Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumman pelastaisit: koirasi vai vieraan lapsen?

Vierailija
17.03.2014 |

Olen miettinyt tätä jo jonkin aikaa. Kumman siis pelastaisit esim palavasta talosta: oman koirasi vai vieraan lapsen?

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen. Jos nyt tässä mietin niin kyllä se olisi se lapsi, vaikka koirani on hyvin rakas minulle.

Vierailija
22/84 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka pelastaisitte koiranne. Jos itse olisitte olisitte koiranne kanssa tulipalossa, ja joku tulisi pelastamaan. Kumpi teistä pitäisi pelastaa ensin? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 06:35"]

Kysymys on jo sairas kun kyse on eläimestä ja ihmisestä, miten kukaan voi edes verrata niitä..

[/quote]

Ymmärrän että niitä voi verrata. Ihminen on ainoa elukka joka tuhoaa ja tekee pahaa toisille tarkoituksella vastoin pyyntöä.

Vierailija
24/84 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin oma perhe, sitten muut.

Vierailija
25/84 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman koirani, ehdottomasti.

Vierailija
26/84 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman koirani, ehdottomasti.

Vierailija
27/84 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma koira vai vieras lapsi? TIETENKIN LAPSI JA SILLÄ EI OLE VÄLIÄ KENEN SE LAPSI ON! Omat lapset on lähellä sydäntä ja tässä ketjussa ei ollut kyseessä omat lapset!

Vierailija
28/84 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 17:11"]

:o Oletteko ihan tosissanne?!?! Tottakai sen lapsen!

[/quote]

Toivottavasti sulla ei ole koiraa kun et siitä edes välitä!

Vierailija
29/84 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 03:34"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 03:28"][quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 03:21"]

Tunnen todellista puistatusta lukiessani tätä ketjua. Toivottavasti oma lapsenne joutuu hätään eikä häntä auteta.

[/quote]

Puistatuksia tunnen sinunkin viestistäsi. Ei kai se lapsen vika ole jos vanhemmat on tyhmiä.

[/quote]

En ymmärtänyt. 35

[/quote]

Ootko sä jotenkin vajakki? 35 tarkoitti sitä, että joku sanoi, että toivottavasti sinun lapsesi joutuu hätään ja häntä ei pelasteta ja sinä et ymmärrä, että tästä lauseesta joku saa puistatuksia!?!

Vierailija
30/84 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirani tietenkin. En ikimaailmassa riskeeraisi henkeäni vieraan lapsen etsimiseen ja pelastamiseen palavasta talosta.

Vierailija
31/84 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle tuottaisi pahempaa tuskaa se että oma koirani kuolisi koska "kuuluu" pelastaa lapsi.

Vierailija
32/84 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira on mulle tärkeä, mutta...

ehdottomasti vieras lapsi!

Vierailija
33/84 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman koirani, ja lapsen myös jos olisi samassa asunnossa, mutta ei saisi esimerkiksi kerrostalotulipalossa lähteä sooloilemaan mihinkään naapurihuoneisiin, siinä sitten riskeeraa jo omankin henkensä. Palokunta on sitä varten, että he pelastavat ne jotka on vielä sisällä.

Vierailija
34/84 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

omat koirani, kuka ne muuten sieltä pelastaa jos en minä? 

Vierailija
35/84 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttäviä jotkut kommentit:O Kertoo omaa kieltään nykyajan itsekeskeisyydestä. Pelastettaisiin ELUKKA ihmisen sijaan. Aivan käsittämätöntä. Varmaan nämä samat äiti-ihmiset jättäisi omankin lapsensa liekkeihin kunhan vain koira pelastuisi.

Vierailija
36/84 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ehkäpä se lapsi kuitenkin.

Vierailija
37/84 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 03:01"][quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 02:54"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 02:38"]

lapsen pelastaisin tietenkin, sitten surisin sitä että koirani kuoli eikä mitään ollut tehtävissä. Minun koira suruni olisi kuitenkin aika vähäpätöistä ja helposti ylipäästävää siihen verrattuna, että joku joutuisi lopun ikäänsä suremaan lapsensa kuolemaa, ja olemaan vihainen ja katkera kusipäälle joka pelasti mielummin rakkinsa. 

[/quote]

Tästä voitaisiin siirtyä lisäkysymykseen: pelastaisitko oman lapsesi vai kaksi vierasta lasta? Kahden vieraan lapsen kuolemasta aiheutuva suru on suurempi kuin yhdestä lapsesta...

[/quote]

Muistan erään elokuvan, jossa eräs nainen joutui tekemään päätöksen kumman pojista ottaisi. Kaksi poikaa piti naisen kädestä kiinni, mutta nainen ei jaksanut pitää molemmista kiinni.. Sain käsityksen, että vaikka oma poika oli jotenkin inhottava kyseiselle naiselle, niin oma poika on oma poika ja toinen poika sai lähteä rotkoon.. Joku voi kertoa tarkemmin, jos käsitin väärin. Syöpyi vain niin mieleen, kun olin itsekin vielä lapsi..

[/quote]

Ei pelastanut omaa poikaansa vaan sen toisen. Kyseessä on elokuva nimeltä serkkupoika (The good son)

Vierailija
38/84 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no oman koiran tietysti. Ei vieras lapsi kuitenkaan mulle mitään merkitse.

Vierailija
39/84 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 06:26"]

Kyllä minä oman koirani pelastaisin! 

Huomaa, että lapsen pelastavat ovat henkilöitä, joilla ei koiria ole.

[/quote]

Kyllä mulla on koira. Ja ollut koiria. Mutta mitäs mieltä itse olisit jos oma lapsesi palaisi tulipalossa vain sen takia kun ainoalle pelastajalle koiran henki oli tärkeämpi kuin oman pienen lapsesi? Kuittaisit varmaan sanomalla että ai jaa, no eihän se sitten haittaa kun lapseni kuoli koska koira KOIRRA KOIRA koira koira koira

-_-"

# 63

Vierailija
40/84 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on itse päättänyt, että hän on muiden yläpuolella. Minkä takia koiran henki ei olisi yhtä arvokas? Tottakai oman rakkaani valitsisin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi