Paljonko ihmiset OIKEASTI saavat palkkaa?
Bruttopalkkani on 1786e/kk.
Jos tätä alaa googlettaa, niin monessa eri yhteydessä väitetään, että palkka olisi n. 1950-2400.
Että ei pidä paikkansa. Kiinnostaisi tietää, mitä ihan rehellisesti saatte bruttona.
En edes usko niitä 4750e palkkoja, tai kymppitonni kuussa, ei tarvi tulla keksimään mitään, kun tämmöisten
keksijät on useimmiten Kelan korvauksella n. 600e/kk.
Kommentit (148)
Asiantuntijatehtävissä 6337 e /kk
Yläkoulun ope ja bruttopalkka 4285. Kaikki ikälisät ja ylitunteja 5 kpl.
Mun bruttopalkka oli viimeks 2260 €, lisineen.
Ja yleensä sanotaan hoitajien tienaavan paljon enemmän, ja silti valitetaan pientä palkkaa.
Mitähän uskomista siinä on, kyllä on mun palkka ainakin ihan oikeesti on 4600 euroa/kk ja varmasti myös monen mun kollegan. Köyhä on silti, pk-seutu, kolme lasta, yksinhuoltaja, asuminen sairaan kallista yms. Että ei se nyt kovin kummoinen liksa ole, käteen jää n. 3000 euroa.
Toimistotyössä 2700€/kk bruttona.
4200. Kirjanpitäjä ja palkanlaskija. Käteen jää 3000. Tulisin toimeen pienemmälläkin palkalla ja säästöön menee paljon.
12e tunti. En tee kk palkkaisena vaan 0 sopparilla. Tunteja kertyy kyllä lähes joka kuukausi enemmän kuin 160 eli ihan ok palkan sillä saa. Riittää ainakin omaan vaatimattomaan elämäntyyliini.
Tehdastyö, aloitin vasta, 30 h viikossa ja bruttona 1700€/kk. Mun menoilla pärjään paremmin kun hyvin: ei kannata asua PK-seudulla.
Muuttofirman nokkamies, 13.50 € tunti, n. 35-38 tonnia vuodessa.
Ylitöitä tulee ja paljon.
Vanhempainpäiväraha n. 3000 euroa. Tein ennen lapsia reilusti ylitöitä, jotta ns. kakkaduunissakin ylsin hyviin ansioihin ja nyt saan lasten kanssa kotona ollessa nauttia hyvästä vanhempainpäivärahasta.
2146 eur/kk matkakorvauksineen. Suunnitteluassistentti. Ensi vuonna saan täyden ammattipätevyyden ja palkkakin hyppää.
Vierailija kirjoitti:
Vanhempainpäiväraha n. 3000 euroa. Tein ennen lapsia reilusti ylitöitä, jotta ns. kakkaduunissakin ylsin hyviin ansioihin ja nyt saan lasten kanssa kotona ollessa nauttia hyvästä vanhempainpäivärahasta.
Aikamoiset överit saa tehdä jos "kakkaduunista" revit 3 kilon päivärahat.
Itsellä tuli 38 tonnia vuosituloa, ja kaikki ylityölakipykälät oli tapissa.
Noilla tuloilla saan tällä hetkellä 2100 € vanhempainrahaa.
Nojoo ehkä överi + yötyö combolla 50k ?
10% ansaitsee alle 1500€/kk bruttona
Suomen yleisin palkka on 2600€/kk
Mediaanipalkka on 3000€/kk
Keskipalkka on 3500€kk
Suurituloisin 10% ansaitsee vähintään 5280€/kk
Näin kertoo Tilastokeskus. Vielä kun muistaa, että ikä vaikuttaa palkkaa melkoisesti.
30v. samalla alalla ja brutto 2000€.
Päällikkö / asiantuntijatehtävä pörssiyrityksessä, 6580 e.
Erityisopettaja 3200€, ei ole ihan täydet tunnit.
2200-2400€kk bruttona