Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yli 40v ystäväni ei uskonut, että työttömiä pakotetaan..

Vierailija
15.03.2014 |

800-1000e brutolla ala-arvoisiin tai todella vaativiin töihin, karenssin uhalla. Miten tietämättömiä ihmiset on??? Nämä paskapalkkaisethan tekee sunkin työpaikalla töitä, mutta eivät kehtaa sitä paljastaa...Työnantajat on niin ihania....

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 07:48"]

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 07:37"]

Kerro malliksi joku, joka tekee Suomessa "todella vaativaa" työtä 800-1000 euron kuukausipalkalla. Ja vielä pakotettuna.

[/quote]

Itse olin erään ison ja tunnetun tavaratalon työharjoittelussa sillä 9€/pv. Kuvittelin meneväni täyttämään hyllyjä yms. puoleksi vuodeksi, mitä nyt harjoittelija tekee. Kauhukseni jouduin kassalle, vieläpä elektroniikka-osastolle (olen nuori nainen eikä mitään kiinnostusta mihinkään vempaimeen). Olin pitkiä aikoja yksinosaston kassalla, jouduin palvelemaan asiakkaita mm. Tv:n, tietokoneen, puhelimen yms. ostossa ja ottamaan vastaan mm. takuuseen meneviä asiakaspalautuksia. Asiakkaat valitti kun en tiennyt mistään mitään, työtoverit kiusasi jne.

Valikoima oli tosi laaja, lähes joka päivä teki mieli mennä itkemään takahuoneeseen mutta taukoja sai pitää kaksi vessataukoa per pv, jos joku ystävällisesti tuli tuuraamaan. Yhä puistattaa, huh. Olen sen jälkeen tehnyt kaikkeni etten joudu harjoitteluihin.

[/quote]

Minulla on vähän eri käsitys vaativasta työstä. Nythän sinulla on työtodistus asiakaspalvelusta, helpompi hakea töitä kun on näyttöä.

Vierailija
42/63 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama korjaus:

- Jos työpaikalla on ollut irtisanomisia, sinne ei saa ottaa työkokeilijoita, se lukee sopimuspohjassakin

- työhönosoitukset ovat erittäin harvinaisia, ykköslinjan asiakkaiden ei tarvitse nykyisin edes käydä te-toimistossa kerran ilmoittauduttuaan ellei tilanne muutu. Ja ykköslinja on siis se, jolla palvellaan niitä jotka eivät tarvitse työllistymiseensä tukea. Jos on määritelty kakkoslinjan asiakkaaksi niin voi ihan itsekin katsoa peiliin: miksi työnhakutaitoni tai uravalintani on sellaiset, että minun ei uskota pärjäävän ilman kurssitusta tai muuta työllistymisen tukea? Ei niille kursseille ja työkokeiluun tarvitse mennä, jos homma on itsellä hanskassa ja löytää töitä. Ja jos on osoitettu kurssille/työkokeiluun niin senhän saa lopettaa heti, kun löytää palkkatyön eli sitten vain nopeasti työpaikka niin ei tarvitse osallistua "tempputyöllistämisen" - ai palkkatyötä ei löydy? No silloin se kurssi tai työkokeilu tulee nimenomaan tarpeeseen.

- Suomessa ei tarvitse työskennellä alle minimipalkan. Vaikuttaa siltä, että kaikki eivät vieläkään ymmärrä mitä tarkoittaa palkkatuettu työ vaan väittävät totuutena, että palkka olisi sen verran mitä työnantajalle maksetaan palkkatukena. Ei, vaan työntekijä saa normaalin palkan ja työnantaja saa siihen tukea muutaman satasen kuussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoito on vaativaa ja VASTUULLISTA, SIINÄ OLLAAN VASTUUSSA IHMISISTÄ JA HEIDÄN ELÄMISTÄÄN.

Sinun mielestä todella vaativa tarkoittaa varmaan jotakin rehtorin tointa esim Viitasaaren opistossa, jossa työskenteli muuan lukutaidotonkin,  Shaukat Anjamin.

Nyttemmin on PÄÄTETTY, ETTÄ HÄN ON PÄTEVÄ, koska olisi ollut saatanan noloa myöntää olleensa täysin aivopesty idiootti ja palkanneensa lukutaidottoman huijarin rehtoriksi.

siinäpä Suomalaista laatukoulutusta ja vaativaa ammattilaisuutta..

Vierailija
44/63 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei NAIIVI AIVOPESTY KOKOOMUKSEN ÄÄNESTÄJÄ: -kouluta itseäsi ja keskity asioihin kuten "ITSENÄINEN AJATTELIJA", AVAA SILMÄSI TODELLISUUTEEN JA HENGITÄ VÄLILLÄ SISÄÄNKINPÄIN.

Niitä työllistettyjä (työharjoittelija-jne) on joka marketin kassalla, joka ainoassa vanhainkodissa ja sairaalassa ja terveyskeskuksessa.

Ja niitä on rakennuksilla, tehtailla ja telakoilla.

Avaa aivosi vastaanottamaan todellisuus, vaikka se olisikin ristiriidassa uskomuksiisi.

Hokemalla mantroja( esim me tienataan, paremminvointivaltio, rasismi, jne) ei saavuteta mitään, on pakko hyväksyä tosiasiat, ennen kuin parantuminen ja todellinen kasvaminen voi alkaa.

Vierailija
45/63 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä työharjoittelun kokemuksella tee mitään, koska työnantajat näkevät asian näin:

Vaihtoehto A: "Ahaa, tuossa on jotain vikaa kun on ollut harjoittelemassa...en palkkaa, normaali ihminen olisi ollut ihan töissä."

Vaihtoehto B: "Ahaa, tämä on ollut harjoittelussa eli voisin kokeilla, josko palkkaamisen sijaan saisin hänet töihin tänne yhteiskunnan kustantamana tukityöllistettynä tai jotain."

t. työharjoitteluita kiitettävine arvosanoineen

Vierailija
46/63 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 10:33"][quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 10:23"]

Itse olen aikoinaan työllistynyt työkkärin osoittaman harjoittelun jälkeen samaan firmaan, joten ei se mikään mahdottomuus ole. Tein harjoittelujaksolla hommani hyvin ja pyrin olemaan mahdollisimman korvaamaton.

Eikö sitä osoitettua tukityötä voisi ajatella, että se kasvattaa työkokemusta? Ja ideahan siinä varmaan on, että oma motivaatio etsiä itse mielekkäitä töitä kasvaa ettei joudu johonkin vähemmän mukavaan hommaan.

[/quote]

Ei sillä työkokemuksella ole merkitystä jos tiedät ettei ole mitään mahdollisuuksia jatkoon.Olisin voinut mennä tuonne paikkaan 9e päivä, mutta en halunnut tuhlata palkkatukiseteliäni ihan joutavanpäiväiseen.

[/quote]

Onhan siitä työkokemuksesta hyötyä, jos haet muihin tehtäviin johonkin toiseen firmaan.

Hyvä asenne.

Vierailija
47/63 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoa peiliin, VAI KATSOA, MITÄ NYKYINEN KOKOOMUSJOHTOINEN HALLITUKSEMME ON TEHNYT, ELI NOIN 300 000 TUHATTA TYÖTÖNTÄ JA LISÄÄ TULEE JOKA PÄIVÄ.

KYVYTÖN PINOKKIO JOHTAA MAATAMME, RAHAT ANNETAAN ETELÄN HEDELMILLE JA TÄÄLLÄ NOSTETAAN VEROTUS YLI SIETOKYVYN, MISTÄ SYYSTÄ TILAUSKIRJAT TYHJÄT.

HALLITUS PALKKAA HIMASEN, JONKA KIRJASTA JYRKI LUKEE, KUINKA HIENOA JA UUTTA FANTSUA TULEE PAREMMINVOINTIVALTIOON KUNHAN VAIN ENSIN ANNETAAN KAIKKI POIS ULKOMAILLE JA LOPETETAAN PALVELUT SUOMESTA.

Vierailija
48/63 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrohan vielä, miksi sen pitää olla ilmaiseksi töissä siinä välissä?

-Onko se rangaistus siitä, että edellisen työpaikkansa pomo oli ammattitaidoton idiootti, koska joutui supistamaan ja irtisanomaan?

AMMATTIJOHTAJIEN TAIDOILLA FIRMAT KASVAA JA KUKOISTAA, SIKSI BONARITKIN, RIGHT?

Ja kuka sen sitten palkkaa oikealla palkalla, kun voi ottaa uuden "harjoittelijan" ilmaiseksikin???

Vierailija
49/63 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrohan vielä, miksi sen pitää olla ilmaiseksi töissä siinä välissä?

-Onko se rangaistus siitä, että edellisen työpaikkansa pomo oli ammattitaidoton idiootti, koska joutui supistamaan ja irtisanomaan?

AMMATTIJOHTAJIEN TAIDOILLA FIRMAT KASVAA JA KUKOISTAA, SIKSI BONARITKIN, RIGHT?

Ja kuka sen sitten palkkaa oikealla palkalla, kun voi ottaa uuden "harjoittelijan" ilmaiseksikin???

Vierailija
50/63 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkein palkkatuki on kyllä päälle 1300 euroa kuussa. Ei "muutaman satasen".

Vierailija
51/63 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 11:11"]

Muutama korjaus:

- Jos työpaikalla on ollut irtisanomisia, sinne ei saa ottaa työkokeilijoita, se lukee sopimuspohjassakin

- työhönosoitukset ovat erittäin harvinaisia, ykköslinjan asiakkaiden ei tarvitse nykyisin edes käydä te-toimistossa kerran ilmoittauduttuaan ellei tilanne muutu. Ja ykköslinja on siis se, jolla palvellaan niitä jotka eivät tarvitse työllistymiseensä tukea. Jos on määritelty kakkoslinjan asiakkaaksi niin voi ihan itsekin katsoa peiliin: miksi työnhakutaitoni tai uravalintani on sellaiset, että minun ei uskota pärjäävän ilman kurssitusta tai muuta työllistymisen tukea? Ei niille kursseille ja työkokeiluun tarvitse mennä, jos homma on itsellä hanskassa ja löytää töitä. Ja jos on osoitettu kurssille/työkokeiluun niin senhän saa lopettaa heti, kun löytää palkkatyön eli sitten vain nopeasti työpaikka niin ei tarvitse osallistua "tempputyöllistämisen" - ai palkkatyötä ei löydy? No silloin se kurssi tai työkokeilu tulee nimenomaan tarpeeseen.

- Suomessa ei tarvitse työskennellä alle minimipalkan. Vaikuttaa siltä, että kaikki eivät vieläkään ymmärrä mitä tarkoittaa palkkatuettu työ vaan väittävät totuutena, että palkka olisi sen verran mitä työnantajalle maksetaan palkkatukena. Ei, vaan työntekijä saa normaalin palkan ja työnantaja saa siihen tukea muutaman satasen kuussa.

[/quote]

9 kk päästä irtisanomisista voi tehdä mitä huvittaa. 

Vierailija
52/63 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin palvelu talossa siivoojaharjoittelijana 1000€/kk-verot, sopimuksessa luki työnkuva siivous ja Ym. Olisi pitänyt takertua alkuun siihen. Pidän vanhuksista ja yllättäen viihdyinkin heidän parissaan. Oli mukava kuunnella suihkun aikana heidän juttujaan. Jos oli aikaa,laitoin rullat hiuksiin. Hienoja hetkiä. Mun oleminen ei kaatunut työntekoon,eikä pomoon. Olin joulut ja kaikki muutkin pyhät työssä. Se kaatui työkavereiden kateuteen. He olivat kouluttautuneet lähihoitajiksi, minä en. He eivät halunneet, että juttelen mieluummin vanhusten kanssa, kun istun akvaariossa. Olen toimistovirkailija,joten raporttien kirjoittaminen yms sujui. Ahkeruus ei kuulunut tämän tiimin hyviin puoliin. Minut savustettiin ulos.

Vierailija
53/63 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olit siis hetken siinä uutena, ILMAN MITÄÄN VASTUUTA JA KOKEMUSTA POTILAISTA, ETKÄ OLLUT EHTINYT UUPUA TYÖN ALLE, KUTEN VAKITUISET JOTKA TUNTIVAT VASTUUNSA JA YMMÄRSIVÄT MIKÄ SE TODELLINEN TYÖ ON.

Sinulla oli kivaa jutella siellä ja laitella rullia päähän.

Onhan se kivaa ottaa vaikka naapurin lapsi/koirakin hoitoon, mutta on täysin eriasia kasvattaa lapsi kaikkinensa ja olla vastuussa tai edes käydä kusettamassa se koira joka  vuorokausi 3-6 kertaa satoi tai paistoin tai kipeenä ihan sama.

YMMÄRRÄTKÖ?

Vierailija
54/63 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 11:37"]

Olit siis hetken siinä uutena, ILMAN MITÄÄN VASTUUTA JA KOKEMUSTA POTILAISTA, ETKÄ OLLUT EHTINYT UUPUA TYÖN ALLE, KUTEN VAKITUISET JOTKA TUNTIVAT VASTUUNSA JA YMMÄRSIVÄT MIKÄ SE TODELLINEN TYÖ ON.

Sinulla oli kivaa jutella siellä ja laitella rullia päähän.

Onhan se kivaa ottaa vaikka naapurin lapsi/koirakin hoitoon, mutta on täysin eriasia kasvattaa lapsi kaikkinensa ja olla vastuussa tai edes käydä kusettamassa se koira joka  vuorokausi 3-6 kertaa satoi tai paistoin tai kipeenä ihan sama.

YMMÄRRÄTKÖ?

[/quote]

Miksi sinä huudat?

Vierailija
55/63 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömiä on yli 500000. Ei 300000: http://www.tem.fi/files/38884/TAMMI14.pdf

Vierailija
56/63 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhukset palvelu talossa on asiakkaita,ei potilaita. Olin monta kertaa ilta vuorossa opiskelijan kanssa. Kaksistaan. Olimme vastuussa asiakkaista yökön tuloon asti. Veimme iltalääkkeet,myös huumelaastarit,soitimme muutaman kerran lanssin,kun mummo oli kaatunut vessassa. Hoitajakutsuun vastaaminen tarkoittaa,missä ja milloin vain. Et voi tietää.mitä siellä on vastassa. Oli myös agressiivisia asiakkaita.

Vierailija
57/63 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"mitä sinä huudat"  :lle

MIKSI ET KOMMENTOI ASIOITA, KOITAT KIINNITTÄÄ HUOMION TOISARVOISIIN ASIOHIN, JOTTA KESKUSTELU TYREHTYISI.

ASIAT OVAT SIIS SINULLE LIIAN VAIKEITA YMMÄRTÄÄ.

JOS ET OSAA OLE HILJAA.

Vaivu takaisin lampaan uneesi-lelumaailmaan, jossa tosiasiat eivät merkitse mitään, on vain Kaunarit ja Salkkarit, ja Valkoiset Hampaat Fantsua, eikö?

ps 

ET VASTANNUT YHTEENKÄÄN ARGUMENTTIIN, ETKÄ OLE ESITTÄNYT AINUTTAKAAN FAKTAA.

Siksi huuto.

Vierailija
58/63 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt onk yllä jollain työttömällä lääkkeet ottamati...

Vierailija
59/63 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt onk yllä jollain työläisellä lääkkeet ottamati...

KUN EI PYSTY ARGUMENTOIMAAN KESKUSTELUUN VAAN HUUTELEE, ETTÄ LÄÄKKEET ON LOPPU, ME HUOMATTIIN MUUTENKIN, ETTET OO KUNNOSSA HUUTELET LÄÄKKEISTÄ TYÖLLISYYSKESKUSTELUSSA.

Ota NYT NE LÄÄKKEESI ja mene takaisin potilasosastollesi.

Vierailija
60/63 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 11:24"]

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 10:33"][quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 10:23"]

Itse olen aikoinaan työllistynyt työkkärin osoittaman harjoittelun jälkeen samaan firmaan, joten ei se mikään mahdottomuus ole. Tein harjoittelujaksolla hommani hyvin ja pyrin olemaan mahdollisimman korvaamaton.

Eikö sitä osoitettua tukityötä voisi ajatella, että se kasvattaa työkokemusta? Ja ideahan siinä varmaan on, että oma motivaatio etsiä itse mielekkäitä töitä kasvaa ettei joudu johonkin vähemmän mukavaan hommaan.

[/quote]

Ei sillä työkokemuksella ole merkitystä jos tiedät ettei ole mitään mahdollisuuksia jatkoon.Olisin voinut mennä tuonne paikkaan 9e päivä, mutta en halunnut tuhlata palkkatukiseteliäni ihan joutavanpäiväiseen.

[/quote]

Onhan siitä työkokemuksesta hyötyä, jos haet muihin tehtäviin johonkin toiseen firmaan.

Hyvä asenne.

[/quote]

Oletko tyhmä, vai etkö ymmärtänyt mitä kirjoitin? Olisin mieluusti mennyt harjoitteluun, mutta en halua tuhlata palkkatukiseteliä paikkaan, joka ei aiokaan palkata.Koeta nyt ymmärtää, ettei sitä palkkatukea olekaan tarkoitettu käytettäväksi ainoastaan työnantajien hyväksi, vaan työttömän työllistymiseen.Niin että mitä sä siellä jauhat jostain työkokemuksesta?