Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ahdistaako teitä, jos pyykinpesukone menee rikki?

Vierailija
16.11.2020 |

?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla simahti. Menin kauppaan ja ostin uuden. Saan sen huomenna.

Ei herättänyt suuria tunteita.

Vierailija
22/38 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei itse koneen hajoaminen vaan se säätäminen sen jälkeen. Uuden etsiminen, kuljetukset, aikataulusopimukset yms. Inhoan kaikkea sitä.

Sen jälkeen opettelet vielä käyttämään sitä uutta konetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitan vuokraisännälle että tarvitsen uuden. Tulee parin päivän sisällä eikä maksa mitään. Ei ahdista.

Vierailija
24/38 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin vaiva syntyy siitä, että niiden rahtaaminen on hankalaa liikettä rauhoittavien dynamiikkapainojen (ma,cv,kx) vuoksi 🦧! Kuljetus on sovittava usein erikseen.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Harmoninen_v%C3%A4r%C3%A4htelij%C3%A4

Painot pitäisikin  toimittaa erillään mutta niiden luotettava kiinnittäminen ei sitten onnistu tavan-tumpeloilta 🦍!

Itse purin vanhan koneen painot ja moottorin pois ennen rahtausta Sorttiin. Uuden kuljetin auton takakontissa ja hississä (hankalaa🥵!)

Vierailija
25/38 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei itse koneen hajoaminen vaan se säätäminen sen jälkeen. Uuden etsiminen, kuljetukset, aikataulusopimukset yms. Inhoan kaikkea sitä.

Minä kävelisin lähimpään liikkeeseen ja pyytäisin toimittamaan kotiin. Teen etätöitä, joten voivat tulla mihin aikaan tahansa. Koneen varmaan valitsisin pikaisella googletuksella ja en usko, että sen koneen käyttö on super vaikeaa kuitenkaan. Eiköhän ne ohjeet lue suht nopeasti. 

Vierailija
26/38 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan omani rikkoutumista, että voin ostaa kuivaavan pesukoneen. Olisi ihanaa viikata pyykit suoraan koneesta kaappiin, eikä tarvitsisi katsella telineellistä ummehtuvia märkiä rättejä pienessä asunnossa.

Vierailija
27/38 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta se ahdistaa kun se ahdistaa emäntää.

Vierailija
28/38 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdista, äiti pesee aina pyykit.

Vierailija
29/38 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mun kone on ikivanha rousku ainakin 15-17 v. Hyvin on palvellut ja jos hajoaa ostan uuden.

Vierailija
30/38 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kävelisin lähimpään liikkeeseen ja pyytäisin toimittamaan kotiin. Teen etätöitä, joten voivat tulla mihin aikaan tahansa. Koneen varmaan valitsisin pikaisella googletuksella ja en usko, että sen koneen käyttö on super vaikeaa kuitenkaan. Eiköhän ne ohjeet lue suht nopeasti. 

Juu, minulle sanottiin Gigantissa, että huippukallis (toinen koneen hinta) kotiinkuljetus onnistuu sitten parin kuukauden kuluttua! Ostinkin edullisen koneen Verkkokauppa.comista ja kuljetin itse!

Juu, minulle sanottiin Gigantissa, että huippukallis (toinen koneen hinta) kotiinkuljetus onnistuu sitten parin kuukauden kuluttua 🥱! Ostinkin edullisen koneen Verkkokauppa.comista ja kuljetin itse henkilöauton takaluukussa (etupyörät usein ilmassa)! Pakettiauto olisi ollut sopivampi.

Vierailija
31/38 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotan omani rikkoutumista, että voin ostaa kuivaavan pesukoneen. Olisi ihanaa viikata pyykit suoraan koneesta kaappiin, eikä tarvitsisi katsella telineellistä ummehtuvia märkiä rättejä pienessä asunnossa.

Miksi vaivautua pesemään edes vedellä kun nykyään saa edullisia vedettömiä pesukoneita (otsoni) 😇. Suunnilleen samalla hinnalla. Harkitsin sellaista jo edellisessä vaihdossa.

Vierailija
32/38 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa vähän ajatus, että nykyiset koneet eivät pese pyykkiä puhtaaksi. Kuulemma ne käyttävät 2 dl vettä ja pyörittävät pyykkejä kolme tuntia eikä sittenkään tule puhdasta. Hirveä vaiva löytää normaali kone, joka käyttää reilusti vettä.

Vierailija
33/38 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistaa vähän ajatus, että nykyiset koneet eivät pese pyykkiä puhtaaksi. Kuulemma ne käyttävät 2 dl vettä ja pyörittävät pyykkejä kolme tuntia eikä sittenkään tule puhdasta. Hirveä vaiva löytää normaali kone, joka käyttää reilusti vettä.

Tuo on todellinen vihervouhottajien aikaansaama vedensäästö-"parannus".

Kokeile alussa syöttää letkulla koneeseen vettä enemmmän, ehkä toimii? 

Vierailija
34/38 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistus on väärä sana. Harmitus parempi. Ne on nykyään niin halpoja ettei taloudellinenkaan puoli ole ongelma, just ostettiin viime viikolla uusi hajonneen tilalle ja maksoi 500 euroa.

Mutta kaikki se säätäminen! Vartoot kotona kun pesukone saapuu (meillä ei ole niin suurta autoa että voisi vaan hakea kaupasta), järjestät työt siten että olet kotona vastaanottamassa, vanhan koneen poiskuljetus, uuden asennus ja käytön opettelu. Hirveä homma!

Meillä (halpis) pesukone kestää yleensä 3-4 vuotta käytössä, nyt ostettiin LG, toivotaan että tämä kestäisi pitempään.

Vierailija
35/38 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Meillä pyykätään kuitenkin aika maltillisia määriä, ja jos hajoaa niin uudenhan saa kaupasta saman tien.

Niin kai saa, jos pystyy itse viemään sen kotiin. Minulta hajosi pesukone viime viikolla ja menin saman tien kauppaan ostamaan uuden. Edelleen odottelen kotiinkuljetusta, kuljetusfirma ei ole vielä edes soittanut sopiakseen aikaa.

Vierailija
36/38 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noin pieni asia ahdista. Ostan uuden.

Taloyhtiöissä on pesukoneet ellei heti voi ostaa.

Vierailija
37/38 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistaa, koska se on iso menoerä.

Ei ahdista, sillä pesukone maksaa vain muutaman satasen ja sen verran nyt jokaisella taloustaitoisella on aina tilillään rahaa tai visa-kortilla nostovaraa.

Vierailija
38/38 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astianpesukone hajosi. Olin vain iloinen, koska se oli todella äänekäs ja pesi huonosti. Nyt on uusi ja ihanan hiljainen Asko, aika kallis, mutta on hyvä.

Sisäinen viherituhippini esti aiemmin äänen takia vaihtamasta "toimiva" konetta uuteen, vaikka aina se ketutti. En hetkeäkään harkinnut 16 vuotta vanhan koneen korjaamista, siinä tuli ituhippeyden raja vastaan