Mitä hamstraat (jos joku asia pitää sanoa)?
Kommentit (100)
Näin pääsiäisen alla alan hamstraamaan lapsille suklaamu.ia, jotta varmasti saisivat mieleiset. Siinä vaan tahtoo käydä niin, että kun silloin tällöin ostaa pari, niin niitä on pääsiäisenä niin tolkuttomasti, että alkaa ihan hävettää.. Jotenkin vaan aina pelkään, että ne loppuu kaikki, jos en heti osta..
Teetä ja kirjoja. Teekaupassa aina jonkun toisen asiakkaan ostokset haisevat niin hyvältä, että tulee ostettua vähintään yksi ylimääräinen pussukka.
Hattuja, hattuja. Rakastan pipoja, myssyjä, kaikenlaisia. Sekä itselle että lapselle. Niitä on tällä hetkellä 3 korissa eteisessä, ja vaan siis tällä hetkellä käytössä olevat. Loput kaapissa ja kellarissa, varmaan pari jätesäkillistä. Teen myös itse, monesti mietin antaa jollekin lahjaksi mutta en raaskikaan :D
lastenvaatteita ja kirjoja ja itseasiassa monia muitakin asioita, olen oikein superhamsteri.
Teetä!! Joka kerta kun meen minkään teehyllyn ohitse niin jotain lähtee mukaan, erikoisempien putiikkien/teekauppojen valikoimasta pitää valita sitten ihan urakalla kamaa. Vierailla on aina pää pyörällä kun esittelen valikoimaa. Pitäis rajoittaa, keittiöstä loppuu kohta tila... :D teemukeja löytyy kans sen verran että tarvis vaan kerran kuukaudessa tiskata ja aina ois puhdas tarjolla.
Mä en todellakaan käsitä miksi mulle kertyy laatikoittain muovipusseja, ja miten ne monet laatikolliset on tungettu samaan keittiön laatikkoon sillä tuloksella että ylemmän laatikon etuosa halkesi.
Joo ja rikkinäiset vaatteet. Ärsyttää.
Varusteita tietokonepeleissä. Jätän aina kaikki erikoisemmat resurssit viimeiseen asti käyttämättä.
Släbäreitä, biksuja, hammasharjoja ja -tahnoja, toppeja ja erinäisiä kosmetiikkatuotteita (shampoo, hoitis, suihkusaippuat, hiusvärit)
Pelejä (XBox ja PC). Tälläkin hetkellä on iso kasa pelejä, joita en ole edes pelannut mutta silti vain ostelen niitä lisää.
Ovat vielä korkeamman ikärajan pelekä (K16 tai K18) niin lapsetkaan eivät voi pelata niitä. Miestä taasen ei kiinnosta.
Divarit ovat vaarallisia paikkoja....
ensin oli kuulakärkikynät..sitten palasaippuat.. niistä eroon päästyäni kaikki kirkas mikä näyttää hiukankin timantilta.. kaikki helmet ja korut ja kimaltavat jutut.. nyt kynttilänjalat.. ja mitä vielä.. hiukan jo päässä muhii sellainen poistoruljanssi jossa veisin kaikki ylimääräset pois ja eläisin seesteisesti tekemällä vaikka niistä vanhoista asioista uutta mitä jo asunnosta löytyy.. vai oisko se ruoka seuraavaksi?
Teetä. Ja nyt minulla on siementen osteluvimma, tilaan niitä jopa ulkomailta asti. Olen juuri saanut oman valtavan pihan ja suunnittelen tulevaa puutarhaa lähes joka hetki.
Sukkalankoihin ja erilaisiin naisten lehtiin.
Näköjään sairauksia :( Mutta jos ihan joku oikea juttu pitää kertoa niin ehkäpä sitten suklaa, sitä pitää aina olla kaapissa! :)
En tiedä onko tämä ihan hamstraamista, mutta mulla on aina varastossa kosteusvoidetta, vartalonpesuainetta, meikinpoistoainetta, sampoota ja hoitoainetta pullo käytössä olevan lisäksi. Tilaan Dermoshopista aina isomman satsin kerralla koska 50€ ostokset saa postikuluitta.
Otsikon luettuani ajattelin, etten oikeasti hamstraa mitään, vaikka tavaraa onkin nurkissa paljon. En vain osaa heittää niitä pois. Mutta tämän ketjun luettuani tajusin, että hamstraan kyllä, en sairaalloisesti mutta useampaa juttua esim.
- muumimukit (uusimpia en ole ostanut kun ei ole tullut vastaan mutta niitä on tällä hetkellä noin 60 kpl)
- lehtiä (tilaan vain yhtä lehteä mutta en ole heittänyt yhtäkään pois vuodesta 2006, joten lehtipinoja riittää)
- kirjoja (ostan pari kirjaa/vuosi mutta saan niitä myös lahjaksi enkä yhtäkään heitä pois/myy)
- muovipusseja, yksi kaapillinen on niitä nyt kertynyt ja edelleen kerrytän, vaikka autossa on kangaskasseja ja koreja riittämiin. Ehkä hamstraan niitä kangaskassejakin, kun aina uskon, että nyt loppuu muovipussien hamstraaminen mutta ei se lopu. Meilläkin hienompia saa käyttää vain tietyissä tilanteissa
- aiemmin hamstrasin lastenvaatteita eli piti olla aina kaksi seuraavaa kokoa valmiina kaapeissa. Nyt en enää, kun lapset ovat kasvaneet eikä kokoja voi samalla tavalla suunnitella kuin aiemmin.
- reseptejä, joka viikko kerään muutaman lisää enkä juuri koskaan käytä niitä, kun etsin netistä sopivan.
- näiden lisäksi ostan tarjouskahvia, shampoota ja pesuainetta reilusti etukäteen, mutta en pidä noita minään hamstrauksena, kun niitä ei löydy kuin pari pakettia eikä hyllyllisiä
En ole pystynyt heittämään vanhoja kenkiä tai vaatteita pois, joten kaapit tursuavat, mutta en varsinaisesti hamstraa niitä esim. kenkiä on aina yhdet säähän sopivat mutta jostain syystä niitä rikkinäisiä löytyy kaappitolkulla, kun en vain jotenkin malta heittää pois. Lasten vaatteita vien parhaillani muovikassitolkulla keräykseen, osa ihan vauvanvaatteita, vaikka lapset jo kouluikäisiä. Tämän jälkeen siirryn omiin vaatteisiini...
Inhoan shoppailua, en ikinä kierrä kaupoissa, joten tavaraa en hamstraa... paitsi yhtä. Kirjakaupat ja divarit on mulle kuin viina alkoholistille. Kirjoja on talossa tuhansia ja tuhansia. Niin, ei sitä muuta tavaraa itse asiassa mahtuisikaan :D.
up :)