Mihin Aasian kaupunkiin menisitte jouluksi?
Vaihtoehtoja olisivat Soul, Hong kong, Shanghai ja Peking. Mikä noista olisi kivoin? Kolmihenkinen perhe, joista yksi matkustelemaan tottunut alakoululainen.
Kommentit (19)
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 20:40"]Suomi taitaa edelleen kuulua Eurooppaan eli omassa kodissa on paras sänky eikä ole kovin suurta vaaraa saada ripulia. Siis eräässä suomalaisessa pikkukaupungissa.
[/quote]
Kiitos, mutta elämäni hienoimman ruokamyrkytyksen olen saanut Kotkasta ja toiseksi hienoimman Vaasasta.
Oliko asiaan liittyviä mielipiteitä? Kuala Lumpur ja Singapore on jo tuttuja.
Olisin tullut ehdottamaan Singaporea. Noista vaihtoehdoista olen käynyt vain Hong kongissa joten äänestän sitä.
Singapore on aika kallis maa. Itse olen matkaillut Etelä-Koreassa muutamaan otteeseen.
Soulissa ja Pekingissä on jouluna viileää (voi olla jopa kylmä), joten lämpimpiin Hong Kongiin tai Shanghaihin menisin.
Soulissa ja Pekingissä on jouluna viileää (voi olla jopa kylmä), joten lämpimpiin Hong Kongiin tai Shanghaihin menisin.
Mäkin olisin ehdottanut Kuala Lumpuria. Mut miten olis Thaimaa, vaikka pohjoisen helmi Chiang Mai. Sieltä pääsee helposti mahtavaan paikkaan nimeltä Pai.
Mut kaikki vaihtikset varmaan hyviä :)
Hong Kong minultakin, itse olen ollut jouluna Pekingissä ja sää oli kaikkea muuta kuin lämmin, itseasiassa sillon taisi jopa olla enemmän lunta Pekingissä kuin Helsingissä. Hong Kong taas on ainakin meikäläiseen makuun tuolloin juuri sopivan lämmin, ei liian kuuma. Muutenkin Hong Kong on matkailijalle hyvin miellyttävä paikka, helppo liikkua julkisilla ja kaupungin oppii hahmoittamaan todella nopeasti.
Soul voisi olla mukava kohde. Katsoin dokumentin KorTV -kanavalta pääkaupungin uudenvuoden vietosta, kaunis kaupunki ja lämpötila siinä nollan molemmin puolin joulukuussa. Useimmiten reippaasti plussan puolella kuitenkin päiväsaikaan.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 20:58"]
Olisin tullut ehdottamaan Singaporea. Noista vaihtoehdoista olen käynyt vain Hong kongissa joten äänestän sitä.
[/quote]
Myös minä skippaisin kaikki ap:n ehdottamat ja valitsisin Singaporen.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 20:34"]
Vaihtoehtoja olisivat Soul, Hong kong, Shanghai ja Peking. Mikä noista olisi kivoin? Kolmihenkinen perhe, joista yksi matkustelemaan tottunut alakoululainen.
[/quote]
Jos haluat viettää joulua yhtään, niin varmaankin Soul. Tai sitten Hongkong. Soul kuitenkin siinä tapauksessa voisi olla paras, muutenkin suosittelisin näitä kahta (etenkin Soulia).
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 21:50"]
[/quote]
[/quote]
ja tuolla ylhäällä ap jo kirjoitti, että on käynyt jo Singaporessa ja Kuala Lumpurisa.
Itse menisin noista varmaankin Hong Kongiin.
Kiitos kaikille! Minua ei sää niin haittaa ja Thaimaalin on nähty. Taidan valita Hong Kongin.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 01:14"]
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 21:50"]
[/quote]
[/quote]
ja tuolla ylhäällä ap jo kirjoitti, että on käynyt jo Singaporessa ja Kuala Lumpurisa.
Itse menisin noista varmaankin Hong Kongiin.
[/quote]
no juu ap on varmaankin käynyt Singaporessa, mutta jos lukee ap:n otsikon niin huomaa, että siinä nimenomaan kysyttiin MEIDÄN MUIDEN mielipidettä, mihin ME menisimme jouluna.
Aasian vaihtoehdoista Balille, joulu on kumminkin perhelomaa ja en silloin menisi suurkaupunkiin.
Yksi joulu koettu Shanghaissa, viileää oli sielläkin. Ensi jouluna muualle jos ei tulla taas Suomeen.
Suomi taitaa edelleen kuulua Eurooppaan eli omassa kodissa on paras sänky eikä ole kovin suurta vaaraa saada ripulia. Siis eräässä suomalaisessa pikkukaupungissa.