Kohtele muita kuten toivoisit itseäsi kohdeltavan!
Kommentit (13)
Kaikki ovat kuulleet tuon, luterilaisessa maassa kun eletään. Silti melkein kaikki käyttäytyvät kuin haluaisivat muiden kohtelevan kuin paskaa. Siis eivät ymmärrä yhteyttä.
Niin yritänkin tehdä, ja usein siitä tuleekin vastakaikua.
Ystävällisyys on lisääntyvä luonnovara, mitä enemmän sitä annat, sitä enemmän saat sitä samaa takaisin.
Ne toisenlaiset tyypit, ne niin usein tylyt ja töykeät on parasta jättää huomioimatta, ja välttää kohtaamisia heidän kanssaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ovat kuulleet tuon, luterilaisessa maassa kun eletään. Silti melkein kaikki käyttäytyvät kuin haluaisivat muiden kohtelevan kuin paskaa. Siis eivät ymmärrä yhteyttä.
Se on se itsekeskeisyys.
Pitkästä aikaa asiallinen ja hyvä aloitus.
Näinhän sen pitäisikin toimia, tämän elämän yhteiselon.
Valitettavasti kuitenkaan ei läheskäään aina toimi.
Itsekekeiset ihmiset kuvittelevat itselleen eri säännöt kuin kaikille muille.
Lakukissa kirjoitti:
Itsekekeiset ihmiset kuvittelevat itselleen eri säännöt kuin kaikille muille.
En usko että on kysymys mistään itsekeskeisyydestä. Itsekeskeinenkin ihminen kykenee kohtelemaan toista fiksusti.
Enemmänkin luonteesta ja elämänkatsomuksesta kiinni, ei osaa olla ystävällinen ei kohtelias, ei olla sanomatta kärkevästi ja pahasti.
Koska on aina saanut itse huonoa kohtelua, ei ole saanut mallia hyvään käytökseen ja toisten huomioimiseen. Huonot sosiaaliset taidot ja välinpitämättämyys mukaanlukien.
Ihmiset ovat niin ilkeitä toisilleen että siitä tulee fyysiesti paha olo. Vaikka ei itse liittyyisi asiaan millään tavalla.
Yläpeukku AP:lle! :) Maailma olis parempi paikka, jos kaikki toimis noin. M25
raippa viuhuu kirjoitti:
Mä haluun piiskaa!
Hyi, tuhma tipu
Kerro toki miksi olet eri mieltä?