Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, jotka olette nyt raskaana, kuvaikaa mulle oloanne,

Vierailija
17.03.2014 |

miltä nyt tuntuu, miten voit ja kerro millä raskausviikoilla olet.

On niin kauhea vauvakuume, että hormonihuuruissani täällä ajattelen kuinka ihanaa se kullakin viikolla olisi, miten ihana se vatsa on, kuinka keskittyisin vaan liikunnalla ja ruokavaliolla mahdollisimman terveellisiin elintapoihin. Olisin seesteinen ja rauhallinen, hehkuisin raskauden ja lapsen saannin onnea, iho olisi kuulas ja kaunis, hiukset kiiltävät ja hyväkuntoiset, rinnat kasvaneet naisellisen pyöreiksi, seksuaalisesti olisin virkeä ja halukas, mieheni silmissä jumalaisen kaunis, vatsa pyöristyisi somasti viikko kerrallaan. Vointi olisi mitä mainioin, kivuton ja hyvinvoiva, mitä nyt silloin tällöin öisin pitäisi käydä muutaman kerran pissalla ja joskus satunnaisesti kahvin haju aiheuttaisi lievää etovaa tunnetta. Jepjep, näinhän se yleensä menee vai mitä....?

Palauttakaa mut maanpinnalle, kerro onko olosi ylläkuvailtu vai jotain ihan muuta. Miten sä voit nyt?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen raskaana noin puolessa välissä. Ei ole ollut pahoinvointia tai muutakaan. Hanki vain lapsi mikäli elämä on muuten kunnossa, työ ja muut. Ikinä ei ole "oikeaa aikaa" hankkia lapsia ja jos sitä lykkää vain, huomaa pian olevansa 50-vuotias....

Vierailija
22/31 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

37. raskausviikko, esikoisraskaus.

Fyysisesti olo on hyvä, ilman tuota (suht pientä tosin) mahaa en edes ymmärtäisi olevani raskaana :D Ainoa vaiva on kävellessä kun nivusissa tuntuu vähän ikävälle, mutta ei estä liikkumista enkä kutsuisi sitä varsinaisesti kivuksi. Vauva ilmeisesti vielä ylhäällä, kun ei ole painetta alavatsalla ollenkaan. Sen sijaan kumartuminen on kieltämättä välillä (etenkin ruokailun jälkeen/illalla, kun vatsa turvottaa vähän muutenkin) inhottavaa ja nauhakenkien kanssa saa aina toivoa, ettei nauhat aukea kun ei jaksaisi kumartua solmimaan :D

Alusta asti olo ollut siis hyvä, raskausoireita ei ollut yhtään joten en tiedä, miltä tuntuisi jos olisi ollut pahoinvointia, pissahätää, ummetusta, selkäsärkyjä tai muita. Ainoa "oire" on tuo kasvava vatsa ja sen sisällä liikehtivä vauva.

Henkinen puolikin voi hyvin, mieli pysyy virkeänä kun on joka päivälle jotain tekemistä. Kuitenkin on ruvennut nyt hieman jännittämään, koti näyttää ihan vauvaperheen kodilta ja sen alkaa vihdoin oikeasti ymmärtämään, että tuolta tosiaan kohta tulee pieni ihmisvauva. Olo on odottava, muttei (vielä) ihan malttamaton. Välillä tulee pieniä "paniikkeja", että osaanko, olenko hyvä äiti, olemmeko onnellinen perhe, miten tiedän kuinka toimia missäkin tilanteessa yms., mutta onneksi näihin on saanut neuvolasta aina fiksuja vastauksia :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomisesta alkaen olen viikolla 9. Olo tällä hetkellä väsynyt ja tuskainen. Viikon olen kärsinyt kovasta flunssasta, joka aiheutti järkyttävää pahoinvointia pariksi päiväksi. Pahoinvointi helpotti sairaalassa tiputetun nesteen avulla. Flunssan sairastaminen ollut erittäin rankaa, sillä lääkkeitä ei juurikaan saa käyttää helpottamaan oloa. Henkisesti todella raskasta.

Koko alkuraskauden ajan  minua on vaivannut kovat vatsakivut, epämääräinen vuoto,väsymys,pahoinvointi ja paha aknen kaltainen ihottuma selässä ja rintojen yläpuolella.

Mitään suloista vatsaa ei vielä näy. Itseäni en tunne mitenkään kauniiksi ja seksiäkin harrastettu 2 kertaa tänä raskausaikana. Itsellä oli myös ruusuinen kuva raskausajasta, totuus ollutkin kaikkea muuta.

Vierailija
24/31 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rv36, vauvalla on juuri hikka :D

Vierailija
25/31 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rv. 39

Koko raskausaika on ollut mielettömän ihanaa, en voinut kuvitellakkaan että se voi olla näin mukavaa kun kaikkialta kuulee vain kauhisteluja :). Liikkuminen on onnistunut hyvin koko raskauden ajan. Kävin vielä rv. 35 aerobisessa ja salilla, sen jälkeen sallein itselleni tauon :). Loppuaikana ainoastaan närästys on ollut kurja vaiva, minulla nousee oksennus kurkkuun kun närästää niin kovin, tähän saisi reseptilääkettä, mutta en ole käynyt hakemassa, kyllä tämän kestää kun tietää ettei tämäkään vaihe ikuisesti kestä.

Vierailija
26/31 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan esikoista, viikkoja on huomenna tasan 17.

Maha on kasvanut jo aika paljon, muttei ole vielä tiellä. Liikettä tuntuu muttei potkuja vielä. Satunnaista vihlomista esiintyy joka päivä, ja välillä oikein säpsähtää. Suurempia fyysisiä vaivoja ei ole, seksi ei kuitenkaan maistu koska limakalvot ovat rutikuivat.

Ja minulla ilmeisesti keskiraskauden pissahädän väheneminen on maailman suutin kusetus.

Vierailija
27/31 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen raskausviikolla 28. Ihoni kukkii ja on tosi pahassa kunnossa kasvoista :(

Haisen koko ajan hielle ja hikoilen - iltaisin palelen peitteen alla.

Ensin oli karmaiseva pahoinvointi eikä ruokamaistunut, kun se viimein loppui n. rv 15 alkoi olla kova nälkä koko ajan, lihoin 5kg parissa viikossa ja nyt kiloja on tullut jo yli 10. Pahoinvointi muuten palasi, meinasin oksentaa tänään Lidlissä.

Joka päivä särkee päätä, migreeni ei todellakaan helpota raskaana, lääkkeitä ei voi ottaa :'(

Mieheni ei halua minua enää sillä olen iso, lihava mursu. Halut ovat itseltäkin mennyttä. Selkään koskee ja jalat turpoaa, iho on kuiva ja hilseilee (paitsi kukkiva nassu, ehkä koko ihon rasvat kerääntyy sinne?).

Parisuhteemme on mennyttä, asumme nyt erillämme vaikka vauvaa tehdessä olimme yhä rakastuneita. En siedä koko ihmistä silmissäni välillä. Enkä paljoa muitakaan.

Olen koko ajan ärtyisä, sekava, hormonihöyryinen, väsynyt hirviö. Nukahdan joka ilta klo 20. Tänä aamuna tiuskin lapsille, yksi itki kouluun lähtiessään ja on paha mieli, en ole normaalisti tällainen vaan leppoisa ja hyvä äiti :(

On vaikeuksia, suuria sellaisia selvitä kaikista kotitöistä. En meinaa jaksaa kantaa kaupoakasseja ja imurointi imee kaikki voimat.

Tasan jää tämä viimeiseksi lapseksi, sterilisaatio tämän jälkeen. Ihan kamalaa! Kunpa pääsisi edes töihin lepuuttamaan nuppia mutta fyysisestä työstäni olen ollut yli 3kk saikulla. En tajua mikä hulluus ajoi minut tekemään tämän iltatähden, pahimmat loppukuukaudet vielä edessä :(

Vierailija
28/31 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rv 6+2. Pissattaa.nälättää.huimaa.pissattaa.nälättää.pissattaa. jos en syö niin rupee maha murisee ja tulee huono olo. Muuten ei muita oireita ellei kiukkusuutta lasketa mukaan.

Vierailija
29/31 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rv 25, toinen raskaus, selkää särkee, liitoskipuja, jalat turpoo, hikoiluttaa, runsasta valkovuotoa, väsyttää. Tekisi mieli salmiakkia ja muita kiellettyjä ruokia. Tylsää, mitään ei oikein jaksa tai pysty tekemään. Synnytys jännittää, huolettaa onko lapsi terve.

Vierailija
30/31 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rv 28+3

Alkuraskaudessa ei pahoinvointia eikä mitään muutakaan paitsi lievää rintojen arkuutta. Keskiraskaudessa mahan kasvua eikä mitään huomattavaa paitsi hormoninäppylöitä otsassa jotka hävis aika äkkiä. Nyt kun loppuraskaus on juuri alkanut mulle on tullut kaikki mahdolliset vaivat mitä vaan voi tulla. Liitoskivut kyljissä ja nivusissa, vauvan potkut tuntuu välillä kamalilta kun osuvat johonkin hermoon. Väsyttää ja nälättää ihan jatkuvasti ja itken koko ajan. Siltikään en vaihtais tätä mihinkään, ei nää vaivat kumminkaan kestä loppuelämää. Ja lapsi on kaiken tän arvoinen. :)

Vierailija
31/31 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runsas valkovuoto on sellainen vaiva, josta puhutaan yllättävän vähän. Tämä vaiva kiusaa mua todella paljon. Jatkuvasti alkkarit märkänä.