Mikä on kaikista suklaista suosikkisuklaasi? Voi olla vaikka tietty levy tai vaikka jonkin kovenhtorasian yksittäinen konvehti, patukka tai mikä vaan!
Kommentit (485)
Maraboun kookossuklaa oli herkullista, harmi ettei sitä enää saa. Nykysuklaista Pandan ananaskonvehdit ja juliat menee kärkisijöille, samoin Fazerin sininen ja Lidlissä myytävä waffel&salt-levy, merkkiä en muista!
Olisko ollut jonkun Cadburyn patukka Double decker.
Ihan sairaan hyvää, ihan kuin twix ja tupla samassa patukassa.
Ei löydy Suomesta.
Vierailija kirjoitti:
Suffeli, ja vielä sitäkin parempi oli aikoinaan Puffeli.
Jep, Puffeli oli muistaakseni muuten sama, mutta nonparelleilla päällystettynä. Nam!
Dove suklaapatukka, Panda Enkeli patukka, Fazer Geisha. Siinä parhaimmat suklaat.
Fami suklaapatukka. Tumma suklaa ja makea sisus on niin äklön ihana yhdistelmä että yksi patukka riittää todellakin makeannälkään. Lapsena näitä oli aina koulun hiihtoretkillä mukana 😋 Joskus sulivat takin taskuun...
Pandan Juhlapöydän konvehdeissa zabaglione on parasta.
Itse teen zabaglione-kastiketta kesällä tuoreiden marjojen päälle jälkiruuaksi.
Maraboun Fransk nougat. Sitä sai vähän aikaa patukkana mutta loppui lyhyeen. En viitsi ostaa sitä Maraboun pussia missä on tuota konvehtina. Jouluna ostan pienen rasian Neuhausin tummia suklaita. Vähän mutta laadukasta.
Jos vain yhtä saisin syödä koko loppuikänäni, niin varmaan se olisi fazerin sininen. Tylsä, mutta varma.
Muita ylivoimaisia ainakin valkoinen toblerone ja maraboun sveitsinpähkinä.
Marabou darkmilk. Sulaa suussa.
Onko kukaan muuten törmännyt missään suklaaseen, joka muistuttaisi vanhaa kunnon Pandan kilosuklaata? (Sitä ei myyty kilon levyinä, taisi olla 200 grammaa. Nimi vain oli sellainen jollain logiikalla.) Suklaa oli vaaleaa maitosuklaata ja jotenkin erityisen pehmeää.
Ja entäs Kilt-jääsuklaapatukka! En ymmärrä miksi niitä ei enää valmisteta! Onko pehmeä ja helposti sulava hyvälaatuinen suklaa kielletty EU:ssa tai jotain?
Fazerina on ykkönen ja se muutama vuosi sitten markkinoilla ollut salmiakkitupla hyvä kakkonen.
Joulu taas ei ole joulu ilman Pandan Juhlapöydän konvehteja.
En asu Suomessa joten noita herkkuja on tilattava kaukaa ja kovalla rahalla kun Suomen lomalla ostetut loppuu :(.
Maraboun Pigall