Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*108kg/166cm nuoren naisen laihdutus urakkaa*

Vierailija
17.03.2014 |

Kokonaistavoitteet olisi saada paino 75kg,eli 33kg pois painoa.

Aamupala: vain kahvia kevyt maidolla (en ollut käyny kaupassa)

Lounas: Salaattia läjä, raejuustoa 1dl, 1 pieni peruna,3rkl sitruskastiketta,5 kalapyörykkää.vettä.

vp: maitorahkaa 1,5dl ja 7 casew pähkinää

päivälinen: Kana piffi, salaattia läjä, 1 muna, fetajuustoa, vettä, kahvia pari kuppia

illalla jos vielä nälkä niin teen mustikoista,maidosta ja vaniljaprotsku jauheesta pirtelön.

Huomisen päivän suunniteltua syömistä

Aamulla: keitetty muna, kahvia tai teetä maidolla

lounas: pinaattikeitto, 1kananmuna,1dl raejuustoa ja 1 real leipä levitteellä,vettä.

vp: maitorahkaa 1dl,mehusoppaa sokeriton

päivällinen: sama kuin ma

ip: sama kuin ma

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh no mulla ei ollut yhtään nälkä noilla ja musta maitorahka on ihan hyvää,eteenkin smoohieissa!! ja kanasalaatti on nyt ihan perus kauraa,en jaksa joka pv vääntää fenkolikevätkäärylehässäkköhienoja systeemiejä :D sitä nyt sattu olemaan kaapissa,enkä viitti nyt alkaa kermakastikkeita siihen väsäämään. Mä olen monesti kirjottanu tänne syömisiäni,aina joko liikaa tai liian vähän. yleensä siinä missä on ollu liikaa on ollu pari rela leipäpalaa aamulla ja hedelmä välipalarahkan tilalla :D ja maitoa lounaalla/päivällisellä. -15 kg jo vuodessa laihduttanut ap..(hitaasti tehty muutoksia mutta nyt pitkän painon putoamattomuuden takia kaipaan tsemppiä)

Vierailija
2/18 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 19:45"]

Mä en ymmärrä, että miten kukaan mies tai nainen pystyy päästämään itsensä niin kamalan lihavaan kuntoon. Ettekö te katso peiliin tai käy vaa'alla?

[/quote]

No tällasesta heitosta on AINA eniten hyötyä laihduttajalle. Aina. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme aine toi maitorahka. Kaikki laihduttajat syövät sitä purkkitolkulla ja luulevat, että se on laihduttavaa. Jotkut vielä sanovat, että se on pahaa ja syövät väkisin. Helpompaa olisi syödä ruokaa, proteiiniia saa ihan oikeasta ruoasta.Eikä rahkassa rasvaakaan ole. Lisäisitte enemmän rasvaa syömisiinne, niin ei tartte paljon syödä kun on kylläinen ja ruokailuvälit olisivat pitempiä.

Vierailija
4/18 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 07:25"]

Heh no mulla ei ollut yhtään nälkä noilla ja musta maitorahka on ihan hyvää,eteenkin smoohieissa!! ja kanasalaatti on nyt ihan perus kauraa,en jaksa joka pv vääntää fenkolikevätkäärylehässäkköhienoja systeemiejä :D sitä nyt sattu olemaan kaapissa,enkä viitti nyt alkaa kermakastikkeita siihen väsäämään. Mä olen monesti kirjottanu tänne syömisiäni,aina joko liikaa tai liian vähän. yleensä siinä missä on ollu liikaa on ollu pari rela leipäpalaa aamulla ja hedelmä välipalarahkan tilalla :D ja maitoa lounaalla/päivällisellä. -15 kg jo vuodessa laihduttanut ap..(hitaasti tehty muutoksia mutta nyt pitkän painon putoamattomuuden takia kaipaan tsemppiä)

[/quote]

Miksi ihmeessä juot vielä maitoakin (vauvanruokaa) jos vedät jo maitorahkaa.

Vierailija
5/18 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maito on ihan perus ruokajuomaa?

Vierailija
6/18 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä :) Onko sinulla tavoitteena miten kauan vetää tuollaista pienienergistä diettiä ja milloin sitten siirtyä normaaliin kalorimäärään (siihen siis, joka virallisesti on normaaliksi luokiteltu).

Ei kannta kovin pitkään vetää hirveän pienellä energiamäärällä, tulee helposti sorruttua silloin.

Vierailija
7/18 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäätkö oikeasti tuosta maitorahkasta? Tai tykkääkö ylipäätään joku? Mä ihmettelen kun se aina mainitaan dieettiruokavaliossa, mutta miksi ihmeessä. Jos katsoo ravintosisältöä, niin se ei ole niin ihmeellinen, koska hiilareitakin on, mieluummin syön tilalla vaikka tonnikalaa tai raejuustoa. Jos tekee mieli makeaa niin esim. sokeritonta mehukeittoa.

Vierailija
8/18 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä suosittelen, että syöt enemmän. Tuohon dieettiin uuvahdat ennen pitkää. Itse olen laihduttanut parisenkymmentä kiloa, mutta olen syönyt koko ajan enemmän. Tahti on ehkä vähän hitaampi, mutta kilot pysyvät varmemmin pois. Tsemppiä kuitenkin hurjasti!

Vierailija
9/18 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 19:22"]

Mä suosittelen, että syöt enemmän. Tuohon dieettiin uuvahdat ennen pitkää. Itse olen laihduttanut parisenkymmentä kiloa, mutta olen syönyt koko ajan enemmän. Tahti on ehkä vähän hitaampi, mutta kilot pysyvät varmemmin pois. Tsemppiä kuitenkin hurjasti!

