Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten mies auttaa sinua, jonka vauva herää tunnin välein?

Vierailija
16.03.2014 |

Otsikossa asia onkin. Vauva sairasti ensin mona viikkoa, sitten on valvottanut pari viikkoa päälle jatkuvasti heräämällä. Muitakin lapsia on. En pysty päivällä nukkua aikataulusyistä. Lapset eskarissa ja koulussa ja lähdöt, haut ja päiväunet vauvalla menee ristiin. Mies on päivätöissä toimistossa. Muutenkin vauva on nukkunut huonosti koko ajan. En muista koska olisin nukkunut 5 tuntia edes yhtäjaksoisesti. Miehen mielestä väsymys on tekosyy = herääminen tiheään ei voi väsyttää.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 21:33"]Me tehtiin niin että mies hoiti vauvan heräämiset klo 00.00 asti, yleensä siis valvoi sinne asti. Itse menin usein nukkumaan jo klo 20 joten sain nukkua n.4h joka yö yhtäjaksoisesti. Mä sitten hoidin loppuyön, että mies sai nukkua että jaksaa töissä.

[/quote]

Meillä samoin sairaiden kaksosten kanssa. Mies nukkui sängyssä 21.00-01.00, minkä ajan itse torkuin sohvalla kuuloetäisyydellä vauvoista. Yhdeltä potkin miehen ylös sohvalle ja menin itse sänkyyn ja nukuin kuuteen. Mieheni ymmärsi että kahden sairaan ja tauotta huutavan vauvan hoitaminen on täyttä työtä kuten hänenkin leipätyönsä. Jopa sääli minua maanantai aamuisin, koska hän pääsi sentään töihin hiljaisuuteen. Kotityöt hoidettiin yhdessä iltaisin. Ei sellaiseen helvettiin osaa etukäteen varautua, pitää vain sopeutua tilanteeseen. Molempien.

Vierailija
42/48 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 12:01"][quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 21:36"]teen ruuat,käyn töissä ja hoidan vauvaa aina töitten(avopuoliso pääsee tuulettumaan) jälkeen mutta öisin en herää ja avopuolison pitäis lapiolla melkee hakata hereille ei oo hormoonit auttamassa ja sikeä uninen

[/quote]

Oisko mun mies tän kirjottaja, meinasin tulla kehumaan ;) terveisiä Riksuun <3

[/quote]

Tai jos ei ollu niim mun mies on samanlainen <3 tosin kolmivuorotyössä. Mutta tekee esim.lasagnea jääkaappiin iltavuoroviikoilla niin että mun arki helpottuu. Ihana <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 10:35"]

Olen sanonut mihelleni, että minä valvon yöt, ja hän hoitaa sitten lasta päiväs aikaan, että saan kunnon päiväunet. Miksi molempien pitäisi valvoa yötä päivää?

[/quote]

onnistuu varmaan jos mies on työtön, mutku aika moni kustantaa ite oman muksunsa.

Vierailija
44/48 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hoidan täysin yöheräilyt. Meillä heräiltiin rinnassa ollessa jopa puolen tunnin päästä nukahtamisesta. Kokeilin iltapuurot ja vaikka mitkä konstit. Lopulta olin niin poikki, että aloin antamaan pullosta. Se auttoi meillä. Mulla ei varmaan vaan riittänyt maito, kun olin niin kertakaikkisen poikki. Täysin rinnalla oli puoleen vuoteen asti, nyt pulloillaan. Vauva herää enimmäisen kerran klo 4 ja sitten klo 7 kokonaan yläs. Olen todella onnellinen!

Vierailija
45/48 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 12:39"]

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 10:35"]

Olen sanonut mihelleni, että minä valvon yöt, ja hän hoitaa sitten lasta päiväs aikaan, että saan kunnon päiväunet. Miksi molempien pitäisi valvoa yötä päivää?

[/quote]

onnistuu varmaan jos mies on työtön, mutku aika moni kustantaa ite oman muksunsa.

[/quote]

Harva mies töissä 16 tuntia päivittäin. Jos ei ole, siitä jää miehen yöunien + työajan lisäksi aikaa, jolloin äiti voi nukkua miehen hoitaessa vauvaa ilman, että sitä tarvitsee tehdä miehen yöunien aikaan.

t. 7

Vierailija
46/48 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ihan tunnin välein herätä mutta minä herään aina vauvaa rauhoittamaan muutaman keran yössä+huolehdin kodin siisteydestä, pyykeistä, vauvan ruokailusta, kylvetyksestä, ulkoilusta, ruuanlaitosta aika pitkälti yksin..Mies osallistuu silloin johonkin kun pyydän osallistumaan..

Vierailija
47/48 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkoko niitä koululaisia on kyysätä? Koulukyydit on olemassa niille, joilla on liian pitkä matka jalkaisin / pyörällä.

Vierailija
48/48 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 13:31"]

Pakkoko niitä koululaisia on kyysätä? Koulukyydit on olemassa niille, joilla on liian pitkä matka jalkaisin / pyörällä.

[/quote]

Samaa mieltä. Mies hoitakoon isompien lasten aamut, joten sinä saat nukkua edes silloin jos vauva antaa. Eskarilaisen nouto menee ulkoilusta, jota ilman tulet hulluksi ja koululainen tulkoon omineen kotiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme