Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teini sanoi että ruokani on paskaa

Vierailija
17.11.2020 |

Onko se, söisitkö sinä?
Laitoin siis tällaista ruokaa:

Valkokaalia
Punakaalia
Lehtikaalia
Sipulia
Puuroriisiä
Kidneypapuja

Mausteeksi:
Suolaa
Siirappia
Chiliä
Satay-tahnaa

Paistamiseen:oliiviöljyä, voita.

Hauduttelin kasarissa reilun tunnin.
Teini ei suostu edes maistamaan.

Kommentit (103)

Vierailija
61/103 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ainakin haisee paskalle => kaalit

Luomukaalista ei tule sitä ilmiötä, mut onneksi niitäkin saa jo kaupoista, ei tarvi kakkea itse kasvattaa. Meillä myös jänikset saavat ne kantapalat ja päälykerrokset: odottavat tuolla tontin nurkalla, milloin sitä sapuskaa taas ilmestyy tuohon, samaan paikkaan;-)

Vierailija
62/103 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syöminen on etuoikeus, ei velvollisuus. Teini tienaa omat rahansa ja ostaa sekä kokkaa omat ruokansa, jos ei tarjottu maita.

Hyi helkkari mikä asenne!

Siis tokihan tuo aapeen teini olisi voinut sanoa asian kauniimminkin, mutta nälkäisenä sitä vain ei aina vaan jaksa. Miksi teinin pitäisi hiljaa syödä selvästi pahaa ruokaa? Eikö hänellä ole mitään oikeuksia? Eikö saisi vaatia edes neutraalia ruokaa?

Lukutaitoko mättää? Juurihan sanoin, että syöminen on etuoikeus. Teinillä on oikeus syödä. Myös olla syömättä. Jos ei tarjottu kelpaa, ihan vapaasti saa ruokkia itse itsensä. Näin itse asiaan suhtaudun ja tämä on ainut terve asenne. Vanhemman tehtävä ei ole lelliä ja paapoa jo teini-ikään ehtineitä nirsoilijoita pullamössössä kylvettäen ja sipsikarkkiherkkua suuhun työntäen valmiiksi pureskeltuna. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/103 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäsitkö sinä tai muu perhe tuosta?

Onko ketjussa ketään, joka innoissaan kokeilee tuota reseptiä? Olen aika kokeilu haluinen, mutta tuo kyllä vähän tökkii. Noilla mausteilla. Maistaisin uteliasuuttani.

Vierailija
64/103 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna vitonen ja käske hommata ruoka koko perheelle.

Perunapussi, nakkipaketti ja keittojuurekset pakkasesta.

Vierailija
65/103 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet näköjään tehnyt paskaa, joten tottakai se on silloin myös paskaa.

Vierailija
66/103 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kaaleista ja mausteisista ruoista, mutta tuota sotkua en minäkään söisi. Kaali menee sitä paitsi pilalle, jos sitä hauduttaa pitkään.

Vierailija
67/103 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hätää, onneksi jääkaapissa oli viikonlopun jäljiltä karjalanpaistia ja keitettyjä perunoita.

Karjalan paistiin en ollut työntänyt kuin suolaa, mustapippureita ja laakerinlehtiä.

Teini pilkkoi perunat, paistoi ne ja lämmitti karjalanpaistia. Ei kuollut nälkään.

Vierailija
68/103 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syöminen on etuoikeus, ei velvollisuus. Teini tienaa omat rahansa ja ostaa sekä kokkaa omat ruokansa, jos ei tarjottu maita.

Siis tokihan tuo aapeen teini olisi voinut sanoa asian kauniimminkin, mutta nälkäisenä sitä vain ei aina vaan jaksa. Miksi teinin pitäisi hiljaa syödä selvästi pahaa ruokaa? Eikö hänellä ole mitään oikeuksia? Eikö saisi vaatia edes neutraalia ruokaa?

Lukutaitoko mättää? Juurihan sanoin, että syöminen on etuoikeus. Teinillä on oikeus syödä. Myös olla syömättä. Jos ei tarjottu kelpaa, ihan vapaasti saa ruokkia itse itsensä. Näin itse asiaan suhtaudun ja tämä on ainut terve asenne. Vanhemman tehtävä ei ole lelliä ja paapoa jo teini-ikään ehtineitä nirsoilijoita pullamössössä kylvettäen ja sipsikarkkiherkkua suuhun työntäen valmiiksi pureskeltuna. 

Itse en mielestäni paapo ja työnnä sipsejä suuhun, mutta otan kyllä ihan koko perheen mieltymykset huomioon. En laita jonkun inhokkia tai sitten sille on myös vaihtoehto. Esim.janssonikiusaus on minun herkkua, mutta lapset eivät siitä mitenkään tykkää. Miksi pakottaisin niitä syömään sitä? Teen kiusauksen silloin, kun on vaikka eilistä ruokaa jäänyt lapsille. Olemme perhe ja lapset ovat osa sitä. Ei ne ole pakollisia pahoja joita pitää kouluttaa kaikessa.

Vierailija
69/103 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs tuossa, kuullosta herkulliselta, muttei varmaan päivät pääskytysten jaksaisi. jos huomenna ois sitten lihapäivä ja torstaina vaikka kalapäivä

Vierailija
70/103 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en mielestäni paapo ja työnnä sipsejä suuhun, mutta otan kyllä ihan koko perheen mieltymykset huomioon. En laita jonkun inhokkia tai sitten sille on myös vaihtoehto. Esim.janssonikiusaus on minun herkkua, mutta lapset eivät siitä mitenkään tykkää. Miksi pakottaisin niitä syömään sitä? Teen kiusauksen silloin, kun on vaikka eilistä ruokaa jäänyt lapsille. Olemme perhe ja lapset ovat osa sitä. Ei ne ole pakollisia pahoja joita pitää kouluttaa kaikessa.

Edelleen minun on ikäväkseni pakko todeta että lukutaidolla sinua ei ainakaan ole siunattu. En ole missään vaiheessa puhunut syömään pakottamisesta vaan tasan päin vastoin. 

Vierailija
71/103 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei puuroriisiä! Käytä tavallista riisiä. Netistä löytyy hyviä reseptejä. Älä laita noita kaaleja!

Puuroriisiä nimenomaan ja kaalia, kylläkin eri tavalla valmistettuna.

Vegaanihan ap ei ole, koska käyttää voita, joten riisipuuroa voi laittaa myös.

Riisipuuro ja puuroriisi ovat kaksi eri asiaa.

Niin? Vastaus on sille, joka kielsi puuroriisin käytön. Puuroriisi on juurikin hyvää moniin ruokiin, ja siitä saa myös riisipuuroa.

Vierailija
72/103 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

m37v kirjoitti:

Mikäs tuossa, kuullosta herkulliselta, muttei varmaan päivät pääskytysten jaksaisi. jos huomenna ois sitten lihapäivä ja torstaina vaikka kalapäivä

Pääksytysten. Armahda pääskyjä!

Vierailija
73/103 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitosella voisi ostaa pastaa, parikymmentä senttiä, jauhelihaa pari euroo, maitoa ja munia niistä munamaitoa päälle. Tuota söisi useamman päivän. Voittaa kaaliruoan.

Vierailija
74/103 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen minun on ikäväkseni pakko todeta että lukutaidolla sinua ei ainakaan ole siunattu. En ole missään vaiheessa puhunut syömään pakottamisesta vaan tasan päin vastoin. 

En tiedä lukutaidosta, ehkä et saanut viestissäsi selkeästi ilmaistua itseäsi, koska jo ainakin kaksi kommentoijaa on tulkinnut viestisi eri tavalla kuin ehkä oli tarkoituksesi? Kannattaa tarkistella omia viestintätaitoja myös.

-ensimmäinen lainaamasi-

Vierailija
75/103 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen vanhaan tuollaisesta lausunnosta olisi seurannut suun pesu saippualla ja passitus nurkkaan seisomaan.

Nykyään varmaan vaan kehutaan lasta, kun "osasi reippaasti ilmaista negatiivisetkin tunteet" ja kysytään, että mitä ruokaa sitten haluaisi että laitetaan?

Peseeko joku sun suun saippualla kun sanot jotain mistä toinen ei pidä. 

Tuo on väkivaltaa. Siinä kajotaan ruumiilliseen koskemattomuuteen, ja rankasti.

Enäähän tuosta puuttuu kun työnnät sen saippuan intiimialuelle niin se olisi jo rai s kaus.

Typerys!

Vierailija
76/103 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teini on oikeassa.

Tämä. En ihan samaa sanavalintaa käyttäisi, mutta ap:n pöperö kuulostaa karmealta.

Vierailija
77/103 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä lukutaidosta, ehkä et saanut viestissäsi selkeästi ilmaistua itseäsi, koska jo ainakin kaksi kommentoijaa on tulkinnut viestisi eri tavalla kuin ehkä oli tarkoituksesi? Kannattaa tarkistella omia viestintätaitoja myös.

-ensimmäinen lainaamasi-

Ei ole minun vikani jos urpot kuvittelevat viesteihini olemattomia merkityksiä ja sisältöjä. Lukutaito tai ymmärryskyky silloin vastaanottopäässä mättää. Jos lukutaitosi on priimaa, silloin olet vain typerys. 

Viestintää ei ole vain viestin tuottaminen, vaan myös sen ymmärtäminen. Päivänselvästi sinä keksit omasta päästäsi viestiini merkityksiä, joita siinä ei ollut. En esimerkiksi esittänyt että teinin pitäisi syödä hiljaa pahaa ruokaa tai ettei hänellä olisi oikeuksia.

Väärinymmärtävien lukumääriin on turha vedota, sillä tunnetusti puolet jengistä on keskimääräistä tyhmempiä. 

Vierailija
78/103 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen vanhaan tuollaisesta lausunnosta olisi seurannut suun pesu saippualla ja passitus nurkkaan seisomaan.

Nykyään varmaan vaan kehutaan lasta, kun "osasi reippaasti ilmaista negatiivisetkin tunteet" ja kysytään, että mitä ruokaa sitten haluaisi että laitetaan?

Mikä oikeus kenellakään on KOSKAAN ollut työntää mitään kenenkään ruumiinaukkoihin!?!

Vierailija
79/103 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ainakin haisee paskalle => kaalit

Luomukaalista ei tule sitä ilmiötä, mut onneksi niitäkin saa jo kaupoista, ei tarvi kakkea itse kasvattaa. Meillä myös jänikset saavat ne kantapalat ja päälykerrokset: odottavat tuolla tontin nurkalla, milloin sitä sapuskaa taas ilmestyy tuohon, samaan paikkaan;-)

Tietääkö joku, mistä saisi vanhanajan haisevaa kaalia? Kun haju on jalostettu pois, on mennyt myös kaaliin voimakas maku.

Jos jostain saisi kaalilta maistuvaa kaalia?

Vierailija
80/103 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä oikeus kenellakään on KOSKAAN ollut työntää mitään kenenkään ruumiinaukkoihin!?!

Autoin vauvaani ummetuksessa kakkaamaan työntämällä kuumemittarin pään varovasti pyllyyn. Raískasinko vauvani? Olen myös antanut supon pikkulapselle sitä kautta.