörkö. Turhaan sitä pelätään. Itse taas näen, että moni ongelma esim juurikin nämä adhd ja muut nepsyongelmat jäävät hoitamatta, koska ihmiset käskevät pistää lapsi kuriin. Ennen nämä lapset pistettiin tarkkisluokalle ja rangaistiin muutenkin. Siitä neurologista ja toimintaterapia-arvioista ei todellakaan ole mitään haittaa eikä näiden vuoksi soiteta mihinkään pelkäämääsi lasuun.

Jos lapsi on kuriton niin ylivoimaisesti todennäköisintä on, että se on ihan vaan kuriton. Nämä nepsyt ja vastaavat ovat harvinaisuuksia. Sitä paitsi nepsyllekin pitää pitää kuri, ei se nepsy ole mikään lupa olla tottelematon. Mitä lasuihin tulee, niin ei kummoista vaivaa tarvitse valittaa terkkarissa, niin tulee se lasu ja sitten ollaankin ties missä huolipalavereissa ja saadaan perhetyöntekijä sohvalle istumaan.

Vierailija
55/71 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsi on kuriton niin ylivoimaisesti todennäköisintä on, että se on ihan vaan kuriton. Nämä nepsyt ja vastaavat ovat harvinaisuuksia. Sitä paitsi nepsyllekin pitää pitää kuri, ei se nepsy ole mikään lupa olla tottelematon. Mitä lasuihin tulee, niin ei kummoista vaivaa tarvitse valittaa terkkarissa, niin tulee se lasu ja sitten ollaankin ties missä huolipalavereissa ja saadaan perhetyöntekijä sohvalle istumaan.

Ei nepsyt ole harvinaisia. Ennen niitä ei vain ole tutkittu ja osattu etsiä ongelmaa. On vain ajateltu, että lapsi on kuriton eikä kotona pidetä tarpeeksi kuria yllä ja siksi lapsi käyttäytyy villisti. Onneksi lääketiede ja ihmisten ymmärtäminen lapsen kehityksestä kasvaa jatkuvasti ja alkaa ajatus ”kurittomista vilkkaista lapsista” katoamaan. Kyllä näihin yleensä syy löydetään, vaikka se ei neurologinen olisikaan. Jokainen lapsi tarvitsee rajoja ja selkeitä sääntöjä.

Harmi, että sinä olet kokenut neuvolassa ongelmistasi puhumisen lähinnä rangaistuksena, josta on seurannut huolipalavereja ja koit perhetyöntekijänkin enemmän ongelmana.

Vierailija
56/71 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nepsyt ole harvinaisia. Ennen niitä ei vain ole tutkittu ja osattu etsiä ongelmaa. On vain ajateltu, että lapsi on kuriton eikä kotona pidetä tarpeeksi kuria yllä ja siksi lapsi käyttäytyy villisti. Onneksi lääketiede ja ihmisten ymmärtäminen lapsen kehityksestä kasvaa jatkuvasti ja alkaa ajatus ”kurittomista vilkkaista lapsista” katoamaan. Kyllä näihin yleensä syy löydetään, vaikka se ei neurologinen olisikaan. Jokainen lapsi tarvitsee rajoja ja selkeitä sääntöjä.

Ei niitä nepsyjä ole läheskään joka koululuokassa edes, mutta niitä lapsia kyllä riittää joille ei ole haluttu tai uskallettu pitää kuria, ja siksi ovat kurittomia. Jos olisi nepsy niin se tulisi ilmi paljon muussakin kuin vain kurittomuudessa.

Täysin älytön kehityssuunta tämä, että lähtökohtaisesti tai jopa automaattisesti aletaan miettiä jotain nepsyä jos on kurinpito-ongelmia.

Vierailija
57/71 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä nepsyjä ole läheskään joka koululuokassa edes, mutta niitä lapsia kyllä riittää joille ei ole haluttu tai uskallettu pitää kuria, ja siksi ovat kurittomia. Jos olisi nepsy niin se tulisi ilmi paljon muussakin kuin vain kurittomuudessa.

Täysin älytön kehityssuunta tämä, että lähtökohtaisesti tai jopa automaattisesti aletaan miettiä jotain nepsyä jos on kurinpito-ongelmia.

Mä en enää ihmettele, että susta on tehty huolipalavereja ja kotiin on laitettu perhetyöntekijä. Onhan tuo nyt jo hyvin huolestuttavan kuuloista, miten jankkaat kurin perään. Luultavasti epäilty, että käytät fyysistä väkivaltaa.

Vierailija
58/71 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne adhd-lapset on pienluokissa

Vierailija
59/71 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullu mustelmaa. Mutta lapsi tänään vielä mahdottomampi ku eilen. Useaan kertaan olen saanut taas purra hammasta yhteen.

Vierailija
60/71 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hasa kirjoitti:

Ei tullu mustelmaa. Mutta lapsi tänään vielä mahdottomampi ku eilen. Useaan kertaan olen saanut taas purra hammasta yhteen.

No yrititkö muistaa kehua? Älä lähde mukaan siihen vänkäämiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme