Teini sanoi että ruokani on paskaa
Onko se, söisitkö sinä?
Laitoin siis tällaista ruokaa:
Valkokaalia
Punakaalia
Lehtikaalia
Sipulia
Puuroriisiä
Kidneypapuja
Mausteeksi:
Suolaa
Siirappia
Chiliä
Satay-tahnaa
Paistamiseen:oliiviöljyä, voita.
Hauduttelin kasarissa reilun tunnin.
Teini ei suostu edes maistamaan.
Kommentit (103)
Voin sanoa ettei minunkaan teini söisi tuota eikä kyllä itsellekään maistuisi.Olen kyllä hyvä kokki. ,uutta tuo ainesten sekamelska mausteineen ei houkuttele.Tee teinille ihan normaalia perusruokaa hyvistä raaka-aineista niin maistuu varmasti.Esim.lihamureke+lohkoperunat uunissa, broilerkastike+riisi, uunilohi+perunamuusi, lasagne, lihapullat ja perunat.Ja salaatti erikseen noiden kanssa.
..voi kyynel.. ja kaikille ryhmähali, voimaannutaan yhdessä!
Vierailija kirjoitti:
Vitosella voisi ostaa pastaa, parikymmentä senttiä, jauhelihaa pari euroo, maitoa ja munia niistä munamaitoa päälle. Tuota söisi useamman päivän. Voittaa kaaliruoan.
Pilailetko? Jotain monta päivää vanhaa uudelleen lämmitettyä makaronimössöä pitäisi muka syödä...
En pilaile, vanhan ajan lihamakaroonilaatikko on hyvää perusruokaa. Otetaan se annos mitä syödään, ja lämmitetään. Tuon saa sillä viitosella ja rahaakin jää. Ei haise kaalin lemu.
Vierailija kirjoitti:
Kaaliruoat jakavat mielipiteet. En edes aikuisena syö. Miksi kunnon kotiruokaa, jauhelihakastike keitetyn spaghetin kanssa, uunikalaa, lasagnea. Kaikki rakastavat pizzaa. Ootko ap jämähtänyt pula-ajalle?
Kunnon kotiruokaa? Nuoko? Taidatte olla melkoisia punkeroita koko perhe.
Tavallista kotiruokaa spaghetti, jauhelihakastike, uunikala, lasagne maistuvat teineille. Eikä olla punkeroita vaan liikuntaa harrastavia.
Vierailija kirjoitti:
Tavallista kotiruokaa spaghetti, jauhelihakastike, uunikala, lasagne maistuvat teineille. Eikä olla punkeroita vaan liikuntaa harrastavia.
Kierrätät neljää ruokaa viikosta toiseen? Ettekö kyllästy samoihin pöperöihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaaliruoat jakavat mielipiteet. En edes aikuisena syö. Miksi kunnon kotiruokaa, jauhelihakastike keitetyn spaghetin kanssa, uunikalaa, lasagnea. Kaikki rakastavat pizzaa. Ootko ap jämähtänyt pula-ajalle?
Pizzan voi tehdä ruispohjaan ja laittaa päälle tuota kaalihässäkkää. Kun jättää juuston pois, niin lopputulos on varsin terveellinen ja kaikki ovat voittajia.
En kierrätä neljää ruokaa. Nuo ruoat ovat teinien mieleen. Ei kiduteta teinejä pas karuoalla.
Huono huumori , huono kasvatus ! Noin ei vaan puhuta ruuasta.ITTEPPÄHÄN KASVATIT ÄÄLIÖSI !!!
Mitä ihmeen mössöä toi aloittajan ruoka on!? Sekaisin sotkettuna vaan sattumanvaraisia raaka-aineista. Ei sillä tavalla hyvää ruokaa tehdä.
Ajattele, että olisit maanviljelijä joka työllä, tuskalla, ja rakkaudella kasvattaa uhkeat kaalit, siirapin sokerijuurikkaat, chilipaprikat ja joku ulkomaan kollega vielä saté-kastikkeen maapähkinät ja kookokset. Sitten ap purjehtii paikalle ja oksentaa kauniista, kuukausia kasvaneista raaka-aineista....tuollaisen sotkun. Voi hyvä luoja, kävisit jonkun ruoanlaittokurssin!
Teini voi itse tehdä ruuan nii tarvi syä 💩
Voi olla et alkaa kokkaukset maistuu ettei vaa joudu ite hommii
Aika paljon aineksia ja vielä kolmea eri kaalia ja siirappia. Satay-tahnaa en ole tietääkseni koskaan edes maistanut, joten en siitä osaa sanoa mitään.
Mutta pääsääntöisesti, en laittaisi suolaiseen pääruokaan makeaa siirappia. En pidä siirapista kaaliruoissa enkä perunalaatikossakaan. Toki tämä on makuasia.
Pavut ja kaali pierettävät ja saavat vatsan toimimaan, mutta ovat hyviä raaka-aineita sinällään. Miksi keitit puuroriisiä, jos et tehnyt riisipuuroa?
Itse tykkään, että hyvä ruoka valmistuu usein selkeistä raaka-aineista. Ruokaan ei mielestäni kannata sekoittaa ikään kuin kaikkea mahdollista, mitä kaapista löytyy. Yhdessä parhaista lihapadoista, joita olen syönyt, oli mausteena vain suolaa, juuri sopiva määrä.
Teinille voi sanoa, että jos ei kelpaa, tee itse parempaa, tai sitten voi myös tiedustella, mikä ruoassa on vikana hänen mielestään. Vai onko vika ruoassa ollenkaan.
Paskanna lautaselle ja vie sille se sen pelinörttihuoneeseen ja pakota syömään ja sano siinn' on sull' paskaa. :)
Sano teinille, että tekee sitten itse ruokansa, jos ei kelpaa. Ja mitään pizza- tai Mäkkärirahoja et tietenkään anna lisää.
Teknisesti ottaen ruokasi ei tietenkään ole paskaa. Mutta on varmaan ihan paskanmakuista. Ja sitä teini tarkoitti.
Vierailija kirjoitti:
Sano teinille, että tekee sitten itse ruokansa, jos ei kelpaa. Ja mitään pizza- tai Mäkkärirahoja et tietenkään anna lisää.
5v vanha juttu ja sä viitsit vielä tällaista paskaa tänne kirjoittaa. Mene töihin.
Kuulostaa kyllä aivan paskalta. Onneksi aikuisena saa valita, eikä tarvitse syödä kaalia ja riisiä.
Osta lapselle ruokaa.