Miksi Sarasvuota inhotaan?
Yrittäkääpä perustella.
Itse olen monista asioista Sarasvuon kanssa samaa mieltä. Hän edes ole oikeistolaisena pahimmasta päästä (järkyttävää mutta olen jopa Nalle Wahlrooosin kanssa jostain samaa mieltä ja olen sentään vasemmistolainen). Ja joo, ehkä kannabis-illassa olleen pipopään pilkkaaminen olisi voinut jäädä väliin mutta toisaalta Sarasvuuo vain sanoi sen mitä kaikki kuitenkin ajattelivat ja sitä paitsi hän pyysi anteeksi.
Kommentit (21)
Lue ketju "Sarasvuo sanoi naista otukseksi" tjsp. Siellä on eritttäin paljon perusteluja sille miksi tuota itseään korottavaa tekopyhää messiasta ei jaksa kukaan. Sylettää.
Hän tuo mieleeni sadun "Keisarin uudet vaatteet".
Onhan Sarasvuo hieno ihminen. Vähän nenäkäs vaan välillä. Haastatteluohjelmissa keskittytään haastateltavaan ja saadaan ne puhumaan. Haastattelija on vaan työkalu. Tässä Sarasvuon ohjelmassa yritettiin uutta konseptia jossa haastattelija oli pääroolissa ja joskus vastasi haastateltavan kysymykseen itse.
Paljon porua omasta erinomaisuudesta. Säälittävän vähän villoja.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 17:06"]
Onhan Sarasvuo hieno ihminen. Vähän nenäkäs vaan välillä. Haastatteluohjelmissa keskittytään haastateltavaan ja saadaan ne puhumaan. Haastattelija on vaan työkalu. Tässä Sarasvuon ohjelmassa yritettiin uutta konseptia jossa haastattelija oli pääroolissa ja joskus vastasi haastateltavan kysymykseen itse.
[/quote]
Kiitos nauruista. Loistavaa ironiaa!
En minä ainakaan inhoa. Pidän kiinnostavista ja ristiriitaisista ihmisistä, ja Sarasvuo on taatusti sellainen.
Miksi joitain ihmisiä yleensä inhotaan? Siihen on kolme vaihtoehtoa:
A: henkilölle olla jollain tavalla kateellisia, myönnetään sitä tai ei.
B:henkilö muistuttaa omista vajaavuuksista, myönnetään sitä tai ei.
C:henkilö on poikkeuksellisen paha ja epäinhimillinen esim. pedofiili, eläinrääkkääjä tai kiduttaja murhaaja vailla mitään omaatuntoa tai empatiaa
Tapauksessa C, ei monestikaan täysin normaali ihminen pysty edes tuntemaan vihaa, koska on niin hämmentynyt, eikä voi käsittää henkilön pahuutta.
Eriasia jos pahanteko on kohditunut vaikka itseensä tai omaan lemmikkiin ta lapseen, silloin herää primitiivinen viha, joka on oikeutettua ja tervettä.
Sarasvuo ei tietääkseni kuulu ryhmään C.
Sitten on myös sellainen ilmiö ollut kautta aikain olemassa, että ihmiset rakastavat sitä kun heillä on YHTEINEN syntipukki. Se vahvistaa ihmisten ryhmään tai johonkin kuuluvuuden tunnetta ja vie mukavasti huomion pois oman itsensä vajaavuudesta.
Niitä ihmisiä on paljon, muttei kaikki ole sellaisia. Yleistä tälläinen käytös on vielä kehittymättömien lasten ja teinien keskuudessa.
Mä en tiedä enkä myöskään niin välitä sen poliittisia suuntauksia, mutta sen käytös on käsittämätöntä siinä ohjelmassaan.
Kun siitä ei tiedä että onko se ihan selvinpäin liikkeellä, vaivaannuttavaa. Vain ja ainoastaan vaivaannuttavaa. Hyväkin haastateltava jää pliisuksi pintariipaisuksi kun Sarasvuo höpisee omiaan.
Hän ON OLLUT hyvä toimittaja. Mutta älkää nyt hyvänen aika enää sitä päästäkö mihinkään julki.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 18:21"]
Miksi joitain ihmisiä yleensä inhotaan? Siihen on kolme vaihtoehtoa:
A: henkilölle olla jollain tavalla kateellisia, myönnetään sitä tai ei.
B:henkilö muistuttaa omista vajaavuuksista, myönnetään sitä tai ei.
C:henkilö on poikkeuksellisen paha ja epäinhimillinen esim. pedofiili, eläinrääkkääjä tai kiduttaja murhaaja vailla mitään omaatuntoa tai empatiaa
Tapauksessa C, ei monestikaan täysin normaali ihminen pysty edes tuntemaan vihaa, koska on niin hämmentynyt, eikä voi käsittää henkilön pahuutta.
Eriasia jos pahanteko on kohditunut vaikka itseensä tai omaan lemmikkiin ta lapseen, silloin herää primitiivinen viha, joka on oikeutettua ja tervettä.
Sarasvuo ei tietääkseni kuulu ryhmään C.
Sitten on myös sellainen ilmiö ollut kautta aikain olemassa, että ihmiset rakastavat sitä kun heillä on YHTEINEN syntipukki. Se vahvistaa ihmisten ryhmään tai johonkin kuuluvuuden tunnetta ja vie mukavasti huomion pois oman itsensä vajaavuudesta.
Niitä ihmisiä on paljon, muttei kaikki ole sellaisia. Yleistä tälläinen käytös on vielä kehittymättömien lasten ja teinien keskuudessa.
[/quote]
Hienon pitkän tekstin olit kirjoittanut, mutta olit jämähtänyt naiiviuuteen.
On olemassa myös vaihtoehto D. Se on se, että "älkää hyvä Luoja sentään, päästäkö tuota ihmistä enää kotoaan ulos ilman valvontaa".
Voi olla ne kirjat aiheuttivat sen, kopsasi tekstit ja ideat USA:sta ja meni sitten täydestä nousuvaiheessa täällä. Nyt talous sakkaa ja hänellä ei olekaan enää mitään sanottavaa, kun ei varmaan koskaan ollutkaan. Oiskohan tuo sitten syynä, että ihmiset eivät jaksaneet sitä ohjelmaakaan seurata. Väsynyt hahmo ja väsynyt teema kaikkineen. Ehkä sekin painaa, että jätti perheen, aloittaakseen uuden...että siinäpä mallia miehille, ottakaa nuori urheilija tyttö sitten seuraavaksi ja vanha mäkeen...
Sarasvuo ei ole tyypillinen suomalainen mies tyyliin: "minä nyt vain olen tälainen eikä minulla ole mitään väliä koska muut ovat parempia"
[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 18:33"]Voi olla ne kirjat aiheuttivat sen, kopsasi tekstit ja ideat USA:sta ja meni sitten täydestä nousuvaiheessa täällä. Nyt talous sakkaa ja hänellä ei olekaan enää mitään sanottavaa, kun ei varmaan koskaan ollutkaan. Oiskohan tuo sitten syynä, että ihmiset eivät jaksaneet sitä ohjelmaakaan seurata. Väsynyt hahmo ja väsynyt teema kaikkineen. Ehkä sekin painaa, että jätti perheen, aloittaakseen uuden...että siinäpä mallia miehille, ottakaa nuori urheilija tyttö sitten seuraavaksi ja vanha mäkeen...
[/quote]
Eivät Virpi mukään nuori urheilijatyttö ollut Jarin kanssa alkaessaan seurustelemaan. Nuori urheilijatyttö kuulostaa parikymppiseltä tai teiniltä.
Joku kirjoitti todella hyvin siihen toiseen ketjuun Sarasvuon keskustelutyylistä. Sitä manipulointia on epämukavaa katsoa. Inho lienee voimakas sana, en vain voi millään tavalla pitää sellaisesta tyypistä.
En inhoa enkä ihaile häntä. Ihan mielenkiintoisena pidän, ja siten sivuammattinsa tv-juontajana ihan hyvin hoitavana.
Olen samaa mieltä kuin nro. 2. Sarasvuo on ottanut asiakseen korottaa itsensä jonkinlaiseksi hengelliseksi auktoriteetiksi ja vääräksi profeetaksi. Minä ihmettelen, miksi tällainen show-mies ja wanna-be -antikristus on päästetty kirkkoihin melttoamaan.
Lisäksi hän on egoistinen linssilude, jolla ei ole mitään oikeaa annettavaa kenellekään. Hän on tyhjä tynnyri, joka kolisee kovaäänisesti.
Ja en ole Sarasvuolle kateellinen. Löydän kyllä kateudellenikin parempia kohteita.
Voiko Sarasvuota pitää toimittajana? Siis toimittajana joka tuottaa jotain sisältöä ja kertoo asioista. Hän voi kyllä selittää puuta heinää mistä tahansa asiasta, mutta täytääkö se toimituksellisen kriteerin vai onko vain henkilökohtaista paasaamista, joka kiedottu hänen persoonansa ympärille. Hyvä toimittajahan tuottaa asiaa ja tietoa eikä nosta itseään kaikkien asioiden edelle.
Putouksessa oli hyvää parodiaa hänestä. Se miten tärkeää olisivat ne kaikki hänen silmänmuljautuksensa eikä niinkään ohjelman sisältö.
Ohjelma lopetetaan ja hyvä niin. Aika on ajanut Jarin ohi. Hän oli teki vuosikymmeniä sitten jotain uutta ja erikoista TV-ohjelmaa, mutta ei enää. On muiden aika.
No se itsensä Jeesuksena pitäminen ottaa ainakin mua kupoliin.