Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedätkö missä aikuinen lapsesi asuu?

Vierailija
16.11.2020 |

Koska olet viimeksi pitänyt häneen yhteyttä?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai tiedän lasteni osoitteet ja tapaan ainakin viikottain ja puhelinyhteys vielä useammin.

Vierailija
22/36 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku ei tietäisi?

Jos toinen osapuoli ei halua pitää yhteyttä.

Siihen on varmasti syynsä, miksi ei halua. 

Tottakai on mutta voisi sitä suhdetta parantaa jos suostuisi yhteyttä pitämään.

Jos välien rikkoutumisesta on jo kauan, voi olla liian myöhäistä. Aikoinaan, kun faija heitti mut himasta, olin puoli vuotta pitämättä yhteyttä. Mutta sitten aloin taas pitää ja selvitettiin ongelmat. Jos olisi kulunut vuosia, tuskin olisin enää vaivautunut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedä ja tänään kävi meillä käymässä. Olin eilen hänen luona käymässä.

Vierailija
24/36 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän. Juuri viikonloppuna olin yhden aikuisen lapseni luona, kaksi viikkoa sitten toisen. Kolmannenkin asunnolla olen käynyt tänä vuonna (välimatkaa 600km) ja neljäs aikuinen lapsi asuu vielä hetken aikaa kotona. Kaikkiin pidän yhteyttä.

Hätkähdyttävä kysymys, kun tajusin, että kaikilla ei suinkaan ole samanlainen tilanne.

Vierailija
25/36 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsomassa, kun maine pilataan lataamalla kerättyä matskua nettiin.

Vierailija
26/36 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vanhemmat eivät tiedä missä asun ja siihen on syynsä.

N29

Vierailija
27/36 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N29

Hui. Ne on kuitenkin tehneet sinut...

Vierailija
28/36 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisimme laittaneet miehen veljen pojille (18-25v) joulukortit. Meillä ei ollut osoitteita. Kysyin poikien isältä. Hänelläkään ei ollut heidän osoitteita. Kun kysyin ( kerroin syyn), että voisiko hän selvittää ne. Suuttui minulle. Kuulemma tietää missä lapsensa asuvat. Oli ilmeisesti käynyt kuitenkin vierailuilla. Ei sitten laitettu joulukortteja ;-) No nykyään ei taida tarvita muutenkaan laittaa...

Jäin hämmästelemään isän reaktiota.

Mummopuoleni ei tiennyt poikansa osoitetta. Soitti äidilleni. Isäni oli velipuoli.

Vierailija
29/36 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksen tietäisi? Käyn säännöllisesti kylässä.

Vierailija
30/36 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku ei tietäisi?

Esim Turun metsissä asuu kodittomia:

https://www.turkulainen.fi/paikalliset/1224214

Jos noiden kodittomien vanhemmat eivät ole aikoinaan asentaneet lapsiinsa GPS-paikantimia, niin he eivät nyt tiedä missä lapsensa ovat jos eivät osaa kaikista Suomen metsistä etsiä.

Joskus olen pohtinut että mitenköhän ihmiseen saisi kätkettyä GPS-paikantimen. Toki ihmiseen voi kätkeä sitäsuntätä, vaikkapa mikrosiruja ihon alle, mutta GPS-paikannin taitaa olla hankalan suuri piilotettavaksi ihmisen sisään ja sen GPS-paikantimen pitäisi saada jostain sähköä. Ainoa mitä nyt keksin: sydämentahdistin. Kun lapsesi on alaikäinen, väitä hänelle että hänellä on sydänvika ja vie hänet lääkärille joka asentaa hänelle sydämentahdistimen. Se voi olla todellinen sydämentahdistin joka oikeasti vaikuttaa sydämeen. Tai se voi olla silkka feikkitahdistin joka ei tee sydämelle yhtikäs mitään. Jokatapauksessa siinä on siis sisällä salaa kätkettynä GPS-paikannin.

Noin sitten saatat löytää lapsesi ehkä jopa koko hänen loppuelämänsä ajan jos hän joskus tulevaisuudessa syystätaitoisesta katoaa.

Vierailija
31/36 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, sillä esikoista autoin muuttamaan sinne missä nyt asuu ja toinen asuu täällä minun kanssani. Esikoista näin viimeksi synttäreillään viikko sitten ja siellä se asui minne mööpelinsä jokunen aika sitten roudattiin.

Vierailija
32/36 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisimme laittaneet miehen veljen pojille (18-25v) joulukortit. Meillä ei ollut osoitteita. Kysyin poikien isältä. Hänelläkään ei ollut heidän osoitteita. Kun kysyin ( kerroin syyn), että voisiko hän selvittää ne. Suuttui minulle. Kuulemma tietää missä lapsensa asuvat. Oli ilmeisesti käynyt kuitenkin vierailuilla. Ei sitten laitettu joulukortteja ;-) No nykyään ei taida tarvita muutenkaan laittaa...

Jäin hämmästelemään isän reaktiota.

Mummopuoleni ei tiennyt poikansa osoitetta. Soitti äidilleni. Isäni oli velipuoli.

Minäkin ihmettelen isän suuttumista, mutta en mäkään osaisi tyttäreni osoitetta nyt sanoa. Siis niin tarkasti, että postikortin voisi lähettää. Ja kävin tyttärelläni pari viikkoa sitten, joten tosiaan tiedän, missä hän asuu. Mutta en esim ovinumeroa ole siellä käydessäni katsonut ja nyt en ole ihan varma siitäkään, oliko porraskäytävä B vai C. Mutta se porraskäytävä, joka on keinujen vieressä eli löydän sinne kyllä. 

Vierailija
33/36 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku ei tietäisi?

Jos noiden kodittomien vanhemmat eivät ole aikoinaan asentaneet lapsiinsa GPS-paikantimia, niin he eivät nyt tiedä missä lapsensa ovat jos eivät osaa kaikista Suomen metsistä etsiä.

Joskus olen pohtinut että mitenköhän ihmiseen saisi kätkettyä GPS-paikantimen. Toki ihmiseen voi kätkeä sitäsuntätä, vaikkapa mikrosiruja ihon alle, mutta GPS-paikannin taitaa olla hankalan suuri piilotettavaksi ihmisen sisään ja sen GPS-paikantimen pitäisi saada jostain sähköä. Ainoa mitä nyt keksin: sydämentahdistin. Kun lapsesi on alaikäinen, väitä hänelle että hänellä on sydänvika ja vie hänet lääkärille joka asentaa hänelle sydämentahdistimen. Se voi olla todellinen sydämentahdistin joka oikeasti vaikuttaa sydämeen. Tai se voi olla silkka feikkitahdistin joka ei tee sydämelle yhtikäs mitään. Jokatapauksessa siinä on siis sisällä salaa kätkettynä GPS-paikannin.

Noin sitten saatat löytää lapsesi ehkä jopa koko hänen loppuelämänsä ajan jos hän joskus tulevaisuudessa syystätaitoisesta katoaa.

PS. Nykyään etenkin USA:ssa on paljon modernia "taloudellista kodittomuutta". Siis täysin tavallisia töitätekeviä terveitä ihmisiä joka ovat kuitenkin kodittomia koska lama tuhosi talouden. Eipä heillä nyt väliä.

Mutta "perinteiset kodittomat" ovat erittäin pahoinvoivia. Siis ne joilla on pää hajalla, ikivanhat likaiset vaatteet ja iso parta. USA:ssa on hankkeita joilla tuollaisia kodittomia yritetään palauttaa kotiseudulleen perheidensä pariin:

Noissa hankkeissa ei ole mitään järkeä. Noin syvä pahoinvointi on useimmiten alkuisin jo varhaisesta lapsuudesta, suorastaan äärimmäisestä kaltoinkohtelusta. Ja ne kaltoinkohtelijat ovat useimmiten juurikin ne perheenjäsenet. Joten ei ole järkeä yrittää lähettää niitä kodittomia takaisin niiden kaltoinkohtelevien perheenjäsenten pariin.

Esim Forrest Gump leffassa oli se Jenny, jolla oli hakkaava alkoholisti-isä. Ja niinhän sitten nuorena aikuisena Jennystä tuli koditon, haahuili seikkaili sinne tänne. Ei olisi mitään järkeä lähettää häntä minnekään lähellekään sitä isää. Ja monia tosielämän kodittomia perheenjäsenet ovat kaltoinkohdelleet vielä paljon enemmän kuin Jennyä.

Vierailija
34/36 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tietenkin omien lasteni kotiensa asuinpaikat ja osoitteet. Koronatartuntavaaran takia ei niin usein olla toisillamme tapailtu tämän kuluneen vuoden aikana. Videopuheluin ja whatshap-viestein sekä soitellen puolin ja toisin lasten ja lapsenlapsen kanssa olemme yhteyksissä useinkin. Hyvä, että ovat nämä nykyaikaiset tekniset seurusteluvälineet käytössämme tänä poikkeuksellisena aikana.

Vierailija
35/36 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N29

Hui. Ne on kuitenkin tehneet sinut...

No eipä siinä minun mielipidettä kysytty. Ja onko sinun mielestä oman lapsen h*orittelu ja perättömien valheiden levittäminen pitkin kaupunkia ok?

Vierailija
36/36 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku ei tietäisi?

Miksi alapeukku? :p

Olen ylpeä tuosta GPS-paikannin-sydämentahdistin keksinnöstäni. Varmasti jossain päin maailmaa joku erityisen maaninen holhoava lapsiaan tukahduttava helikopterivanhempi saattaa jopa tehdä noin. Tietysti lapsi sitten lähtee lätkimään, koska ei sellaisen tukahduttajavanhemman lähellä pysy hengissä, pakko paeta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi