Miten kostaa pedofiilille?
Elämä on pilalla kaikin puolin. Terapiaa takana n. 7v mutta olo ei vaan muutu. Mietin itsemurhaa, mutta se ei käy vielä ainakaan lapsen takia. Miten voisin kostaa pedofiilille joka ei ole millään tavalla kärsinyt tekosistaan vaan elää tyytyväisenä lestadiolaisen suurperheensä kanssa. Lastensuojeluilmoitus vähintään, mutta se ei vielä kostoksi käy. Mietityttää niiden lasten turvallisuus kyllä.
Kommentit (54)
Samaa olen itsekin joskus miettinyt. Emmätiiä... Kai sit se lastensuojeluilmoitus... Mua pelottaa kyseinen ihminen. Minunkin tapauksessa rikos on jo vanhentunut (tosi reilua meidän kannaltamme, jotka vasta tässä vaiheessa kykenemme jotain asialle tekemään...).
Meitä on yllättävän paljon. Haluaisin että joutuisi kärsimään teostaan yhtä paljon kuin minä, uhri. Ei tule tapahtumaan tässä maailmassa :(
ap
Saako esim. nimeä julkistaa? Vastoin yleisiä luuloja vl-piireissä tuollainen ihminen joutuu heti mustalle listalle. En tunne ketään joka oikeasti tuollaisia idiootteja suojelisi.
ovatko tyypit jotenkin julkisuudessa? Jos ovat, voisi kertoa avoimesti omasta menneisyydestään ja tällä tavalla pilata toisen elämä. Esimerkiksi mielipidepalstalla tai jos haluat haastateltavaksi, niin lähettää vinkki reporteerille.
No, mun perhe ja sisarukset esim "suojelee" tätä pedofiiliä. Uhri mieluummin suljetaan perheen ulkopuolelle. Sairasta porukkaa, hyvin epäoikeudenmukaisia ihmisiä ovat varsinkin jos omassa perheessä jotain paljastuu.
ap
Kirjoita kokemuksistasi: https://freepathways.wordpress.com/tag/lestadiolaisuus/
Aika moniin paikkoihin voi kirjoittaa ja ilmaista itseään.
Kyllä tuo nimi pitäisi saada julki.
Mutta toisaalta tiedät itsekin, että kostaminen ei auta sua mitenkään.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 17:59"]
Kyllä tuo nimi pitäisi saada julki.
Mutta toisaalta tiedät itsekin, että kostaminen ei auta sua mitenkään.
[/quote]
Niin minunkin mielestä. Siitä viis, että ei enää voi rangaista, mutta nimi pitäisi saada esiin. Olkoon se sitten se rangaistus.
Usko tai älä, paras mitä voit tehdä, on antaa anteeksi. Ymmärrän, että on todella vaikeaa, mutta kostoa hautomalla ja asiaa vatvomalla myrkytät vaan omaa psyykkistä terveyttäsi ja lisäät pahaa oloasi.
Ja hei, anteeksiantaminen ei tarkoita, että hyväksyisit pedofiilin teon. Hän saa kyllä rangaistuksensa jossain vaiheessa. Anteeksiantaminen tarkoittaa, että annat itsellesi mahdollisuuden tervehtyä ja päästää irti. Se on mahdollista, toivon, että löydät siihen tarvittavan voiman ja keinot. Itse suosittelisin uskoa Jumalaan, Hän on minuakin auttanut hyvin vaikeassa tilanteessa ja Hän pystyy mihin tahansa. Mikä on ihmiselle mahdotonta, on Jumalalle mahdollista (tarkoitan, että vaikka sinusta tuntuisi, ettet voi antaa anteeksi, Jumala voi vaikuttaa sinuun niin, että pystyt antamaan anteeksi ja vapaudut katkeruudesta ja kaikesta siitä pahasta, mitä pedofiili on sinulle aiheuttanut, ja sen jälkeen voit rakentaa itsellesi uudenlaista elämää tai ylipäätään pystyt nauttimaan elämästäsi.)
Vähintä mitä voit tehdä on rikosilmoitus ja lastensuojeluilmoitus.
Miksi toimit vasta nyt etkä paljon aiemmin. Eikö sinulla ollut muistikuvaa aiemmin vai mikä viivytti asiasta puhumista. Tiedän kyllä mitä on elää suljetussa yhteisössä. Olen itrtaantunut eräästä toisesta uskonnollisesta yhteisöstä.
Jos tiedät missä tyyppi asuu niin ilmoita vaimolleen ja heidän lapsilleen mitä heidän isä on tehnyt. Mene vierailulle jonkun miespuolisen ystävän kanssa ja sanot sanottavasi. Eipähän äiti ainakaan voi väittää ettei tiennyt ja lapset osaavat pitää puolensa tai hakeutua lastensuojeluviranomaisten luo.
Pelasta ne pikkuiset tai minkä ikäisiä ovatkaan, minä pyydän.
Järkyttävää että sukusi asettuu pedofiilin puolelle. Mikä on suhteesi pedofiiliin, onko hän sukulainen kenties.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 18:03"]
Usko tai älä, paras mitä voit tehdä, on antaa anteeksi. Ymmärrän, että on todella vaikeaa, mutta kostoa hautomalla ja asiaa vatvomalla myrkytät vaan omaa psyykkistä terveyttäsi ja lisäät pahaa oloasi.
Ja hei, anteeksiantaminen ei tarkoita, että hyväksyisit pedofiilin teon. Hän saa kyllä rangaistuksensa jossain vaiheessa. Anteeksiantaminen tarkoittaa, että annat itsellesi mahdollisuuden tervehtyä ja päästää irti. Se on mahdollista, toivon, että löydät siihen tarvittavan voiman ja keinot. Itse suosittelisin uskoa Jumalaan, Hän on minuakin auttanut hyvin vaikeassa tilanteessa ja Hän pystyy mihin tahansa. Mikä on ihmiselle mahdotonta, on Jumalalle mahdollista (tarkoitan, että vaikka sinusta tuntuisi, ettet voi antaa anteeksi, Jumala voi vaikuttaa sinuun niin, että pystyt antamaan anteeksi ja vapaudut katkeruudesta ja kaikesta siitä pahasta, mitä pedofiili on sinulle aiheuttanut, ja sen jälkeen voit rakentaa itsellesi uudenlaista elämää tai ylipäätään pystyt nauttimaan elämästäsi.)
[/quote]
Mielestäni kyse on myös siitä, että kerran pedari, aina pedari. Varsinkin kun hän ei ole päässyt "oppimaan läksynsä" siellä kalterin takana, niin hän saattaa saastuttaa myös muutkin mieshenkilöt pedari-ajatuksineen.
Totta kai pitää antaa anteeksi, mutta ITSELLEEN. Itselleen siitä, että sattui olemaan väärässä paikassa väärään aikaan.
Hakkaa se kunnolla, niin minä tekisin. Jos nainen ja voimat ei riitä niin pesis mailaa apuun, tuommoset kusipäät ei tarvitse mitään muuta kun turpaansa ja kunnolla. M30
Jatkuvasti otetaan vanhentuneita juttuja käsittelyyn! Kannattaa selvittää, jos tässä tapauksessa olisi mahdollisuus siihen. Tukinaisesta saa oikeudellista tukea, minkä avulla voi valmistautua prosessiin rikosilmoituksen tekemisestä lähtien. Avustajat ovat maksuttomia. Kyllä tuollaiset ihmiset on saatava vastuuseen. Ja ehdottomasti kannattaa tehdä lastensuojeluilmoitus!
Kirjeitä/kortteja, joissa asia paljastetaan miehen sukulaisille, perheelle ja työnantajalle. Lähetät nämä nimettömänä. Jatkat kunnes tekijä menettää hermonsa ja tekee rikosilmoituksen, silloin hän joutuu itse nimeämään mahdolliset tekijät ;)
Oletko tehnyt rikosilmoituksen asiasta?