[/quote]

tarkennan vielä, että olen siis syönyt koko ajan enemmän kuin mitä avauksen viestissä lueteltiin.

-ed

Vierailija
10/18 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli kiloa pitää syödä kasviksia päivässä. Tuossa on aivan liian vähän kasviksia.

Vierailija
11/18 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään rahkasta ja raejuustostakin, tonnikalaa inhoan. Rahkapurkki maksaa noin 0,85 euroa ja siitä saa 25 g proteiinia. Raejuustopurkissa ei ole ihan yhtä paljon ja hinta on melkein kaksinkertainen.

Mutta tietysti ruokavalio kannattaa koostaa niin, että syö omasta mielestä hyvänmakuista ruokaa. 

Vierailija
12/18 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitorahka on hyvää. Tietty riippuu valmistajasta. Pirkan rasvaton rahka on paras.

Raejuusto maistuu myös täällä. Noudatan jutan opeilla dieettiä.

Saa syödä riittävästi. Ateriarytmin oppinut ja ennen kaikkea se aamupuuro. Aamiaisen syömisen oppiminen oli mulle yksi tärkeimmistä.

94kg ennen ja nyt 66kg. Vuosi mennyt ja pituutta 165cm.  Olen pitänyt taukoja juttailussa ja selkeät säännöt itselle. Ja realistiset tavoitteet. Uskoisin, että olen tavoitepainossa vuoden päästä eli maaliskuussa 2015.

Vierailija
13/18 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, mutta et varmasti jaksa kovin pitkää jatkaa noin ankeaa ruokavaliota. Liian iso muutos entiseen ahmimiseesi.

Vierailija
14/18 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasi, kuinka pitkiä taukoja ja montako olet pitänyt? Miten söit taukojen aikana?

Vierailija
15/18 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi teitä ilonpilaajia ja masentajia! Mikä ihme siinä on, että aina kun joku laihduttaa, keinolla millä hyvällä tullaan siihen ympärille raakkumaan?

Vierailija
16/18 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta tulee varmaan liian vähän. Lisäksi jos oikeasti haluat laihtua pysyvästi, kannattaisi ottaa nyt jo käyttöön sellainen ruokavalio jota jaksaisit noudattaa vaikka koko loppuelämäsi.

Mulla oli alkupainoa yli 20 kg vähemmän kuin sulla, mutta ensin lähti painoa aika nopeastikin ihan pelkästään sillä että järkeistin syömiseni. Eli jätin ruokavaliosta pois kaikki herkut, leivän, pastat, perunan ja riisin, tuoremehun sekä hedelmät (suurimmaksi osaksi, koska sisältävät niin paljon sokeria). Käytännössä söin siis aamulla kaurapuuron omenahillolla, päivällä joko lounasruokalassa kalaa/lihaa +runsaasti salaattia tai sitten itse tehdyn tosi runsaan salaatin (sisältäen esim. katkarapuja, pinaattia, mozzarellaa, tomaattia jne.). Jos iltapäivällä tuli nälkä, saatoin tehdä pienen munakkaan tai syödä sokeritonta mehukeittoa tms. Illalla sitten vielä kunnon ruoka, esim. jauheliha-kaalipataa, tofuwokkia, kalaa ja kukkakaalimuussia, uunijuureksia yms. Näiden lisäksi join tosi paljon niin vettä kuin sokeritonta mehua. 

Herkuista kieltäydyin muutaman ekan viikon aikana täysin, sen jälkeen olen viikonloppuisin voinut herkutella kohtuudella jos olen esim. kylässä ja tarjolla on jotain hyvää. Alkuvaiheessa laskin annoksien kalorit suunnilleen ja pidin huolta että saan kaikkia ravintoaineita tarpeeksi. Söin myös aina niin paljon, että tulin kylläiseksi, ja vaikken yleensä syönytkään välipaloja niin yleensä ei tullut nälkä ennen seuraavaa ruokailua. En tiedä onko tästä mun kokemuksesta mitään apua, koska ihmiset on erilaisia, mutta mun täytyy näin jälkeenpäin sanoa että minkäänlaiset dieetit ei ole toiminut mulla. Niitä en vaan jaksa, ja kyllästyminen dieettiruokaan, maitorahkaan ja kanafileisiin tulee jo ekan viikon jälkeen. Mulla viisasten kivenä oli ymmärtää, että hitaampi lähestymistapa sopii mulle paljon paremmin. Vaikka julkisuudessa on paljon näitä Jutta-diettaajia, jotka saavuttaa huimia tuloksia hirvittävän lyhyessä ajassa. olen itse ainakin niin mukavuudenhaluinen ja haluan viettää ns. normaalia elämää joka tällaisessa hitaammassa laihdutuksessa onnistuu ihan hyvin.

Vierailija
17/18 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä, että miten kukaan mies tai nainen pystyy päästämään itsensä niin kamalan lihavaan kuntoon. Ettekö te katso peiliin tai käy vaa'alla?

Vierailija
18/18 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 19:30"]

Kasi, kuinka pitkiä taukoja ja montako olet pitänyt? Miten söit taukojen aikana?

[/quote]

Olen pitänyt taukoja viikko-kaks. Ja olis tossa joulun tienoolla liki kuukauden tauko. Silloin söin perus normiruokaa. Hillitysti. Tuli opittua sekin, että paino pysyy hallinnassa.  Olen vain selkeästi laittanut ne omat tavoitteet.  Juhlissa ja matkoilla en diettaile. Sallin herkkupäivät.

t. kasi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan