Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumppanin lapset viimeisenä pöytään.

Vierailija
17.11.2020 |

Viime vuoden äitienpäivänä otin ensimmäistä kertaa omat lapset miesystäväni äidille mukaan, kun samalla oli toinen meno jossa olivat mukana. Kuulemma olivat tervetulleita.
Paikalle saapuessamme muut olivat syömässä, mieheni sisarukset lapsineen ja puolisoineen. Miehen äiti sanoi "ottakaa ruokaa ja (minun) lapset voivat syödä, kun hänen lapsenlapset tekevät tilaa" tilanteen outoutta minulle lisäsi se, että minun lapset ovat aivan liian isoja lasten pikkupöytään istumaan. Aikuisten pöydässä ei siis myöskään ollut tilaa heille.

En ole kertaakaan ottanut lapsia mukaan mihinkään sen jälkeen ja ahdistaa jos kysellään jonain erikoispäivinä miehen isällekin käymään koska tuntuu pahalta kieltäytyä, mutta koen lapsia kohtaan reiluksi, että vietän kaikki joulut ym lapsille tärkeät päivät kotona tai omilla vanhemmillani jonne minun lapset oikeasti halutaan.

Ylireagoinkohan tuosta äitienpäivän käynnistä vai oliko se selkeä vihje vaikka muuta on puhunut. Miehen isällä olemisesta lasten kanssa en tiedä koska emme ole koskaan siellä yhdessä olleet. Nyt joulusta kieltäydyin kuitenkin koska mielestäni erityisesti jouluaatto on sellainen, että lapsille olisi epäreilua olla miehen sisaruksen lasten varjossa, paikassa jonne heitä ei välttämättä edes haluta.

Kommentit (245)

Vierailija
241/245 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitetaanko ravintolassakin perhe kahtia ja osa syö, kun toiset odottavat ovella pöytäpaikkaa?

Ravintolaan ei buukata asiakkaita enempää kuin on paikkoja. Koko perheen olisi käsketty tulla myöhemmin uudelleen kun paikkoja vapautuu. Ongelma on ratkaistu kun ap ruokkii itse oman pesueensa kotonaan eikä vie heitä vieraiden ihmisten pöytiin kuokkimaan. Sama koskee ap:ta itseään.

Yksikään ei ollut kuokkavieras vaan kaikki oli kutsuttu. Talon emäntä voi tietenkin kutsua seuraavalla kerralla vain lapsensa ilman perhettä niin mahtuvat kaikki pöytään.

Isovanhemmilla on 4-6 hengen pöytä. Kyllä siinä on rullaava kattaus, kun 12 henkilöä syö vuorollaan. Kaikki lapset perheineen on kutsuttu, eikä kukaan pahoita mieltään.

Odottaako teilläkin yhden perheen lapset yksin vuoroaan, kun muut syövät?

Miksi et odottanut, että lapsesi pääsevät syömään? Olisiko jo pöydässä syövien pitänyt lähteä pois kesken ruokailun?

Vierailija
242/245 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdistelmäperheet, ei ne vaan toimi. On sun ja mun lapset, eri arvot, eri perheet ja sukulaiset, eri omistukset, eri historia ja niinpoispäin. Paras pitää yhtä vain ns. sillälailla eikä pakolla leikkiä kotia ja perhettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/245 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdistelmäperheet, ei ne vaan toimi. On sun ja mun lapset, eri arvot, eri perheet ja sukulaiset, eri omistukset, eri historia ja niinpoispäin. Paras pitää yhtä vain ns. sillälailla eikä pakolla leikkiä kotia ja perhettä.

Meillä kyllä toimii miehen ja lasteni kanssa perhe - elämä sekä minun sukulaisten. Miehen sukulaisista osa luo jännitettä ja osan kanssa toimii mutkattomasti.

Vierailija
244/245 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko tosissaan ihmisten mielestä on ok, että kaikille vieraille ei ole tilaa pöydässä? Ja, että ruokailujärjestys määräytyy sen mukaan miten läheisiä sukulaisia ollaan? En minäkään veisi lapsiani tai itseäni tuollaisiin pitoihin vieraaksi, vaikka kutsutaan.

Vierailija
245/245 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanko tosissaan ihmisten mielestä on ok, että kaikille vieraille ei ole tilaa pöydässä? Ja, että ruokailujärjestys määräytyy sen mukaan miten läheisiä sukulaisia ollaan? En minäkään veisi lapsiani tai itseäni tuollaisiin pitoihin vieraaksi, vaikka kutsutaan.

Ruokailujärjestys määräytyy sen, mukaan ketkä ovat paikalla ruokailun alkaessa. Tyypillinen kodin ruokapöytä on 4-6 hengelle, sellaisessa ollaan mummoiloissa vuoroteltu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan