Aina, kun olen kipeänä, mies...
..joko jättää minut vaille huolenpitoa tai on muuten vaan empatiakyvytön. En ymmärrä tätä, koska mies on muuten ns. normaali ja todella hyvä isä, hellivä puoliso jne. Nytkin olen ensimmäistä kertaa kahteen vuoteen flunssassa, ja mies kiukuttelee. Oli sopinut huomiselle että kaverinsa tulevat käymään, mutta minä sanoin suoraan että kuumeisena ja pahoinvoivana en haluaisi että tupa on täynnä porukkaa (meillä ei ole iso koti ja vain yksi vessa) ja etten voi toipua rauhassa kamalassa metelissä. Mies SUUTTUI minulle tästä, sanoi että menee kertomaan kavereillaan miten minä olen korkeassa kuumeessa jne. jotta voi perua. Kysyin ihmeissäni, että miksi hän valehtelee kavereilleen, eikö se riitä syyksi että olen sairaana ja haluan toipua rauhassa? Mies ei oikein vastannut mitään, ei myöskään katsonut päin. Meni vaan koneelle ja vastaukset sen jälkeen olivat tiuskimista.
En ymmärrä tätä asiaa ollenkaan. Jos mies on sairaana, hoivaan häntä. Mies on joutunut opettelemaan saman taidon, koska vaikka hoivaa esim. pieniä lapsia luontaisesti, minua ei ole osannut ottaa huomioon silloin harvoin kun sairaana olen. Monet itkut olen itkenyt asian vuoksi, mutta nyt lähinnä harmittaa ja ihmetyttää.