Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko eläkeläiset ikinä maistanut muuta kahvia kuin Juhla Mokkaa tai Kulta Katriinaa?

Vierailija
16.11.2020 |

Mummo pitää Presidentti-sekoitusta juhlakahvina ja ottaa ulkomaillekin omat kahvit mukaan :)

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosta-Riikka kahvi vahva Siitä mummot tykkää Ja sokeripala suupieleen

Vierailija
42/61 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saludoa, Kulta-Katriinaa, Presidenttiä, Pirkkaa, Löfsbergiä, Bazilia olen käyttänyt. Ainoa, joka ei närästä minua, on Brazil, siispä juon sitä, ja paljon. Mummo 65v

Vierailija
44/61 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap varmaan luulee keksineensä seksinkin.

Vierailija
45/61 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempaa nuo on kuin ruotsalaisten brändäämä Löfbergs-kura, jolla jotkut hienostelee.

Huutonauru raikaa! Eihän Juhla Mokka edes maistu kahville.

Vierailija
46/61 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parempaa nuo on kuin ruotsalaisten brändäämä Löfbergs-kura, jolla jotkut hienostelee.

Ei se Löfbergissä tuntuva palaneen maku ole kahvin maku.

Vierailija
47/61 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin sitä Presidenttiä, niin kuin mummosikin. Se on tosiaan nykyään aika pahaa. Moni juo Saludoa tai Costaricaa. Eläkeläiset ovat juoneet myös Gevaliaa, kun sitä jopattiin Ruotsista.

Vierailija
48/61 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko meidän asukki. Meilläkin ne hokee tuota huutonaurua. Olen mielisairaanhoitaja ammatiltani.

Vierailija
49/61 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset on tottunut huonoon ja halpaan kahviin.

Ja vielä huonompaan teehen 😆

Ja ajatella, silti ollaan maailman onnellisin kansa!

Osoittaahan tämäkin ketju sitä, koska aloituksen arvoinen ketju sellaisesta asiasta, että juovatko eläkeläiset muuta kuin  Juhlamokkaa ja Kultakatriinaa. 

Pieniä ongelmia, joten ei ihme, että ollaan onnellisuusmittauksissa korkealla.

Vierailija
50/61 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se Löfbergissä tuntuva palaneen maku ole kahvin maku.

Kokeile eri paahtoastetta pösilö!

Vierailija
51/61 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi laps' hyvä, tähän ikään mennessä on ehtinyt juoda jo lukemattomia kahvilaatuja, monet merkit ovat sellaisia, joista et ole edes kuullutkaan. Vai ovatko tuttuja mm. Kahvikulta, Johanna, Paula, Huomio, Costarika ja Saludo, joista nämä viimeiset lienevät jo tutumpia. Olen myös maistanut näitä kaupunkikahveja, joita eräs tuttava kehui kovasti. Ei maistunut ainakaan minulle. Tosin mainittu tuttava on huono kahvinkeittäjä, joten en tiedä, oliko syy sysissä vai sepissä. Olen asunut myös ulkomailla ja siellä ovat tulleet paikalliset kahvisuosikit tutuiksi. Etsimällä on löytynyt suomalaisen makuun sopivat sumpit.

Vierailija
52/61 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas näkemyksiä, heh!

Eläkeläinen täällä - viime vuonna täytyi ostaa uusi espressokeitin, kun 19 vuotta vanha espressokeitin alkoi kiukuttelemaan. Olen siis juonut kotona jo noin 20 vuotta pääosin espressoa, yli kymmenen vuotta sitten laitoin sen perinteisen keittimen varastoon, kun ei ollut käyttöä. Pidin pitkään siksi, että jotkut vieraat eivät ymmärtäneet espresson päälle. Yleensä nuoremmat, oma äitini aina halusi mielummin espresson, koska se oli hänen mielestään parempaa kuin Suomessa oikeastaan mistään muualta saa. Teen tuoreista pavuista, erittäin tummapaahtoisena ja jauhan hyvälaatuisessa myllyssä juuri ennen käyttöä.

Ei siis ole iästä kiinni, äitini juo nyt kupillisensa pilven reunalla, mutta vaatii aina tummapaahtoisena ja espressoa. Olisi nyt vähän yli 90.

Vierailija
53/61 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, äitini 90v, on aika lailla opettanut juomaan Parisienneä ja on taas siirtynyt siihen. Tumma paahto onkin se vatsaystävällisin ja vähäkofeiinisin. Ulkomailla äiti joi espressoa ja minä perässä. Meillä on keitin, minä ja poika juomme cappuccinot aamulla ja mies espressoa pitkin päivää.

Vierailija
54/61 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen mielenmaisema: kaksi mummoa pihakeinussa marraskuisessa räntäsateessa, tuulipuvut yllä ja juovat juhlamokkaa airamtermarista. Kun mie jään eläkkeelle muutan Italiaan, ja istun kyläkahvilan terassilla auringon lämmössä juomassa Cappuccinoa. 😍

Vierailija
55/61 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä Saludo? Mummomainokset ainakin hauskoja! :D

Vierailija
56/61 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
57/61 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin ainoastaan eläkeläiset joisivat juhlamokkaa, jos on Suomen suosituin kahvi sitä juo aika moni muukin kuules.

Vierailija
58/61 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset on tottunut huonoon ja halpaan kahviin.

Ja vielä huonompaan teehen 😆

Oletko ihan varma?

Juttelin pari vuotta sitten lentokoneessa kahvikauppiaan kanssa ja hän valitteli suomalaisten tarkkuutta laadun suhteen.

Erityisesti vaaleapaahtoiseksi menevän suhteen.

Että sellaista tälläkertaa.

Vierailija
59/61 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me eläkeläiset juomme aina juhla-, avajais- tai vaalikehveja. Harvoin niissä Juhlamokkaa tarjotaan, mutta joskus voi saada pullasiivun tai jopa kakkupalasiprun.

Ahne sukupolvi?

Vierailija
60/61 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tosin vasta 60v ja 1/2 eläkkeellä mutta en ole juonut kumpaakaan vuoden 94 jälkeen. Maailmassa on niin paljon parempiakin.

Anoppi on yli 80 ja tätini yli 90 eivätkä ole tarjonneet kumpaakaan vuosikymmeniin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi