Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko eläkeläiset ikinä maistanut muuta kahvia kuin Juhla Mokkaa tai Kulta Katriinaa?

Vierailija
16.11.2020 |

Mummo pitää Presidentti-sekoitusta juhlakahvina ja ottaa ulkomaillekin omat kahvit mukaan :)

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä eläkeläinen juon Löfberg kahvia.

Ja hyvää on😋

Vierailija
22/61 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiväthän toki, eläkeläiset eivät ole koskaan esimerkiksi käyneet Suomen ulkopuolella.

Suuret ikäluokat ovat nyt eläkeläisiä ja siinä porukassa on tosiaan matkustettukin aika paljon. Ja esimerkiksi minun seitsemänkymppinen äitini juo kotonaan lähinnä Nespresso-koneella tehtyä kahvia. Näistä kysymyksistä sen huomaa todella selvästi kuinka nuorille "eläkeläinen" tarkoittaa ikivanhaa vaikka vanhuuseläkkeellä on ihmisiä kuusikymppisistä yli yhdeksänkymppisiin. Ensimmäisillä ja jälkimmäisillä on ollut aika erilainen elämä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juodaan vaan Juntti Moukkaa

Vierailija
24/61 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Presidentti on kaameaa.

Sitä kuten muitakin merkkejä on eri paahtoasteita. Myös vesi, suodatin ja keitin vaikuttaa.

Itse olen huomannut että ulkona kahvi maistuu aina paremmalta, mistä sitten johtuukin.

Vierailija
25/61 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

yoooookkk kirjoitti:

yäkyäkyäk juon aina tumma paahtoa,en juhla mokaa enkä presidenttiä,ovat kuin pannun pesuvettä

Kyse on vain siitä ettet osaa keittää kahvia.

Jos joku haluaa juoda pohjaan poltettua kahvia ( tummapaahtoa) niin siitä vaan mutta minä en juo.

Vierailija
26/61 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset on tottunut huonoon ja halpaan kahviin.

Eiköhän tilanne ole aika lailla päin vastoin. Tuskin missään muualla kiinnitetään kahviin niin paljon huomiota kuin Suomessa. 

Vierailija
27/61 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eläkkeellä olevat seitsemänkymppiset vanhempani joi erikoiskahveja jo 70-luvulla. Nykyeläkeläisistä iso osa on koulutettuja ja paljon matkustavia maailmankansalaisia, ei mitään ajastaan jääneitä juntteja. Kahvimaku ei riipu iästä.

Vierailija
28/61 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap luulee itsestään liikaa,

olemme juoneet erikoiskahveja jo silloin kun sinä joit äidinmaidonkorviketta.

T. Eläkeläinen 65v.

Vierailija
29/61 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini ja isäni (85v.) juovat ainoastaan tummapaahtoista Nespresson kapselikoneella tehtyä kahvia.

Vierailija
30/61 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me eläkeläiset juomme aina juhla-, avajais- tai vaalikehveja. Harvoin niissä Juhlamokkaa tarjotaan, mutta joskus voi saada pullasiivun tai jopa kakkupalasiprun.

Vierailija
31/61 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempaa nuo on kuin ruotsalaisten brändäämä Löfbergs-kura, jolla jotkut hienostelee.

Vierailija
32/61 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä juttu, että monet ihmiset tekevät kahvia tarkasti ohjeen mukaan vaikka kannattaisi tehdä oman maun mukaan.

Vierailija
33/61 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti laittaa aina haaleaa vettä keittimeen, eikä ymmärrä että se vaikuttaa kahvin makuun 😀

Vierailija
34/61 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun eläkkeellä olevat seitsemänkymppiset vanhempani joi erikoiskahveja jo 70-luvulla. Nykyeläkeläisistä iso osa on koulutettuja ja paljon matkustavia maailmankansalaisia, ei mitään ajastaan jääneitä juntteja. Kahvimaku ei riipu iästä.

Suuria ikäluokkiakin vanhemmissa sukupolvissa riittää paljon maailmaa nähneitä. Liian usein vanhat sukupolvet mielletään kokonaisuudessaan vain kotikylillään eläneiksi. Oma lukunsa on vaikkapa sotalapset. Kuinkahan paljon pula-aika on vaikuttanut sitä aikaa eläneiden kahvimieltymyksiin?

Vierailija
35/61 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luomumundoa mennyt varmaan 10 vuotta, hyvää on:-)

Vierailija
36/61 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Presidentti on kaameaa.

Selvä, Suomessa (vai peräti koko maailmassa) on sallittu vain yksi makuaisti, sinun, ryhdymme siis oitis ajattelemaan samoin kuin sinä.

Vierailija
37/61 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästäkin ketjusta näkee kuin rajoittuneita ja omaan napaansa tuijottajia nuoret ovat. Meillä vanhoilla ei tulisi mieleenkään miettiä mitä kukin juo, juokoon mitä haluaa, niin minäkin teen. En saakeli soikoon aio viimeisiä elinvuosinani kytätä jonkun tekemisiä, kun en ole ennenkään kytännyt. Kun olin nuori oli oikeat ongelmat, ei riittänyt aika lässytykseen.

Vierailija
38/61 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan sanoa yhden sanan, saludo!

😂😂😂

Vierailija
39/61 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset on tottunut huonoon ja halpaan kahviin.

Ja vielä huonompaan teehen 😆

Juuri päin vastoin. Suomessa on perinteisesti juotu parempia kahvilaatuja, joita ei tarvitse paahtaa niin paljon. Ulkomailla on käytetty enemmän huonolaatuista bulkkikahvia, joka paahdetaan tummemmaksi.

Vierailija
40/61 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulta Katriina on paras, koska sitä ei tartte panna niin paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme