Miksi et voisi asua Tohmajärvellä?
Huom! Tämä ketju on tarkoitettu vain ite kysymykseen, ei "puolusteluun", kuinka ihana paikka Tohmajärvi on, vaan nimeomaan:
Miksi et voisi asua Tohmajärvellä?
Oma vastaukseni:
Tohmajärvellä tuskin on toimivaa joukkoliikennettä. Tohmajärvellä kaikki tietää toisensa asiat paremmin kuin itse. Ei kulttuuripalveluja, ei kunnollisia ravintoloita, ei valinnanvaraa harrastuksissa, kouluissa, päivähoidossa jne.
Tohmajärvellä olisi varmasti pakko asua omakotitalossa, joka olisi mulle kauhistus.
Kommentit (20)
Samat perustelut kuin ap:lla. Olen asunut elämäni ekat 20v tuollaisessa pitäjässä ja päässyt pois.
En voisi asua, koska Tohmajärvi on Itä-Suomessa. Olen niin länsisuomalainen kuin olla voi, kukaan sukulainenkaan ei ole koskaan asunut Itä-Suomessa. Tuntisin oloni Tohmajärvellä orvoksi, olisin selkeästi väärässä paikassa.
En voisi asua siellä koska Kiteelläkin on jo tarpeeksi helvetillistä olla..tai ehkä se voisi olla parempikin vaihtoehto.
Asun Varsinais-Suomessa ja olen niin tottunut näihin v-ttumaisiin länsisuomalaisiin, etten mitenkään voisi asua iloisessa Itä-Suomessa.
En viihdy periferian tribalistisissa umpiyhdyskunnissa.
Ja johan siellä varmaan ambulanssin tulokin vie ainakin tunnin, jos sellaista sattuisi tarvitsemaan.
Siellä olisi liian puhdas luonto ja rauhallisuutta. Ihmiset olisivat luonnollisia, avuliaita ja haluaisivat tutustua minuun.
En tiedä missä Tohmajärvi on, joten en edes löytäisi sinne. En ole tarpeeksi innostunut googlaamaan asiaa.
En usko että alani insinööreille on siellä töitä ja en tykkää kulkea pitkää matkaa päivittäin. Voi olla myös mulla, että en jaksasisi niin sosiaalisia ihmisiä, karjalaiset kun yleensä ovat.
Jos ei voi asua Tohmajärvellä aina voi muuttaa Tuupovaaran Öllölään.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 19:27"]En viihdy periferian tribalistisissa umpiyhdyskunnissa.
Ja johan siellä varmaan ambulanssin tulokin vie ainakin tunnin, jos sellaista sattuisi tarvitsemaan.
[/quote]
On Tohmajärvellä oma pelastuslaitos ja ambulanssi 24/7 valmiudessa :)
tuskin olisi töitä minulle siellä päin. muuten olen kyllä tohmajärvellä ollut, kaverilla on mökki siellä ja hyvin siellä kyllä viihdyin :)
Olen paljasjalka stadilainen, koko suku on täällä, ystävät ja tutut, joka kivetys ja kulma on tuttu. Asumme ihanalla ok-alueella melkein kuin maalla mutta omassa rakkaassa stadissa.
En ihan tiedä missä on Tohmajäri, jossain kaukana itäpuolella olisiko Joensuun takana. Voi olla ihan kivakin paikka, varsinkin jos olisi sukua tai tuttuja, en tiedä.
16 jatkaa mutta jos olisin sieltä kotoisin se olis varmasti paras paikka, ne juuret ne juuret ovat tärkeät!
Työpaikkani ja lapseni koulu ovat täällä pääkaupunkiseudulla, muuten voisin muuttaakin. Pohjois-karjalalaiset on mukavia ihmisiä.
Ei siellä taitais olla töitä. Tiedän kyllä suunnilleen missä se on ja nuorena tunsin yhden tyypin sieltä. Ihan mukava kaveri.
Liian pieni ja kuollut paikka, liikaa susia, liian lähellä Venäjän rajaa (kyllä, päässäni on kolme foliohattua päällekkäin).