Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhde tauolla-miten selviän tästä järjissäni?

Vierailija
16.03.2014 |

Mies tahtoi tauon, ja olemme sopineet ettemme pidä mitään yhteyttä. Yleensä soittelemme päivittäin, ja puhumattomuus on minulle vaikeaa. Tauon aikana mies sanoi miettivänsä, haluaako jatkaa yhdessä vai erota.

Mitä teen, että saan ajan kulumaan? Mitä tässä tilanteessa uskaltaa ajatella? Jos olen toiveikas yhteenpaluusta, eikä sitä tapahdukaan.. En edes halua miettiä sitä vaihtoehtoa.

Olen koittanut puuhastella kaikenlaista, etten ajattelisi miestä ja mitä hän päättää. Silti päivät tuntuvat kamalan pitkiltä ja aika menee hitaasti, ja tuntuu että ajatukset tekevät minut hulluksi, varsinkin yöaikaan.. Eipä nukkumisesta ole tullut oikein mitään.

Mitä voin tehdä? Onko joku kokenut samaa?

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelimies saattaa tehdä noin suhteen alussa, parina ensimmäisenä vuotena, saadakseen sinut paremmin tunnekoukkuun. Jos kyseessä on pitkäaikainen miesystävä saattaisin sinuna odottaa hänen päätöstään. Jos suhde miehen kanssa on vasta tuore, unohda koko mies. Mies, joka ei osaa päättää oletko hänelle oikea vai ei suhteen alussa, pyörtää muitakin päätöksiä elämässään.

Vierailija
22/65 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi annat miehelle kaiken vallan?

Vierailija
24/65 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 08:43"]No, seurustelin joskus miehen kanssa joka sitten laittoi tekstarin tyyliin "hei, haluan pitää sinusta ja meistä taukoa 2viikkoa. En ole varma tunteistani ja haluan niitä rauhassa selvitellä. Älä ota yhteyttä. Tämä ei johdo sinusta".

Pistin tuon tekstarin parhaalle ystävälleni ja parin minuutin päästä toisen txt että noin se äijä laittoi äsken. Ystäväni sanoi että hän pelästyi että tarkoitin häntä ja mietimme että ei tärkeää ihmissuhdetta voi hyllyttää. No, päätin että minua ei laiteta hyllylle.

Sitä joko on toisen elämässä tai ei ole joten laitoin tylsästi viestin että heippa ei tarvitse enään koskaan ottaa  yhteyttä. Päätös oli helppo mutta ikävä ja kaipaus kesti pitkään. Onneksi minulla on hyviä ystäviä jotka tsemppasivat minua eteenpäin.

Tuosta erosta pari vuotta myöhemmin löysin nykyisen mieheni ja hän on sanonut että kun tapasimme olin ihana mutta vuosi vuodelta olen ihanampi. Nyt tunnen olevani tasavertaisessa suhteessa jossa ei tarvitse pelätä omituisia taukoja ja tietää että molempien tunteet ovat yhtä vahvoja toisia kohtaan. 

Alkuhuuman jälkeen on alkanut arki, tuntee toisen paremmin ja rakastuu vain syvemmin.

[/quote]

Sori. Alapeukkuvahinko! Piti yläpeukuttaa.

Vierailija
25/65 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 21:21"]Miksi annat miehelle kaiken vallan?

[/quote]

En oikein tiennyt, mitä tehdä. Mies halusi miettiä tunteitaan erillään, mikäs minä olen estämään? Joku kyseli, kauan suhde on kestänyt. Olemme seurustelleet useamman vuoden ja kolme vuotta avoliitossa.

Vierailija
26/65 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, onko teillä lapsia?

Vierailija
27/65 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 21:31"][quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 21:21"]Miksi annat miehelle kaiken vallan?

[/quote]

En oikein tiennyt, mitä tehdä. Mies halusi miettiä tunteitaan erillään, mikäs minä olen estämään? Joku kyseli, kauan suhde on kestänyt. Olemme seurustelleet useamman vuoden ja kolme vuotta avoliitossa.

[/quote]

Eli mies saa sun puolesta pitää taukoa ja sä kiltisti odotat? Sä et voi estellä, mutta sun pitää olla valmiina ottamaan mies avosylin vastaan? Eikö toi ole vähän alentavaa?

Vierailija
28/65 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 13:07"]

Mies tahtoi tauon, ja olemme sopineet ettemme pidä mitään yhteyttä. Yleensä soittelemme päivittäin, ja puhumattomuus on minulle vaikeaa. Tauon aikana mies sanoi miettivänsä, haluaako jatkaa yhdessä vai erota.

Mitä teen, että saan ajan kulumaan? Mitä tässä tilanteessa uskaltaa ajatella? Jos olen toiveikas yhteenpaluusta, eikä sitä tapahdukaan.. En edes halua miettiä sitä vaihtoehtoa.

Olen koittanut puuhastella kaikenlaista, etten ajattelisi miestä ja mitä hän päättää. Silti päivät tuntuvat kamalan pitkiltä ja aika menee hitaasti, ja tuntuu että ajatukset tekevät minut hulluksi, varsinkin yöaikaan.. Eipä nukkumisesta ole tullut oikein mitään.

Mitä voin tehdä? Onko joku kokenut samaa?

[/quote]

''Miehesi'' taitaa nussia muita naisia nyt niin paljon kuin sielu sietää.

Ota sinäkin vierasta kyrrpää reisiesi väliin. Kyllä se siitä.

Vierailija
29/65 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 21:34"]Ap, onko teillä lapsia?

[/quote]

Ei ole lapsia, eikä vielä ole suunniteltukaan..

Ap

Vierailija
30/65 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 21:35"][quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 21:31"][quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 21:21"]Miksi annat miehelle kaiken vallan?

[/quote]

[/quote]

Eli mies saa sun puolesta pitää taukoa ja sä kiltisti odotat? Sä et voi estellä, mutta sun pitää olla valmiina ottamaan mies avosylin vastaan? Eikö toi ole vähän alentavaa?

[/quote]

On alentavaa, myönnän sen. Siksi olen täällä vinkkejä kyselemässä ja muutaman hyvän saanutkin.

Ap

Vierailija
31/65 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä omaa elämääsi... jonkun muun kanssa. Edellisessä pskassa suhteessa voisin kuvitella että tuo kuvio olisi voinut olla mahdollinen. Nykyisessä onnellisessa suhteessa edes tuon harkitseminen ei olisi mahdollista. Ap, kaikki ei ole nyt ihan hyvin, älä jää tuohon.

Vierailija
32/65 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ollut taukoa vaan lähtö tuli yks kaks, tosin ei yllättäen. Olimme kumpikin valmistautuneet henkisesti. Ei se niin paha asia ole jos ero tulee.

Vierailija
33/65 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kokenut enkä koe. En suostuisi mihinkään "taukoihin". Tuohan tarkoittaa oikesti sitä että toisella on joku ja haluaa kokeilla elämää hänen kanssaan ja jos siitä ei tule mitään mitään, niin palaa takaisin vanhaan.

Minulla se on joko tai. Jos toinen ei voi sitoitua suhteeseen, niin sitten saa mennä. Mielummin olen yksin kuin paskan kaverin varavaihtoehto.

t. mies

Vierailija
34/65 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 13:50"]Mikä sen miehen mielestä teillä menee pieleen?

[/quote]

Käsitin, että vika on hänen tunteissaan. Ei tiedä mitä tuntee minua kohtaan, ja sanoi ikävöivänsä alkuhuuman tunnetta. Ja nyt pohtii, riittävätkö tunteet suhteen jatkamiseen. Sanoi myös tuntevansa syyllisyyttä tilanteesta; kumppani on luonteeltaan ja ulkonäöltään ihana, arki yhdessä sujuu, yhteinen aika on mukavaa. Mutta siitä huolimatta kaikki ei ole hyvin.

Ap

Vierailija
35/65 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies halusi tauon. Minä sanoin, etten ole hattu. En suostunut oolemaan ihmisen kanssa, joka ei tiedä, haluaako olla kanssani. Se oli sitten siinä. Kertaakaan en ole katunut, vaikk tuli puskista. Hyvä että sain vaan tietää hänen aidot tunteensa. Minä en ole kenellekään se, joka otetaan, jos huvittaa.

Vierailija
36/65 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies, ei se aina tarkota että olis joku toinen! Elämä ei ole niin mustavalkoista... En ole ap.

Vierailija
37/65 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies halusi myös tauon. Meillä kuitenkin lapsia, joten ollaan tietty koko ajan yhteydessä. Päätin alkaa elää täysin omaa elämää. Hankin pari uutta harrastusta ja himassa maleksimisen sijasta aloin käydä myös enemmän leffassa ja kulttuuririennoissa. Pistin miehen hoitamaan enemmän lapsia ja olen myös keskittynyt uraani ja sainkin hyvän uuden työpaikan. Olen liikkunut paljon ja uusinut vaatekaapin laadukkailla vaatteilla. 

Miehen naama on sitä myöten muuttunut koko ajan nyrpeämmäksi ja hän on aloittanut ihme kiukuttelun. Kävi sitten niin, ettei minua kiinnosta minua kiinnosta parisuhde hänen kanssaan enää yhtään. Olen tavannut niin paljon mielenkiintoisempia ihmisiä parin viime kuukauden aikana. Eli avioeropaperit vetämään. Omat kämpät meillä jo onkin. :)

Älä sinäkään hiippaile siellä himassa, vaan hanki niin paljon uutta elämääsi, ettet ehdi vatvoa suhdettasi. Jos mies on vielä lämmetäkseen, tapahtuu se varmemmin, kun huomaa, ettet jääkään haikailemaan hänen peräänsä maailman tappiin asti, vaan suuntaat jo katseesi ihan muualle (kenties jopa muihinkin...:). Tsemppiä!

Vierailija
38/65 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alkuhuuman mentyä ohi tunteet viilenee eikä muutu rakastumisesta rakkaudeksi niin se on menoa sitten. Tavan ja tottumuksen takia tuskin haluat miehen kanssasi pysyvän. Voihan olla, että eron myötä hän "herää". Todennäköisesti ei. Älä ala miellyttämään. Silloin asiat tulisi menemään vain pahempaan suuntaan!

Vierailija
39/65 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 13:59"]Mies, ei se aina tarkota että olis joku toinen! Elämä ei ole niin mustavalkoista... En ole ap.

[/quote]

Niin, tässäkään ei ole onneksi kolmatta osapuolta mukana. Puhuimme siitä ja mies sanoi, että sen verran välittää minusta, ettei voisi säätää muiden kanssa.

Vierailija
40/65 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli samanlainen tilanne pari vuotta sitten, ja se oli todella piinaavaa ja kamalaa. Kurkkua kuristi kokoajan. Siskollani oli silloin myös ongelmia suhteessaan, joten vietimme aikaa kahdestaan mökillä (kesäloma) ja pystyimme toisillemme itkemään tilanteitamme. Vaikka oli vertaistukea, niin eihän se helppoa ollut. Kokoajan tuli kyyneleet silmiin, eikä mies halunnut puhua puhelimessa kanssani, mikä olisi helpottanut.

Sitten kun mies kahden viikon päästä ilmoitti, että haluaa olla kanssani loppuelämän, sitä oli vaikea uskoa, mutta olin silloin vielä pahimmassa rakastumisvaiheessa joten tottakai olin onnellinen. Suhteemme palasi ihanaksi ja nyt olemme jo naimisissa. Minulla on pieni aavistus, että sen kahden viikon aikana mies ryyppäsi paljon ja saattoi pettää (puhelin, kaikki tyhjennetty kun tulin kotiin), ja tajusi ettei se elämä ole sitä mitä hän haluaa. Tottakai olisin jättänyt hänet, jos olisin saanut tietää pettämisestä.

Nykyään ajattelen, että jos joku ei halua olla kanssani, niin miksi minä haluaisin olla hänen kanssaan. Jos mies nyt tarvitsisi miettimistauon, niin kyllä se olisi loppu sitten. Yksinkin on hyvä olla, ja maailmassa on muitakin miehiä. En jäisi roikkumaan ja kärsimään enää, eikä ero olisi enää sellainen maailmanloppu kuin se rakastumisvaiheessa olisi ollut. Toki meillä on oikein hyvä avioliitto, siitä ei ole kyse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi