Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko nämä harhaluuloja vai pakkoajatuksia/ahdistusta?

Vierailija
16.11.2020 |

Olen 15v. Mulla on diagnooseina (asiaan liittyvinä) todettu määrittämätön ahdistuneisuushäiriö ja psykiatrini epäilee paranoidista skitsofreniaa.

Olen tällä hetkellä ahdistuksen ja tuon mahdollisen skitsofrenian vuoksi psykiatrisella osastolla pakkohoidossa.
Jos kyseenalaistatte älykkyyttäni sanon vain sen, että se on ikäistäni korkeammalla tasolla psykologin testien mukaan.
11v lähtien minulla on ollut ajatuksia siitä, että vanhempani aikoisivat/haluaisivat tappaa minut.

Viime aikoina (kesästä lähtien) mulle on tullut ajatuksia siitä että vapaamuurarit ja Illuminati johtavat maailmaa ja haluavat tappaa meidät tavalliset ihmiset. Ajattelen myös että se tarkoittaa jotain erityistä että eräällä Illuminatin jäsenellä ja minulla on sama syntymäpäivä ja että Helsingin yliopiston symbolin liittyminen vapaamuurariuteen tms. ja minun ajatukset siellä opiskelusta joskus tulevaisuudessa liittyisivät toisiinsa sillä tavalla, että minusta on tarkoitus tulla vapaamuurari.

Muita ajatuksiani ovat että saan syanidi/myrkkykaasu/häkämyrkytyksen ja kerran jopa se, että vanhempani tarkoituksella tappaisivat minut häkämyrkytykseen. Ahdistus tästä asiasta on kasvanut monesti niin suureksi, että en ole pystynyt nukkumaan tai olemaan kotona. Tiedostan kuitenkin, että muut eivät koe asioita samoin tai pidä niitä totena.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

lalalallaal

Vierailija
2/53 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on paranoidi skitsofrenia. Siihen saa kuitenkin onneksi hoitoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilenhän vasta kirjoitit tätä samaa. Edelleenkin kyseessä varhainen trauma, tunnekylmässä ympäristössä kasvaminen, vihan kieltäminen. Psykoterapiasta saat avun.

Vierailija
4/53 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, olen lääkityksellä. Mietin vaan ovatko ”ajatukset” harhaluuloja vai enemmän ahdistusta/pakkoajatuksia.

Vierailija
5/53 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinua hoitava psykiatri ja muu henkilökunta tietävät asiasta paremmin kuin kukaan täällä, koska heillä on kanssasi henkilökohtainen hoitokontakti. Ymmärrän tunteesi, sillä olen monessa vaiheessa elämääni kärsinyt voimakkaasta paranoiasta. Minulle tyypillisiä ajatuksia olivat esimerkiksi sellaiset, että jos kuulin jostain (esim. kadulla/kaupassa) biisin, jonka olin kuullut samana päivänä aikaisemmin, se tarkoitti sitä, että joku oli lähellä ja aikoi tappaa minut. Tunne oli erittäin voimakas eikä minulla ollut pienintäkään epäilystä sen todenperäisyyttä. Myös suljetulla olen ollut monta kertaa. Näihin kokemuksiin perustuen sanoisin, että lääkärisi siellä varmasti tietää, mikä sinulle on parasta, verrattuna tähän palstaan, vaikka monesti täältä hyviä neuvoja saakin. Toivotan sinulle kovasti voimia tulevaisuuteen!

Vierailija
6/53 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä. Traumaattista, narsistinen häiriö mahdollisesti.

Vierailija
7/53 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilenhän vasta kirjoitit tätä samaa. Edelleenkin kyseessä varhainen trauma, tunnekylmässä ympäristössä kasvaminen, vihan kieltäminen. Psykoterapiasta saat avun.

Ei ole traumaa.

Vierailija
8/53 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinua hoitava psykiatri ja muu henkilökunta tietävät asiasta paremmin kuin kukaan täällä, koska heillä on kanssasi henkilökohtainen hoitokontakti. Ymmärrän tunteesi, sillä olen monessa vaiheessa elämääni kärsinyt voimakkaasta paranoiasta. Minulle tyypillisiä ajatuksia olivat esimerkiksi sellaiset, että jos kuulin jostain (esim. kadulla/kaupassa) biisin, jonka olin kuullut samana päivänä aikaisemmin, se tarkoitti sitä, että joku oli lähellä ja aikoi tappaa minut. Tunne oli erittäin voimakas eikä minulla ollut pienintäkään epäilystä sen todenperäisyyttä. Myös suljetulla olen ollut monta kertaa. Näihin kokemuksiin perustuen sanoisin, että lääkärisi siellä varmasti tietää, mikä sinulle on parasta, verrattuna tähän palstaan, vaikka monesti täältä hyviä neuvoja saakin. Toivotan sinulle kovasti voimia tulevaisuuteen!

En ole kaikesta esim tuosta Illuminati jutusta puhunut heille koska en halua jäädä pitkäksi aikaa pakkohoitoon.

Vierailija
9/53 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 v ei kirjoita tänne

Vierailija
10/53 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä. Traumaattista, narsistinen häiriö mahdollisesti.

Millä perusteella narsistinen häiriö?

Vierailija
11/53 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkoajatukset liittyvät yleensä omiin tekoihin, että pakonomaisesti ajattelee vaikka satuttavansa jotakin, ja se ajatus on niin kamala ja hirveä, että se ahdistaa ja sitä ei pysty pitämään poissa. Se ahdistus sitten saa ajattelemaan että on paha ja kamala ihminen ja pelkäämään, että jotenkin  "menettää kontrollin" ja tekee jollekin jotain. Se ajatuksien sekasotku saa esim. pelkäämään skitsofreniaa.

Nähdäkseni se että ajattelet muiden tekevän sinulle pahaa ja uskot olevasi jollain hassulla tavalla merkityksellinen hahmo, ei puhu pakkoajattelun puolesta. Pakkoajattelusta kärsivät yleensä kiltit ja tunnolliset ihmiset, jotka eivät halua kenellekään mitään pahaa.

Vierailija
12/53 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kaikesta esim tuosta Illuminati jutusta puhunut heille koska en halua jäädä pitkäksi aikaa pakkohoitoon.

Tuskin se itsestäänkään paranee.15-vuotiaan pitäisi ajatella jatko-opintoja, matkustelua, tulevaisuutta, parisuhteiden aloittamista. Jos olet keskimääräistä älykkäämpi, tiedät että sinulla on hyvin klassisia oireita mitä tulee paranoiaan yms. Jopa kliseisen klassisia. Etkö haluaisi saada niitä hallintaan?

Vierailija
13/53 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin se itsestäänkään paranee.15-vuotiaan pitäisi ajatella jatko-opintoja, matkustelua, tulevaisuutta, parisuhteiden aloittamista. Jos olet keskimääräistä älykkäämpi, tiedät että sinulla on hyvin klassisia oireita mitä tulee paranoiaan yms. Jopa kliseisen klassisia. Etkö haluaisi saada niitä hallintaan?

Ajattelen jo jatko-opintoja. Tiedän kyllä ja haluaisin saada hallintaan mutta en halua olla osastolla, lääkityksen ja terapian saa muuallakin.

Vierailija
14/53 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärisi tietävät paljon paremmin kuin random ihmiset täällä palstalla. Sen voin sanoa, että ajatuksesi kuulostavat harhaisilta ja on varmasti hyvä juttu, että olet hoidossa. Ehkä sinun kannattaisi vähentää internetin käyttöä ja pyrkiä saamaan elämään sisältöä muualta. Osastolla se on varmasti vaikeaa, mutta kunhan voit paremmin, kannattaa ehkä aloittaa uusia mukavia harrastuksia ja unohtaa salaliittoteoriat. Mutta kuten sanottu, kuuntele lääkäreitä, he haluavat sinun parastasi.

Vierailija
15/53 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkoajatukset liittyvät yleensä omiin tekoihin, että pakonomaisesti ajattelee vaikka satuttavansa jotakin, ja se ajatus on niin kamala ja hirveä, että se ahdistaa ja sitä ei pysty pitämään poissa. Se ahdistus sitten saa ajattelemaan että on paha ja kamala ihminen ja pelkäämään, että jotenkin  "menettää kontrollin" ja tekee jollekin jotain. Se ajatuksien sekasotku saa esim. pelkäämään skitsofreniaa.

Nähdäkseni se että ajattelet muiden tekevän sinulle pahaa ja uskot olevasi jollain hassulla tavalla merkityksellinen hahmo, ei puhu pakkoajattelun puolesta. Pakkoajattelusta kärsivät yleensä kiltit ja tunnolliset ihmiset, jotka eivät halua kenellekään mitään pahaa.

Olen kiltti ja tunnollinen enkä halua kenellekään mitään pahaa. Huoh

Vierailija
16/53 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärisi tietävät paljon paremmin kuin random ihmiset täällä palstalla. Sen voin sanoa, että ajatuksesi kuulostavat harhaisilta ja on varmasti hyvä juttu, että olet hoidossa. Ehkä sinun kannattaisi vähentää internetin käyttöä ja pyrkiä saamaan elämään sisältöä muualta. Osastolla se on varmasti vaikeaa, mutta kunhan voit paremmin, kannattaa ehkä aloittaa uusia mukavia harrastuksia ja unohtaa salaliittoteoriat. Mutta kuten sanottu, kuuntele lääkäreitä, he haluavat sinun parastasi.

En halua olla osastolla.

Vierailija
17/53 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

hullu umpihullu hulluin

Vierailija
18/53 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

15 v ei kirjoita tänne

Aha. Minä kirjoitan.

Vierailija
19/53 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
20/53 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pakko-oireinen häiriö, eikä ole koskaan ollut tuollaisia ajatuksia. Kuulostaa harhaluuloilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi