Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhde tauolla-miten selviän tästä järjissäni?

Vierailija
16.03.2014 |

Mies tahtoi tauon, ja olemme sopineet ettemme pidä mitään yhteyttä. Yleensä soittelemme päivittäin, ja puhumattomuus on minulle vaikeaa. Tauon aikana mies sanoi miettivänsä, haluaako jatkaa yhdessä vai erota.

Mitä teen, että saan ajan kulumaan? Mitä tässä tilanteessa uskaltaa ajatella? Jos olen toiveikas yhteenpaluusta, eikä sitä tapahdukaan.. En edes halua miettiä sitä vaihtoehtoa.

Olen koittanut puuhastella kaikenlaista, etten ajattelisi miestä ja mitä hän päättää. Silti päivät tuntuvat kamalan pitkiltä ja aika menee hitaasti, ja tuntuu että ajatukset tekevät minut hulluksi, varsinkin yöaikaan.. Eipä nukkumisesta ole tullut oikein mitään.

Mitä voin tehdä? Onko joku kokenut samaa?

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kertokaahan lisää kokemuksia, ja mitä minun pitäisi tehdä..

Ap

Vierailija
2/65 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän erilainen kokemus. Tapailemani mies halusi pitää taukoa, koska ei tiennyt, miten suhtautua mun elämäntilanteeseen. Mulla lapsia, hän lapseton. Sovimme, että yhteyttä voi pitää, mutta ei liikaa. Muita ei saanut tapailla.

No, taukoa kesti ehkä viikon :D Mä en ole mikään taukoihminen. Soitin miehelle, että nyt tämä pelleily loppuu ja sitten se loppui.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, seurustelin joskus miehen kanssa joka sitten laittoi tekstarin tyyliin "hei, haluan pitää sinusta ja meistä taukoa 2viikkoa. En ole varma tunteistani ja haluan niitä rauhassa selvitellä. Älä ota yhteyttä. Tämä ei johdo sinusta".

Pistin tuon tekstarin parhaalle ystävälleni ja parin minuutin päästä toisen txt että noin se äijä laittoi äsken. Ystäväni sanoi että hän pelästyi että tarkoitin häntä ja mietimme että ei tärkeää ihmissuhdetta voi hyllyttää. No, päätin että minua ei laiteta hyllylle.

Sitä joko on toisen elämässä tai ei ole joten laitoin tylsästi viestin että heippa ei tarvitse enään koskaan ottaa  yhteyttä. Päätös oli helppo mutta ikävä ja kaipaus kesti pitkään. Onneksi minulla on hyviä ystäviä jotka tsemppasivat minua eteenpäin.

Tuosta erosta pari vuotta myöhemmin löysin nykyisen mieheni ja hän on sanonut että kun tapasimme olin ihana mutta vuosi vuodelta olen ihanampi. Nyt tunnen olevani tasavertaisessa suhteessa jossa ei tarvitse pelätä omituisia taukoja ja tietää että molempien tunteet ovat yhtä vahvoja toisia kohtaan. 

Alkuhuuman jälkeen on alkanut arki, tuntee toisen paremmin ja rakastuu vain syvemmin.

Vierailija
4/65 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni sinun kannattaa alkaa valmistautua henkisesti siihen, että ero tulee, koska se on näissä tilanteissa todennäköisintä. Mieti, mitä itse haluat elämältä miehestä ja hänen päätöksistään riippumatta, ja ala toteuttaa sitä. Älä jätä itseäsi sellaiseen asemaan, jossa passiivisena odotat että mies päättää teidän molempien elämästä!

Vierailija
5/65 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 22:03"]Meillä ei ollut taukoa vaan lähtö tuli yks kaks, tosin ei yllättäen. Olimme kumpikin valmistautuneet henkisesti. Ei se niin paha asia ole jos ero tulee.

[/quote]

Kyllä se jollekki voi olla maailmanloppu...

Vierailija
6/65 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, erohan se sieltä sitten tuli..

Ap

Vierailija
7/65 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 10:26"]

Ap

[/quote]

Oletko alistuva tossukka miesten kanssa, ap?

Kysyy kiinnostunut M

Vierailija
8/65 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 10:26"]Noniin, erohan se sieltä sitten tuli..

Ap

[/quote]

Voi surku. Keskustelitteko asiasta yhdessä, vai oliko vain miehen päätös?

Vierailija
9/65 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 10:28"][quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 10:26"]

Ap

[/quote]

Oletko alistuva tossukka miesten kanssa, ap?

Kysyy kiinnostunut M

[/quote]

Nähtävästi olen. Ap

Vierailija
10/65 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 10:32"][quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 10:26"]Noniin, erohan se sieltä sitten tuli..

Ap

[/quote]

Voi surku. Keskustelitteko asiasta yhdessä, vai oliko vain miehen päätös?

[/quote]

Miestä ei enää kiinnosta, rakkaus loppunut. Itsehän olisin halunnut jatkaa, mutta ei. ap

Vierailija
11/65 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo. "Miten saan aikani kulumaan..." Luuletko, että se ukko järjestää sulle koko ajan jotain tekemistä. Ei tule kestämään tollanen suhde.

Vierailija
12/65 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jää roikkumaan. Itse jäin, ja odottelin miehen päätöstä vuoden päivät. Tapailtiin välillä, ja mies antoi koko ajan toiveita. Lopulta sanoi, ettei halua enää jatkaa tapailua eikä meistä voi tulla enää mitään. Joten siinä meni vuosi elämästäni aika hukkaan :D. Jos se mies ei halua nyt sun kanssa olla, niin typerintä ikinä on jäädä odottelemaan. Meillä oli siis sopimus, että ei ketään muita tauon aikana... Olo oli kuin käsiraudoissa pidettäis, paitsi että en itse saanut siitä mitään.

Vierailija
13/65 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miten jakselet?

Vierailija
14/65 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 08:42"]Mulla on vähän erilainen kokemus. Tapailemani mies halusi pitää taukoa, koska ei tiennyt, miten suhtautua mun elämäntilanteeseen. Mulla lapsia, hän lapseton. Sovimme, että yhteyttä voi pitää, mutta ei liikaa. Muita ei saanut tapailla.

No, taukoa kesti ehkä viikon :D Mä en ole mikään taukoihminen. Soitin miehelle, että nyt tämä pelleily loppuu ja sitten se loppui.

[/quote]

Teillä ehkä vähän eri tilanne kuin pidemmässä suhteessa olleilla... Mut onnea sulle ku osasit irtautua noinkin helposti. Kaikki ei siihen pysty, jotkut kun oikeasti on kiintyneet toisiinsa, ja on syvä tunneside toiseen.

Vierailija
15/65 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 08:45"]Mielestäni sinun kannattaa alkaa valmistautua henkisesti siihen, että ero tulee, koska se on näissä tilanteissa todennäköisintä. Mieti, mitä itse haluat elämältä miehestä ja hänen päätöksistään riippumatta, ja ala toteuttaa sitä. Älä jätä itseäsi sellaiseen asemaan, jossa passiivisena odotat että mies päättää teidän molempien elämästä!

[/quote]

Mun vinkkini olisi enemmänki se, että jättää yhteydenpidon täysin, hommaa harrastuksia, näyttää toiselle pärjäävänsä! Roikkuva, ahdistunut nainen ei innosta yhtä paljon, kuin iloinen ja pärjäävä. Toki ymmärrän, että tuska on valtava. Tilanne on tosi kinkkinen. Ei vaikeudet aina aja eroon. Joskus aikalisä voi olla hyväkin juttu. Hakeudu ammattiauttajalle puhumaan, älä jää yksin!

Vierailija
16/65 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 14:43"][quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 08:42"]Mulla on vähän erilainen kokemus. Tapailemani mies halusi pitää taukoa, koska ei tiennyt, miten suhtautua mun elämäntilanteeseen. Mulla lapsia, hän lapseton. Sovimme, että yhteyttä voi pitää, mutta ei liikaa. Muita ei saanut tapailla.

[/quote]

Teillä ehkä vähän eri tilanne kuin pidemmässä suhteessa olleilla... Mut onnea sulle ku osasit irtautua noinkin helposti. Kaikki ei siihen pysty, jotkut kun oikeasti on kiintyneet toisiinsa, ja on syvä tunneside toiseen.

[/quote]

Ei kun se tauko loppui! Mä sanoin miehelle, että mu tunteilla ei leikitä, enkä mä jää odottamaan hänen päätöstään. Että täsdä olen, nyt. Ottaa tai jättää. Otti.

Vierailija
17/65 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 14:02"]Meillä mies halusi myös tauon. Meillä kuitenkin lapsia, joten ollaan tietty koko ajan yhteydessä. Päätin alkaa elää täysin omaa elämää. Hankin pari uutta harrastusta ja himassa maleksimisen sijasta aloin käydä myös enemmän leffassa ja kulttuuririennoissa. Pistin miehen hoitamaan enemmän lapsia ja olen myös keskittynyt uraani ja sainkin hyvän uuden työpaikan. Olen liikkunut paljon ja uusinut vaatekaapin laadukkailla vaatteilla. 

Miehen naama on sitä myöten muuttunut koko ajan nyrpeämmäksi ja hän on aloittanut ihme kiukuttelun. Kävi sitten niin, ettei minua kiinnosta minua kiinnosta parisuhde hänen kanssaan enää yhtään. Olen tavannut niin paljon mielenkiintoisempia ihmisiä parin viime kuukauden aikana. Eli avioeropaperit vetämään. Omat kämpät meillä jo onkin. :)

Älä sinäkään hiippaile siellä himassa, vaan hanki niin paljon uutta elämääsi, ettet ehdi vatvoa suhdettasi. Jos mies on vielä lämmetäkseen, tapahtuu se varmemmin, kun huomaa, ettet jääkään haikailemaan hänen peräänsä maailman tappiin asti, vaan suuntaat jo katseesi ihan muualle (kenties jopa muihinkin...:). Tsemppiä!

[/quote]

Kiitos todella paljon että jaoit tämän. Sain tästä niin paljon voimaa ja pontta omaan tilanteeseen, mulla kun sama tilanne kuin aapeellä. Ap, oon samaa mieltä yhden aiemman vastaajan kans. Olis hyvä tietää miten pitkästä tauosta on kyse. Sun pää ei kestä loputtomiin. Voisitko sanoa miehellesi, että annat (esim) kesään asti aikaa. Siihen mennessä jos ei tule eleitä, että välittää susta ja haluu jakaa elämän sun kans niin suuntaat elämässä toisaalle, eteenpäin. Oot ansainnu parempaa, mikäli miehes ei tuona aikana osoita halukkuuttaan suhteeseen (ja myös mahdollisesti pariterapiaan). Ei kukaan löysässä hirressä jaksa määräänsä kauempaa.

Vierailija
18/65 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 14:59"][quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 14:43"][quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 08:42"]Mulla on vähän erilainen kokemus. Tapailemani mies halusi pitää taukoa, koska ei tiennyt, miten suhtautua mun elämäntilanteeseen. Mulla lapsia, hän lapseton. Sovimme, että yhteyttä voi pitää, mutta ei liikaa. Muita ei saanut tapailla.

[/quote]

[/quote]

Ei kun se tauko loppui! Mä sanoin miehelle, että mu tunteilla ei leikitä, enkä mä jää odottamaan hänen päätöstään. Että täsdä olen, nyt. Ottaa tai jättää. Otti.

[/quote]

Heh, käsitin vähän väärin :D Onnea sitäkin enemmän sitte :)

Vierailija
19/65 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 15:06"]

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 14:02"]Meillä mies halusi myös tauon. Meillä kuitenkin lapsia, joten ollaan tietty koko ajan yhteydessä. Päätin alkaa elää täysin omaa elämää. Hankin pari uutta harrastusta ja himassa maleksimisen sijasta aloin käydä myös enemmän leffassa ja kulttuuririennoissa. Pistin miehen hoitamaan enemmän lapsia ja olen myös keskittynyt uraani ja sainkin hyvän uuden työpaikan. Olen liikkunut paljon ja uusinut vaatekaapin laadukkailla vaatteilla. 

Miehen naama on sitä myöten muuttunut koko ajan nyrpeämmäksi ja hän on aloittanut ihme kiukuttelun. Kävi sitten niin, ettei minua kiinnosta minua kiinnosta parisuhde hänen kanssaan enää yhtään. Olen tavannut niin paljon mielenkiintoisempia ihmisiä parin viime kuukauden aikana. Eli avioeropaperit vetämään. Omat kämpät meillä jo onkin. :)

Älä sinäkään hiippaile siellä himassa, vaan hanki niin paljon uutta elämääsi, ettet ehdi vatvoa suhdettasi. Jos mies on vielä lämmetäkseen, tapahtuu se varmemmin, kun huomaa, ettet jääkään haikailemaan hänen peräänsä maailman tappiin asti, vaan suuntaat jo katseesi ihan muualle (kenties jopa muihinkin...:). Tsemppiä!

[/quote]

Kiitos todella paljon että jaoit tämän. Sain tästä niin paljon voimaa ja pontta omaan tilanteeseen, mulla kun sama tilanne kuin aapeellä. Ap, oon samaa mieltä yhden aiemman vastaajan kans. Olis hyvä tietää miten pitkästä tauosta on kyse. Sun pää ei kestä loputtomiin. Voisitko sanoa miehellesi, että annat (esim) kesään asti aikaa. Siihen mennessä jos ei tule eleitä, että välittää susta ja haluu jakaa elämän sun kans niin suuntaat elämässä toisaalle, eteenpäin. Oot ansainnu parempaa, mikäli miehes ei tuona aikana osoita halukkuuttaan suhteeseen (ja myös mahdollisesti pariterapiaan). Ei kukaan löysässä hirressä jaksa määräänsä kauempaa.

[/quote]

Tauosta ei ole puhuttu enempää, kuin että mies haluaa nyt olla ainakin viikon kokonaan pitämättä yhteyttä, ja jatkosta ei tietoa.. täytyy selvittää, kun tuo suvaitsee puhua mun kanssa. Tänään olo on ollut hetkittäin jopa hyvä ja voimakas, että selviän, tuli mies takaisin tai ei. Pelkään, että tätä onnen tunnetta seuraa isompi romahdus.. kiitos kaikille vastauksista!

Ap

Vierailija
20/65 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon? Kyl ton kestää kuka vain, meillä taukoa on pidetty jo yli vuosi.......!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi