Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Applea vihataan niin paljon?

Vierailija
16.03.2014 |

Otsikko kertoo kaiken.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokiallahan oli jo vuosia ennen iPhonea kosketusnäytöllinen älypuhelin. Ei vaan ihmiset silloin innostuneet siitä. Taisi olla liian aikaista tuoda markkinoille sellainen. Puhelin oli Nokia 7710.

Vierailija
2/22 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 19:32"]

Nokiallahan oli jo vuosia ennen iPhonea kosketusnäytöllinen älypuhelin. Ei vaan ihmiset silloin innostuneet siitä. Taisi olla liian aikaista tuoda markkinoille sellainen. Puhelin oli Nokia 7710.

[/quote]

Ei sitä ihan voi iphoneen verrata. Laitteen käyttö oli jokseenkin ärsyttävää. Apple kyllä loi ihan uuden tuotteen tuodessaan iphonen markkinoille. Ei olisi tuskin Androidiakaan ilman Applea. Itse pitkän linjan applen tuotteiden käyttäjä ja käytettävyys on ollut aina Applen valtti. Valitettavasti Apple on nyt siinä asemassa että tuolta ei tulla kuin alas. Ja kun katsoo uusia 'innovaatioita' niin Applelle voi joku päivä käydä Nokiat. Ylimielisyys kostautuu josain vaiheessa. Apple on lähtenyt selvästi tälle tielle.:(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä ei käytetä muita kun Applen tuotteita. Isoveljeni, joka tietää todella paljon elektroniikasta, on tosin sanonut että Apple on ylihinnoitellut itsensä. Mutta toisaalta turha nitä hintoja on laskea, kun kauppa käy muutenkin!

Vierailija
4/22 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on iMac, iPhone ja iPad mini. Olen erittäin tyytyväinen suljettuun ekosysteemiin. En halua säätää yhtään ylimääräistä ja nämä vain toimivat. Eivöt pidä melua itsestään, mutta toimivat hienosti yhdessä ja erikseen. Voin vastata puhelimeen tietokoneen kauttaa, jatkaa suoraan kesken jäänyttä hommaa toisella koneella handoverin avulla ym. Ym.

Ei nämä mitään ylivertaisia ole, mutta hienosti toimivat. Ja uuden laitteen käyttöönotto ei voisi helpompaa olla kun iCloudista tipahtaa kaikki valmiina uuteen laitteeseen muista koneista.

Vierailija
5/22 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 16:32"]

Applelle käy nyt pikkuhiljaa nokiat ellei keksi mitään uutta. Jos se vain tuudittuu tuottamaan noita aivan vähän parannettuja versioista tutuista tuotteista ja muut onnistuvat kehittämään jotain uutta, sen mielenkiinto hiipuu yhtä nopeasti kuin on tullutkin.

Teoriassa Nokialla olisi ollut mahdollisuus tehdä paljon ennen iPhonea samanlainen puhelin sekä ottaa johtava asema. Sillä on alalta kaikista eniten patentteja, mutta siellä vain uskottiin vanhoihin tuotteisiin sekä kehiteltiin lähinnä vain latauspistokkeen malleja kun olisi pitänyt tuoda ensimmäisenä markkinoille kosketusnäytöllinen älypuhelin.

[/quote]

Samaa mieltä. Valitettavasti firma menetti asemansa puhelinvalmistajana sisäisten tappeluiden vuoksi. Meegoon ja myöhemmin meltemiin olisi pitänyt satsata paljon enemmän ja unohtaa nuo antiikkiset Symbian luurit.

Apple itseasiassa huonontaa laitteitansa koska niiden huolto/korjaaminen on melkein mahdontonta. Muistit ja prossu juotettu emolevylle, kovalevyihin oma firmis joten tulee ongelmia jos itse menet vaihtamaan tilalle standardirautaa. Trim-tuen puute muille kuin applen alkuperäisille SSD- levyille. Tämän takia itselläni lähti imac vaihtoon ja tilalle Hackintosh.

Vierailija
6/22 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minä ainakaan vihaa, suoraan sanottuna Apple ei hetkauta sen kummemmin suuntaan eikä toiseen. Hieman kyllä ärsyttää ne omppu-uskovaiset (huom, ei ne jotka suhtautuvat laitteisiinsa normaalisti) jotka jokaisessa mahdollisessa tilanteessa hehkuttavat Applea, haukkuvat muita ja pitävät kaikkia jotka ovat tyytyväisiä muuhun jotenkin vähäjärkisinä huolimatta siitä millaisia ominaisuuksia se toinen laitteiltaan kaipaa. Näille tyypeille jokainen pienikin kritiikki, asiallinenkin = Apple-vihaa, samoin välinpitämättömyys.

Vierailija
7/22 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 16:08"]Apple keksinyt tämä nykyisen puhelin ja tablettivillityksen. Sen vuoksi Nokia meni kuralle. Samgung pärjää koska matkii sitä kaikessa mutta on hieman joustavampi tuotantokoneisto.

Kun iPhone ilmestyi, naureskeltiin että miten tietokonevalmistaja, jonka osuus tietokoneissa oli jotain kymmeniä prosenttia, voi muka tehdä puhelimen ja sille alusssa lähes naureskeltiin, että ompa erikoinen. Ei kukaan tuollaista käytä.

Kaikki puhelimet sekä tabletit ovat jollakin tavalla tällä hetkellä Applen kopioita ja sen synnyttämiä tai ainakin niiden markkinatilanne.
[/quote]
Nimenomaan tässä on syy ärsytykseen. Iso osa ihmisistä luulee, että Apple on jokin pioneeri alalla ja keksii kaikki hienot uudet jutut. Totuus on kuitenkin, että he ottavat muiden ideat, väittävät niitä omikseen ja yrittävät vielä haastaa kilpailijat oikeuteen. Hyviä he kyllä ovat brändäämisessä, eivätkä laitteet huonolaatuisia ole (vaikka neljä viidestä iPhonesta on näyttö rikkinäisenä).

Vierailija
8/22 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet tuntuu suhtautuvan negatiivisesti, kun itse ei ole edes kokeillut tai itselle hinnaltaan liian kovia.

Vierailija
9/22 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi vuotta vanha MBA. Ei voi lisätä ram-muistia, kun on kolvattu emolevyyn kiinni. Mavericksin jälkeen hidas temppuileva hirvitys. Kaatuilee säännöllisesti. Siksi.

Vierailija
10/22 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä Applea juuri kukaan taida vihata.

Jos ylihintaisia tuotteita kritisoi niin siitä on viha vähän helvetin kaukana.

Ja itse harkitsen Applen tabletin ostamista...

Vierailija
11/22 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun mainitsee omistavansa jonkun Applen tuotteen niin heti hyökätään kritisoimaan että on paska yms. Eikö ihmisillä sitten ole parempaa tietoa vai mistä se haukkuminen juontaa juurensa.. Vai onko tämä niitä ikuisuus kysymyksiä kuten automerkeistä väittely..

Vierailija
12/22 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin rakastan mun iPad miniä. Toimii kuin ajatus.

Vierailija
13/22 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin iPad toimii kuin ajatus, näytöt on ihanan herkkiä.

Vierailija
14/22 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun macbook Pro on tosi hyvä läppäri. IPhonea en hankkisi kuitenkaan, liian pieni näyttö minun makuuni.

Vierailija
15/22 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy myöntää että itse olin Applen kritisoija joskus, mutta iPad Minin ostaminen kyllä muutti mielipiteen. Toimii kuin unelma, ja läppäriä käytän vain asioihin mitä tällä ei voi tehdä. Kun puhelin pimahtaa, taidan vaihtaa Samsungin Omppuun.

Vierailija
16/22 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sekä iPad että Samsungin tabletti. Ei niissä oikeasti ole kovin suurta eroa. Samsung oli ekana ja iPadissä välillä ärsyttää se kun siihen ei saa widgettejä. Ne on käteviä. Helppoa noita molempia on käyttää ja tomivat sulavasti, ihan saman asian siis ajavat. Joten kyllähän tuon applen hehkutus välillä huvittaa, samanlaista uskontoa ei ole samsungin käyttäjillä. Heille se on vaan tabletti, ei mikään ihmevehje. Mutta en mä silti applea tai sen hehkuttajia vihaa.

Vierailija
17/22 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apple keksinyt tämä nykyisen puhelin ja tablettivillityksen. Sen vuoksi Nokia meni kuralle. Samgung pärjää koska matkii sitä kaikessa mutta on hieman joustavampi tuotantokoneisto.

Kun iPhone ilmestyi, naureskeltiin että miten tietokonevalmistaja, jonka osuus tietokoneissa oli jotain kymmeniä prosenttia, voi muka tehdä puhelimen ja sille alusssa lähes naureskeltiin, että ompa erikoinen. Ei kukaan tuollaista käytä.

Kaikki puhelimet sekä tabletit ovat jollakin tavalla tällä hetkellä Applen kopioita ja sen synnyttämiä tai ainakin niiden markkinatilanne.

Vierailija
18/22 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, eiköhän se oo niin, että toiset tykkää Samsungista, toiset Nokiasta ja kolmannet Applesta. Ikuisuuskysymyksiä.

Itse olen välimaastossa. En halua Applen tietsikkaa (Pakosta kylläkin käytän sellaistakin kotioloissa, mutta en sitä ainoaksi koneeksi ottaisi. Vaatii liikaa oppia uusi järjestelmä :D), mutta Iphoneen en voisi tyytyväisempi olla. :)

Vierailija
19/22 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 14:56"]

Otsikko kertoo kaiken.

[/quote]

Siksi, että Apple ryösti Nokialta markkinajohtajan paikan.

Tästä syystä suomalaiset ovat katkeria haukattua omenaa kohtaan.

Vierailija
20/22 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan pohjimmiltaan siksi, että Apple-huuma on ollut osasyynä Nokian alamäkeen, mikä on näkynyt työttömyytenä/kiristyvänä taloutena Suomessa.

Tosin oikeastihan Nokia kaivoi oman kuoppansa, kun ei uusiutunut riittävän nopeasti.

Mä en itse syty Applen tuotteista, ja suuri osa hehkutuksesta on mielestäni mennyt överiksi. Omistan iPodin, joka on hankala käyttää (lähinnä siis iTunes), joten en kyllä ihan 100% usko sitä käytettävyys-hypeä, jolla Applea suitsutetaan. Mutta onhan ne tuotteet nättejä. Ei vaan ole tarpeeksi hyvä hinta-laatu-suhde omaan makuuni.