Miksi suihkussa pissaaminen ei ole hyväksyttävää?
Mä pissaan joka kerta kun olen suihkussa ja olen opettanut myös lapsenikin siihen. Miehenikin on jo hyväksynyt sen ja liruttaa samalla kun peseytyy.
Siinähän säästää vettä kun ei tarvi vetää vessaa eikä se kusi siellä haise kun ei ruiski ympäriinsä.
Jos kaikki pissaisivat suihkussa, niin vettä säästyisi huomattavat määrät.
Kommentit (195)
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 14:28"]
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 14:22"]
Tai miksi ei samalla vaikka keittiön altaaseen. Se on parempi paikka, kun ei ole niitä huokoisia laatansaumasuaineitakaan siellä. Ja sateella sadevesikaivoon kadulla.
[/quote] Miksi tehdä asioista noin hankalia? Suihkussa samalla kun hieroo shampoon päähänsä, niin antaa pissan tulla. Siinä se valuu veden mukana lattiakaivoon.
AP
[/quote]Mulla on suihku kiinni kun laitan shampoota.
Itsekin kyllä pissin aina suihkuun vaikka olisin jo ennen suihkuun menoa käynyt pöntöllä, mutta kun avaan sen veden tulee pissihätä.
Olen opetellut tarkoituksella pissaamaan suihkussa. Synnytyksen jälkeen se oli paras tapa pissata ja nykyään tykkään mennä suihkuun mennessä suoraan veden alle ja pissata seisten. Ihan turhaan istuisin ensin pytyllä ja vetäisin vessan, kun voin pissata suoraan lattiakaivoon. Luonnollisesti lasken reilusti vettä päälle, joten ei haise pissa suihkussa.
Roiskuvien vesitippojen mukana (oletteko havainneet kuinka laajalti vesi kuitenkin pisaroituu ympäriinsä suihkussa käynnin yhteydessä?) ne pienet kusipisaratkin levittäytyvät sitten sinne tänne... Voisi kuvitella. Ei ehkä silmin nähden niin mainittavasti, mutta jos tuon kusileikkinne toteutatte useinkin, niin aivan varmasti siellä kylpyhuoneessanne on ominaisuutena enemmänkin kuin vain vieno kusen tuoksu. Yök. Ehkä omat nenänne ovat jotenkin turtuneet siihen? Aika moni asia on sivistyksen myötä ihan syystäkin otettu käyttöön yleisesti, ja mä näkisin että wc-istuimen käyttö on kaikkien ala- sekä yläpäänkin eritteiden kadottamisen suhteen se ainoa oikea tapa ihmisasumuksissa. Mun kylppärissäni ei yksikään henkilö kuse lattialle, siis siinä on ainakin yksi satavarma asia, jos niitä joitakin tässä maailmassa on.
Minä taas pienenä muistan aina pissanneeni uimahallissakin altaaseen kun en viitsinyt käydä vessassa. Se tuntui jotenkin jännältä kun sai salaa pissattua sinne lastenaltaaseen, eikä kukaan huomannut tietty mitään. Toki olin pieni silloin. Enkä muista, että kukaan olis silloin painottanut mitenkään, että ei saa pissata altaaseen.
Minä taas pienenä muistan aina pissanneeni uimahallissakin altaaseen kun en viitsinyt käydä vessassa. Se tuntui jotenkin jännältä kun sai salaa pissattua sinne lastenaltaaseen, eikä kukaan huomannut tietty mitään. Toki olin pieni silloin. Enkä muista, että kukaan olis silloin painottanut mitenkään, että ei saa pissata altaaseen.
Mistä olet saanut sen käsityksen, ettei se olisi hyväksyttyä??? Kyllä meilla ainakin pissataan suihkussa ja jo lapsuudenkodissani äiti opetti, että suihkussa on hyvä pissata. Turhaa mennä pöntölle, samaan viemäriin se pissa menee...
Olen lukenut tästä. Tämä on itse asiassa suositeltava tapa tämä suihkussa pissaaminen, juurikin vedensäästön vuoksi.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 14:41"]
Edellisen synnytyksen jälkeen mua paikattiin alapäästä isosti ja syvältä. Tikkejä oli koko värkki täynnä. Pissaaminwn oli yhtä helvettiä, kunnes kätilö ehdotti että menisin suihkuun pissalle. Siinä ei tullut sitä kipu painetta samalla tavalla kuin pytyllä istuessa ja pystyin hyödyntämään lämmintä vettä rentouttaakseni kireää ja kipeää alapäätä. Tein kotonakin pissat suihkussa kunnes uskalsin pytylle. Ulostin kuitenkin pyttyyn, mutta Se ei kirvellyt!
[/quote]
Minä kanssa olin ihan riekaleina ja jo synnytyssalissa menin suihkuun, pesin itseni ja pissasin.
Kätilö ihmetteli, että olin ollut niin kauan suihkussa ja kyseli siitä jotain.
No jos on synnyttänyt 18 tuntia, ei 10 min suihku minusta ollut kovin kohtuuton?!
Eka mukava tunne vuorokauden sisällä....ja en nauttinut edes lapsesta, sillä synnytys oli aivan kamala kokermus.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 14:47"]
Roiskuvien vesitippojen mukana (oletteko havainneet kuinka laajalti vesi kuitenkin pisaroituu ympäriinsä suihkussa käynnin yhteydessä?) ne pienet kusipisaratkin levittäytyvät sitten sinne tänne... Voisi kuvitella. Ei ehkä silmin nähden niin mainittavasti, mutta jos tuon kusileikkinne toteutatte useinkin, niin aivan varmasti siellä kylpyhuoneessanne on ominaisuutena enemmänkin kuin vain vieno kusen tuoksu. Yök. Ehkä omat nenänne ovat jotenkin turtuneet siihen? Aika moni asia on sivistyksen myötä ihan syystäkin otettu käyttöön yleisesti, ja mä näkisin että wc-istuimen käyttö on kaikkien ala- sekä yläpäänkin eritteiden kadottamisen suhteen se ainoa oikea tapa ihmisasumuksissa. Mun kylppärissäni ei yksikään henkilö kuse lattialle, siis siinä on ainakin yksi satavarma asia, jos niitä joitakin tässä maailmassa on.
[/quote]
Kyllä se vieno kusen tuoksu tulee myös pöntöstä... Että se siitä vienosta tuoksusta.
[/quote]
Kyllä se vieno kusen tuoksu tulee myös pöntöstä... Että se siitä vienosta tuoksusta.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 14:35"]
Miksi virtsa värjää vessanpytyn, vaikka heti vetää, mutta ei aiheuta mitään ongelmaa suihkussa?
[/quote]
Niin, sitä vessanpönttöä voi tosiaan pestä aina välillä... ihan kuten suihkunlattiakaivoakin.
Ottakaapa 1/2 kirkkaasti värjättyä vettä ja lorottakaa se suihkussa samalla lailla kun pissaisitte, huomaatte kuinka se "pissa" roiskuu joka puolelle.
Ikinä en pissaa suihkussa, yäk!
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 14:56"]
Ottakaapa 1/2 kirkkaasti värjättyä vettä ja lorottakaa se suihkussa samalla lailla kun pissaisitte, huomaatte kuinka se "pissa" roiskuu joka puolelle.
Ikinä en pissaa suihkussa, yäk!
[/quote]
siis 1/2 litraa.
Imeytyy laattasaumoihin, joten kyllä haisee ja ei saa pestyä.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 14:55"]
[/quote]
[/quote]
No eihän tule samassa määrin, eikä etenkään silloin jos kodin siisteystaso on hyvä ja jos kaikki osuu pönttöön, eikä se ole pieninä pisaroina siis ihan missä tahansa, kuten satavarmasti näille lattioille kuseskelevilla on. Mä jaksan vielä välillä näemmä laiskasti yllättyä siitä mitä kaikkea av:lla onkaan luettavana...
[/quote]
Teilläkö ei sitten pestä suihkuja koskaan. Huhhuh, kukahan noin paskaisessa suihkussa suostuu käymään?? Tiesitkö, että hikikin sisältää mm. virtsaa ja haisevaa aminohappoa, joten kyllä niitä sinne sinunkin suihkuusi pieninä pisaroina päätyy.
Olen 40 vuotta pitänyt suihkuun pissaamista kamalana ja ällöttävänä ja siihen minut on opetettu. Nyt olen opetellut ajattelemaan omilla aivoilla ja tajunnut miten paljon siinä säästää vettä, kun suihkussa "vessa tulee vedettyä" sillä omalla jätevedellä, eli suihkuvedellä. Ja maailma pelastuu!
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 15:01"]
Olen 40 vuotta pitänyt suihkuun pissaamista kamalana ja ällöttävänä ja siihen minut on opetettu. Nyt olen opetellut ajattelemaan omilla aivoilla ja tajunnut miten paljon siinä säästää vettä, kun suihkussa "vessa tulee vedettyä" sillä omalla jätevedellä, eli suihkuvedellä. Ja maailma pelastuu!
[/quote]
ei tämä maailma sillä pelastu, että jätät vessan vetämättä. Reps. Mieti montako litraa se suihku kuluttaa. Hyi teitä.
Kyllä mä pissaan aina uimahallissa suihkuun ja olen aina pissannut.