Poliisi ei ota tosissaan auton varastusta!?
Ostin kaverilta auton 1kk sitten ja käytiin katsastusasemalla tekemässä paperit kuntoon. Autoon tuli vikaa lukkoihin/oviin ja pyysin voisiko kaveri katsoa sitä. Annoin avaimen lainaan kun sitä tarvitsee koko ajan jos rassaa ovia. No avainta hän ei ole nyt 2 päivään palauttanut ja väittää että se on hänen auto. Poliisit kävivät avaimia jo kysymässä häneltä, mutteivat tehneet muuta. Sain vaan omaksi syyksi kun olen avaimet itse antanut.
Tämä "kaveri" sai poliisitkin puhuttua puolelleen. Menetänköhän nyt autoni tolle hullulle. Olen tänään uudestaan yhteydessä poliisiin ja käsken ilmoittaa auton varastetuksi. Minähän kaikki parkkisakot ym. maksan jos joku lähtee sillä törttöilemään.
Vielä ei ole auto lähtenyt pihasta onneksi.
Kommentit (14)
Ei poliiseja kiinnosta vaikka auto olisi oikeasti varastettu, ainakaan jos on vanha auto.
Itselätni varastettiin auto muutama vuosi sitten pihalta, löytyi koska koiranulkoiluttaja oli nähnyt autoni metsässä, ja hän teki ilmoituksen. Osasi poliisit sitten laskea 2+2 ja ilmoittivat minulle että auto on löytynyt, ja nyt on mun vastuulla siirtää auto pois koska se on yksityisalueella, kiitti moi.
Jos auto on vielä pihassa, niin sinultahan on varastettu vain avaimet.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 07:41"]
Jos auto on vielä pihassa, niin sinultahan on varastettu vain avaimet.
[/quote]Eikä edes varastettu, kun on ne itse antanut. Kaveri ei vaan ole palauttanut avaimia.
Kun nätiä tuli kaksi niin linkaan toisenkin tähän.
http://www.vauva.fi/keskustelu/3948420/ketju/poliisi_ei_ota_tosissaan_auton_varastusta
En oikein ymmärrä tätä kuviota. Jos auto on sun nimissä, niin hommahan on selvä ja teet rikosilmoituksen. Oletko maksanut auton sovitusti sille kaverille?
[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 07:36"]
Ei poliiseja kiinnosta vaikka auto olisi oikeasti varastettu, ainakaan jos on vanha auto.
Itselätni varastettiin auto muutama vuosi sitten pihalta, löytyi koska koiranulkoiluttaja oli nähnyt autoni metsässä, ja hän teki ilmoituksen. Osasi poliisit sitten laskea 2+2 ja ilmoittivat minulle että auto on löytynyt, ja nyt on mun vastuulla siirtää auto pois koska se on yksityisalueella, kiitti moi.
[/quote]
Mitä tässä olisi sun mielestä pitänyt vielä tehdä?
Kävin tekemässä ilmoituksen ja siihen asti kun auto ei liiku pihasta minnekkään niin nimikkeenä on auton hallintaoikeuden loukkaus. Ei nuo poliisipartiot viikonloppuisin mitään ota tosissaan. Onneksi nyt hoitu homma tuohon asti.
AP
Hanki siihen sellainen lukitussalpa ratin ympärille. Biltemasta vaikka tai autojen varaosaliikkeistä.
up.