Onko kotiisi koskaan ilmestynyt esine, jota kukaan teillä ei tunnista? Esine, josta kukaan ei tiedä, kenen se on ja mistä se tuli?
Löysin äsken keittiön laatikosta vanhan hopeisen kakkulapion, jossa on etunimi, jota kukaan ei tunnista, ja päivämäärä, joka ei merkinnyt kenellekään mitään. Kukaan ei tiedä, mistä se on peräisin, enkä ole koskaan ennen nähnyt sitä.
Kommentit (932)
Nuo pienet vaatteet, sukat pikkarit ym. taitaa tulla jostain pussilakanoista tai isompien vaatteiden sisältä ja ne voi ilmestyä vasta monen pesukerran jälkeen, ainakin itselle on käynyt näin..luulin olevani siisti ja tarkka kun silitänkin pyykit. En sitte olekaan.
Olin lähdössä maalle juhliin ja siivosin aamupäivällä. Lähtiessäni ajattelin ohimennen palauttaa erään kirjan kirjastoon, mutta kumma kyllä en löytänyt sitä mistään. Viimeiseksi otin keittiön pöytäliinan ja laitoin sen pyykkikoriin. Ja pyyhin pöydän. Se oli täysin tyhjä. Sitten lähdin.
Illalla kun tulin kotiin muuten tyhjällä keittiön pöydällä oli juuri se kirja, mitä olin etsinyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juipelo
Uuvatti on kans aika hyvä nimitys.
Uuvelo.
Eräästä eteisen yläkaapista löytyi naisten toppi n. puoli vuotta muuton jälkeen. Vaimo oli jotain laittamassa kaappiin ja alkoi ihmetellä, että mistä meidän kaappiin on tullut musta toppi, joka ei varmasti ole hänen. Katsottiin kaikki yläkaapit läpi ja toisesta löytyi musta naisten neuletakki. molemmat olivat ilmeisesti jääneet edelliseltä asukkaalta, joka oli kiireessä unohtanut katsoa, että kaapit ovat varmasti tyhjät. No hyvä puoli tilanteessa oli, että olivat vaimon kokoa. Neuletakki on käytössä edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli pienikokoinen akvaario, jossa huomasin yllättäen kerran noin 3-4 cm pitkän kalan. Se paljastui myöhemmin palettikalan vielä keskenkasvuiseksi poikaseksi. En todellakaan ymmärrä, että miten se oli akvaariooni tullut. Aina minun keksimä ratkaisu on se, että akvaariokaupasta ostamissani kasveissa oli jotenkin vaikka lehdessä kiinni palettikalojen mätimuna, joka päätyi kasvin mukana akvaariooni kun ostin sinne uusia kasveja. Se osoittautui urokseksi ja sai nimekseen Ihmemies MacGyver kun se selvisi kasvin mukana mätimunassa elossa pussissa lähes tunnin matkan kotiini elossa, kuoriutui ja onnistui vielä akvaariossa välttelemään muita kaloja niin, että ne eivät syöneet sitä ja löysi vielä ruokaakin, että pysyi elossa ja kasvoi. Pienet kalanpoikaset kun ovat monien kalojen herkkua ja omassa akvaariossani oli juuri sellaisia kaloja, jotka taatusti syövät mielellään pienikokoisia eläimiä kuten hyttysen toukkia ja kalanpoikia ruoakseen jos
Mukava pieni tarina :) Se valitsi itse oman kotinsa
Suklaapatukka likapyykkikoriin 90-luvun alussa. Itse en ollut laittanut sitä sinne eikä silloinen avopuoliso tunnustanut koskaan laittaneensa sitä koriin. Meinasin seota, kun ajattelin, että mitä helv***iä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun vaatekomerooni ilmestyi vieraan miehen housut. Olin kyllä ollut muutama päivä sitten juhlimassa. Onneksi ehdin hävittää ne ennenkuin mieheni huomasi.
Meiltä löytyi vaatekaapista naapurin alaston teinityttö, eikä mieskään tiennyt yhtään miten tämä on mahdollista.
Ihmeitten aika ei ole ohi.
Viime viikolla löysin tuolini selkämykselle siististi asetellut miesten puvun housut. Siinä ne ovat vieläkin. Asun yksin, eikä minulla ole käynyt vieraita. Isälläni on vara-avain, mutta ei myönnä hänkään käyneensä.
Meillä on vaihtunut tavaroita toisiin. Vanha varastossa ollut matto oli vaihtunut uuteen räsymattoon. Pipo on vaihtunut toiseen hattuhyllyssä (mikä toi pipo/hattu/päähine juttu oikein on, monilla tuntuu olevan niitä kadonnut tai vaihtunut). Puun oksa ilmestynyt lattialle ja taas hävinnyt. Lisäksi on kadonnut vaatteita ja tavaroita, mutta en ole kaikista ihan varma onko mennyt muutossa roskiin vai varastettu, mutta pois on. Kerran hävisi kuin tuhka tuuleen tai pikemminkin haihtui ilmaan pieni suupala kädessäni matkalla suuhuni, kädestäni siis. Katsoin, että mihin se tipahti, ei löytynyt.
Vierailija kirjoitti:
Viime viikolla löysin tuolini selkämykselle siististi asetellut miesten puvun housut. Siinä ne ovat vieläkin. Asun yksin, eikä minulla ole käynyt vieraita. Isälläni on vara-avain, mutta ei myönnä hänkään käyneensä.
Housujen koko täsmää isäsi housujen kokoon ??
Pahin tuntemattomien vaatteiden tulva taittui siinä vaiheessa, kun nuorimmainen lopetti uintiharrastuksen. Sieltä tuli joka kerta ylimääräisiä sukkia, t-paitoja alushousuja...
Yhdessä kalustettuna vuokrausta asunnosta löytyi muovikassillinen hyvin pieniä naisen vaatteita. Vaatteiden koko oli lasten, mutta tyyli enemmän business. Syyllinen taisi olla edellinen asukas.
Mutta suurin mysteeri on tuo meidän autotalli. Se siivotaan säännöllisen epäsäännöllisesti, kukaan ei siellä käy, mutta aina se täyttyy kaikesta roskasta. Työkalut tuntuvat muuttavan kokoa, aina puuttuu se koko, jota tarvitaan, mutta viereisiä kokoja löytyy 2-4. Vaikka kaikkia pitäusi olla vain yksi. Hyvä saha piiloutuu, ja se vanha lusa, jota kukaan ei tunnusta ostaneensa, se ilmaantuu aina vain uudelleen, vaikka ihan varmasti heitin sen jo pois vuosia sitten.
Meillä on näitä ihan säännöllisesti. Käy paljon vieraita ja ei osata jäljittää milloin joku asia on tullut. Viime aikaisena ihmeellinen on kalliin merkin kasvovoide, joka vaan tuli jostain keittiöön.
T-paita ilmestyi pyykin sekaan. Kukaan ei tunnista joten otin käyttöön. Ihan merkkituote vielä. Toisin päin sitten tavaroita katoilee jälkiä jättämättä eikä kukaan tunnusta. Viimeksi etsin höyryhengityspurkkia jonka olin itse kaappiin laittanut syksyllä edellisen flunssan jälkeen. Eikä ole dementiasta kyse...
Kyllä, krusifixi ilmestyi edelliseen kämppään kuin tyhjästä.
Juuri muutama viikko sitten löytyi vaatekaapista pipo, jota en ole todellakaan ostanut itse ja täällä ei ole tietääkseni kukaan käynyt ainakaan silloin kun minä olen ollut täällä kotonani.
Meillä löytyi laatikosta kalliit johdolliset kuulokkeet, ollaan ihan varmoja ettei ole kummankaan meistä eikä kukaan tuttukaan niitä tunnistanut omakseen ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ex-puolison aikana tuli. Sillä aikaa, kun olin lapsen kanssa muutaman päivän käymässä vanhempieni luona (asuivat kaukana), hattuhyllyyn oli ilmestynyt naisten talvipäähine, sellainen pantamallinen. En kertonut siitä, kyselin vain, että onko käynyt vieraita ja varmistin vielä erikseen, että ei ole siskonsa tai äitinsäkään piipahtanut. Ei ollut eikä kukaan koskaan kaivannut päähinettä.
Pari-kolme kuukautta myöhemmin, kun olimme muuttaneet erillemme, mies oli kertonut yhteiselle tuttavapariskunnalle, että hänellä oli ollut toinen jo jonkin aikaa.
Minulla kävi vähän sama exän kanssa. Olin kavereiden kanssa viikon lomareissulla ja kotiin palatessani oli kämppä oikein hinkattu ja puunattu viimeisen päälle. Petivaatteetkin oli vaihdettu. Ihmettelin kylppärissä sinne ilmestynyttä naisten suihkusaippuaa. Ensiksi se oli kuulemma minun vainoharhaisen hullun ja sitten se
Tuo just. "Vainoharhainen hullu". Just kuulet sen kumppanisi suusta, lähde.
Siskon mies on ruvennut pitämään naisten alusvaatteita. Tuo mies oli ollut kerran matkoillaan ja vaimonsa oli sitten löytänyt hänen matkatavaroista naisen alusvaatteet. Mies oli ollut hotellihuoneessa jonkun maksullisen naisen kanssa ja sitten sen tissiliivit ja alushousut olivat eksyneet miehen matkalaukkuun. Kun kotona vaimo oli kysynyt, että mitkäs ne nämä ovat, niin mies selitteli ruvenneensa käyttämään naisten alusvaatteita. Siitä lähtien hän on sellaisia käyttänyt.
Vanhemmilla hävisi mökillä uusi kattila, joka oli ulkona. Siinä sitten syyteltiin myös mökkinaapurit, jotka olisivat varastaneet kattilan. Kun se oli niin uusi ja kallis.
Lopulta syylliseksi osoittautui vanhempieni koira, joka oli vienyt kattilan tontin rajan taakse metsään.