Mitä tollaset viikonlopun kaupunkilomat suunnilleen maksaa?
Jos lähtis tyyliin Lontooseen, Pariisiin... ?? Katselin matkatoimistojen sivuilta ja vaihtoehtoja tuntuis olevan kauheesti. Ihan tavismatka kelpais mulle, mutta hintatasosta ei ole käsitystä. Mikä on kallis ja mikä halpa?
Kommentit (35)
Noin 400-500 euroa per nokka meillä tavallisesti menee pidennetyn viikonlopun kaupunkilomaan, sis. lennot, hotellit, nähtävyydet, ruuat. Riippuu tietysti kaupungista, toisissa on huima hintataso kun taas toisissa pääsee tosi halvalla.
Itse otamme yleensä n. 70-80 e/yöltä maksavan hotellin - saa useissa kaupungeissa hyvän, mutta ei luksusta. Lennoista maksan kahdelta hengeltä 300-400 e. Yhteensä siis n. 500-700 e kolmen päivän reissusta.
Joskus kyllä saa edullisemminkin, jos ei halua suurkaupunkeihin. Käytämme paljon Ryanairia.
Itse otamme yleensä n. 70-80 e/yöltä maksavan hotellin - saa useissa kaupungeissa hyvän, mutta ei luksusta. Lennoista maksan kahdelta hengeltä 300-400 e. Yhteensä siis n. 500-700 e kolmen päivän reissusta.
Joskus kyllä saa edullisemminkin, jos ei halua suurkaupunkeihin. Käytämme paljon Ryanairia.
Tällä sivullakin on koko ajan tuossa kesken tekstin pyörimässä noita mainoksia, esim. viikonloppu Barcelonassa alkaen 265 e/ hlö. Nuo tosin on alkaen-hintoja, eli hölmöin lentoaika, halvin hotelli jne. Lisähintaa tulee sitten tasokkaammasta hotellista ja lentojen hinnatkin vaihtelee ihan kauheasti päivästä riippuen. Kyllä kuitenkin 300-400 eurolla pitäisi saada ihan kunnollinen viikonloppureissu.
Suomessa ei tosiaan kannata hotelleissa omaan laskuunsa yöpyä, ihan sairaan kallista on. Joskus raaskii just just jossain kylpylähotellissa piipahtaa, mutta siinä sentään se kylpylöinti kuuluu hintaan.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 12:37"]
[/quote]
Vaatii aikamoista pihistelyä päästäkseen noihin summiin. Mutta mahdollista se toki on.
Mä oon löytänyt momondon kautta halvimmat lennot, yleensäkyllä ohjaa supersaveriin. Pariisiin helsingistä yleensä 200 e per pää. Hotellissa yleensä 3 yötä. hinta per yö per huone n. 100-150 e. Halvimmat hotellidiilit olen löytänyt otel.com. Hotelli yleensä neljän tähden aamiaisella.
9 vastaa 12: ei olla kyllä pihistelty vaan katsottu järkevät hinnat. Ryanairilla hinnat on niin edullisia että lennoille ei saa hintaa kovin paljon yli 400-500 e/menopaluu/ 2 henkeä. Viimeksi oltiin Budapestissa 3 yötä, lennot 460 e ja hotelli (5 tähden tosi hyvä) maksoi kolmelta yöltä n. 270 e. Yksi parhaista matkoista on tehty Pisaan ja se oli vielä edullisempi kuin tuo Budapestin reissu.
Meille käy halpislennot, en näe sitä tinkimisenä
Riippuu sitä mihin menette, esim. Lontoo on paljon kalliimpi mitä vaikka Berliini.
Lentoja saa (tarjouksista!) n. 150€/hlö menopaluu JOS kyseessä on sellainen kaupunki mihin matkustetaan paljon. Halvan lennon saadakseen pitää lentojen hintoja ns. kytätä.
Hotelli kannattaa varata netistä, ja kaupunki vaikuttaa siihen missä hinnoissa hotellit ovat. Kannattaa katsella hotellien tarjouksia, huomioi se, että (yllättäen) usein ns. paremmissa hoteleissa on paremmat tarjoukset. Moni etsii esim. 2 ja 3 tähden hotelleja, eikä hoksaa että 4 tai 5 tähden hotelli voi maksaa tarjouksessa n. saman verran. (Johtuu siitä, että hotellit pyrkivät pitämään täytteasteensa hyvänä, norm. edullisemmat hotellit varataan ensin =ei "vapaita huoneita" vert. paremmat hotellit joissa kalliit hinnat, jää "vapaita huoneita" jotka sitten laitetaan tarjolle super halpaan hintaan.)
Matkustusajankohta on myös huomioitava, jos pystyy tekemään muutaman päivän loman esim. ma-ke maksaa se vähemmän mitä sama loma pe-su. Ja tietenkin loma-ajat vaikuttavat hintoihin jne.
Osta lennot ja hotelli/hostelli erikseen (ja aina vaihtoehtona couch sufring), jos et ole ronkeli, saat hyvinkin halvalla. Mun lontoon vko maksaa noin 200 (olisin saanut halvemmalla mutta pitaa tiettyna vko siella olla) + asun tutun luona.
Suunnittelen vko matkaa Riikaa tai vilnaan, lennot noin 140 - 160 luokilla, asunnon toivon loytavani max 15 e / yö, varmaan dormissa.
Kun me ollaan menty miehen kanssa niin ollaan maksettu seuraavaa:
Lennot noin 120e/naama veroineen
Majoitus noin 30-50e/yö
Käyttörahaa noin 50e/päivä
Aikalailla sinne 500e kahdelta paikkeille se yleensä menee
aika hurjilla summilla ihmiset tekee vko reissuja! huh... mun idea on tehdä nuo reissut hyvin halvalla jotta pääsee mahdollisimman usein.
tällä hetkellä ei pidemmät lomat onnistu... ;(
t. 16
Viikonloppureissuja olis ihana tehdä euroopan kaupunkeihin mutta sit kun miettii niin pihiys iskee ja mieluummin pistää sen 400-500 euroa viikon aurinkolomamatkaan. :(
Tammikuussa varasin vkl matkan huhtikuun lopulle Riikaan.
Travellinkin kautta. Pe-su. Maksoi n 400€. Hotelli ei aivan keskustassa ja 3 ***
Lisäksi tulee vielä ruumaan menevän laukun hinta. Pitääkin muuten maksaa se :)
Niin ja tuo Riikan matka on kahdelle hengelle
Halvemmaksi tulee kuin viikonloppu suomalaisessa kaupungissa. Hotellien hinnat on Suomessa ihan naurettavalla tasolla.