Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumppanin lapset viimeisenä pöytään.

Vierailija
17.11.2020 |

Viime vuoden äitienpäivänä otin ensimmäistä kertaa omat lapset miesystäväni äidille mukaan, kun samalla oli toinen meno jossa olivat mukana. Kuulemma olivat tervetulleita.
Paikalle saapuessamme muut olivat syömässä, mieheni sisarukset lapsineen ja puolisoineen. Miehen äiti sanoi "ottakaa ruokaa ja (minun) lapset voivat syödä, kun hänen lapsenlapset tekevät tilaa" tilanteen outoutta minulle lisäsi se, että minun lapset ovat aivan liian isoja lasten pikkupöytään istumaan. Aikuisten pöydässä ei siis myöskään ollut tilaa heille.

En ole kertaakaan ottanut lapsia mukaan mihinkään sen jälkeen ja ahdistaa jos kysellään jonain erikoispäivinä miehen isällekin käymään koska tuntuu pahalta kieltäytyä, mutta koen lapsia kohtaan reiluksi, että vietän kaikki joulut ym lapsille tärkeät päivät kotona tai omilla vanhemmillani jonne minun lapset oikeasti halutaan.

Ylireagoinkohan tuosta äitienpäivän käynnistä vai oliko se selkeä vihje vaikka muuta on puhunut. Miehen isällä olemisesta lasten kanssa en tiedä koska emme ole koskaan siellä yhdessä olleet. Nyt joulusta kieltäydyin kuitenkin koska mielestäni erityisesti jouluaatto on sellainen, että lapsille olisi epäreilua olla miehen sisaruksen lasten varjossa, paikassa jonne heitä ei välttämättä edes haluta.

Kommentit (245)

Vierailija
1/245 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti ylireagoit. Tosta kuvauksesta ei ainakaan selviä, että siis mikä olikaan ongelma ja miten niin lapset ei olleet tervetulleita.

Vierailija
2/245 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sinun lapsesi koskaan voisivatkaan olla samalla viivalla tämän mummun lastenlasten rinnalla? Haloo. Mikä ihmisiä riivaa, kun luulette, että tällainen uusperhekuvio voisi vaan olla yhtä riemua ja onnea. Ei muuten ole. Valitettavasti joudun itse elämään tässä sotkussa vielä aikuisenakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/245 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollo. Etkä oo koronasta kuullut? Nyt ei todellakaan järkätä mitään isoja yhteisiä joulunviettoja.

Mitä varsinaiseen vinkunaan tulee, koko juttu on omien korviesi välissä ja ainoastaan sinun ongelmasi. KAsva aikuiseksi, ei tollasta itkuiitaa kukaan jaksa kattella.

Vierailija
4/245 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon w t meininkiä jo useassa sukupolvessa, kun kaikki on eronneita ja uusperheellisiä.

Vierailija
5/245 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti ylireagoit. Tosta kuvauksesta ei ainakaan selviä, että siis mikä olikaan ongelma ja miten niin lapset ei olleet tervetulleita.

Sen perusteella, että he pääsivät pöytään yksin kaikkien muiden jälkeen.

-aloittaja

Vierailija
6/245 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnon w t meininkiä jo useassa sukupolvessa, kun kaikki on eronneita ja uusperheellisiä.

Eivät minun vanhemmat ole. En kuitenkaan arvota ihmisiä tietämättä millaisia oikeasti ovat.

-aloittaja

Vierailija
7/245 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sun miehen äiti ole sinun lastesi mummo. Ei sukulainen ollenkaan. Totta kai mummon omat lastenlapset ovat etusijalla.

Vierailija
8/245 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sinun lapsesi koskaan voisivatkaan olla samalla viivalla tämän mummun lastenlasten rinnalla? Haloo. Mikä ihmisiä riivaa, kun luulette, että tällainen uusperhekuvio voisi vaan olla yhtä riemua ja onnea. Ei muuten ole. Valitettavasti joudun itse elämään tässä sotkussa vielä aikuisenakin.

En kuvittelekaan niin vaan koen huonoa omatuntoa ollessani itsekäs, kun en vietä jouluaattoa ym miehen vanhemman luona vaan mies viettää minun vanhempien luona erikoispäivät minun lasteni vuoksi.

-aloittaja

Vierailija
9/245 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-aloittaja

Kummassakaan pöydässä ei ollut tilaa. Olisko niiden muiden pitänyt lopettaa syöminen jotta sinun lapset pääsee pöytään? Tottakai tuossa tilanteessa viimeiseksi tulleet odottaa kunnes pöytään tulee tilaa. Eikä siinä ole mitään henkilökohtaista. 

Vierailija
10/245 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän sun miehen äiti ole sinun lastesi mummo. Ei sukulainen ollenkaan. Totta kai mummon omat lastenlapset ovat etusijalla.

Niin, että käytöstapoja ei tarvita heidän kohdallaan? Onko sinulla yleensäkin arvojärjestys vieraille sen mukaan kuinka läheisiä? Minun vanhemmilla kaikki ovat syöneet samaan aikaan ja muiden lapsille yhtä kohteliaita. Myös sisarukseni puolison lapset saavat syödä samaan aikaan muiden kanssa. Itseasiassa käyvät myös niiden lasten synttäreillä.

-aloittaja

Vierailija
11/245 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-aloittaja

Kummassakaan pöydässä ei ollut tilaa. Olisko niiden muiden pitänyt lopettaa syöminen jotta sinun lapset pääsee pöytään? Tottakai tuossa tilanteessa viimeiseksi tulleet odottaa kunnes pöytään tulee tilaa. Eikä siinä ole mitään henkilökohtaista. 

Aikuisten pöydässä oli siis kaksi paikkaa johon miehen äiti patisti minua ja miestäni menemään ja ottamaan ruokaa. Lapset ohjasi olohuoneeseen yksinään.

-aloittaja

Vierailija
12/245 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko "lasten pöytä" ihan normaali pöytä? Vai joku matalampi, kun kerran lapsesi olivat liian isoja siihen?

Vierailija
13/245 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kuvittelekaan niin vaan koen huonoa omatuntoa ollessani itsekäs, kun en vietä jouluaattoa ym miehen vanhemman luona vaan mies viettää minun vanhempien luona erikoispäivät minun lasteni vuoksi.

-aloittaja

Mieshän sen päättää missä erikoispäivät viettää. Jos päättää viettää ne sinun ja lastesi kanssa niin sehän ei ole sinun ongelmasi. Sinun ongelmasi se on vain jos pakotat miehen viettämään niitä sinun kanssasi etkä päästä tätä vanhemmilleen. Pakotatko?

Vierailija
14/245 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tollo. Etkä oo koronasta kuullut? Nyt ei todellakaan järkätä mitään isoja yhteisiä joulunviettoja.

Mitä varsinaiseen vinkunaan tulee, koko juttu on omien korviesi välissä ja ainoastaan sinun ongelmasi. KAsva aikuiseksi, ei tollasta itkuiitaa kukaan jaksa kattella.

Kyllä muuten järkätään.

Tosin minun vanhemmilla on vain minun perhe.

-aloittaja.

Vierailija
15/245 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-aloittaja

Tulitte ilmeisesti paikalle sovitusti myöhässä? Jos ei tilaa vaan ollut, niin sitten ei auta kuin odottaa. Mahduitko itse heti pöytään?

Koko ”ongelma” saattaa ihan hyvin johtua vain ja ainoastaan tilan puutteesta. Toki kohteliasta järjestää kaikille tilaa tai sitten tehdä noutopöytä, mutta jos kerran tulittekin vasta kun muut oli aloittaneet, niin ehkä emäntä aatteli, että kohta tulee teillekin tilaa.

Vierailija
16/245 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-aloittaja

Mieshän sen päättää missä erikoispäivät viettää. Jos päättää viettää ne sinun ja lastesi kanssa niin sehän ei ole sinun ongelmasi. Sinun ongelmasi se on vain jos pakotat miehen viettämään niitä sinun kanssasi etkä päästä tätä vanhemmilleen. Pakotatko?

Hän saa valita. Juuri kysyin missä aikoo olla joulun. Tosin lapsetkin ovat toivoneet häneltä, että olisi meidän kanssa niin luo hieman lisää painetta.

-aloittaja

Vierailija
17/245 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsu käydä pöytään istumaan ja nauttimaan ruokaa = patistamista. Hohhoijaa.

Vierailija
18/245 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-aloittaja

Tulitte ilmeisesti paikalle sovitusti myöhässä? Jos ei tilaa vaan ollut, niin sitten ei auta kuin odottaa. Mahduitko itse heti pöytään?

Koko ”ongelma” saattaa ihan hyvin johtua vain ja ainoastaan tilan puutteesta. Toki kohteliasta järjestää kaikille tilaa tai sitten tehdä noutopöytä, mutta jos kerran tulittekin vasta kun muut oli aloittaneet, niin ehkä emäntä aatteli, että kohta tulee teillekin tilaa.

Ainoastaan lapset eivät mahtuneet.

-aloittaja

Vierailija
19/245 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-aloittaja

Aikuisten pöydässä oli siis kaksi paikkaa johon miehen äiti patisti minua ja miestäni menemään ja ottamaan ruokaa. Lapset ohjasi olohuoneeseen yksinään.

-aloittaja

Niin, eli sä ajattelet että sun lasten olis pitänyt ehdottomasti päästä aikuisten pöytään ja saman tien kun saavuitte. Miehen äiti nyt vaan oli järkännyt pöydät niin että toisessa oli aikuiset ja toisessa lapset. Sun lapset lienee vielä lapsia, eivät täysi-ikäisiä. Eli kuuluvat lasten pöytään. Kylässä toimitaan talon tapojen mukaan. Ei sen mukaan mitä sinä haluat. Lapset omaan pöytäänsä ja aikuiset omaansa. Epäreiluahan se olis jos SINUN lapset pistettäisiin aikuisten pöytään ja muiden lapset olis omassaan. Vai ajatteletko että sinun lapsesi ovat jotenkin parempia kuin miehen lapset tai sisarusten lapset? Sellainen kuva tässä nimittäin tulee. Miehen äiti kohtelee lapsia samalla tavalla mutta se ei kelpaa sulle.

Vierailija
20/245 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä esim lasten syntymäpäivillä ei verisukua oleville lapsille joku oma aikataulu muiden jälkeen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme