Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kalastajan vaimo ja uusperheongelmat

Vierailija
16.11.2020 |

Uusimmassa blogi-kirjoituksessaan Johanna kertoo että savut nousee joskus ihan höpsöistä asioista uusperheeseen liittyen.

Minua harmittaa ihan älyttömästi että hän on sulkenut kommentointi-osion blogistaan. Mielestäni tämä olisi todella arvokas ja mielenkiintoinen aihe, johon taatusti miltei jokainen uusperheessä asuva voisi samaistua. On mielestäni todella hyvä että Johanna ei yritäkään esittää asioita niin että kaikki on aivan ihanaa. Mutta itse varsinaisessa uusperhemyllyssä nujutettuna olisin kiinnostunut keskustelemaan aiheesta, etenkin kun juurikin Johannalla on aikalailla sama tilanne kuin minulla (miehen lapset vanhempia jne).

En tiedä onko täällä käsitelty aihetta mutta minkähän takia kommentointi on blokattu blogissa? Epäasialliset kommentithan voi poistaa eikä niitä tarvitse julkaista.

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se olikin sen ainoa mielipide mihinkään. Sen takia sitä otsatukkaa ei leikattu (vielä) kun oltiin niin iloisesti yllättyneitä että vihdoinkin joku mielipide!

Vierailija
62/69 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi hyvin lopettaa koko bloggaamisen, postaa niin harvakseltaan eikä sisältökään ole kummoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tässä ketjussa alapeukutetaan noita vastauksia, joissa kerrotaan että uusperheessä on sujunut hyvin? Eikö se muka ole hyvä asia vai mikä teidän alapeukuttajien ajatus oikein on ollut?

Koska uusperheen luoneet vanhemmat tuossa (pari)onneaan hehkuttavat. Tietysti heillä on puolueellinen näkemys. Pitäisi kysyä mielummin niiltä uusperheen lapsilta millaista arki oli. Suurin osa vastaisi, että ihan pa*kaa.

Vierailija
64/69 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tunne tätä kyseistä tapausta, mutta yleisellä tasolla sanon, että uusperheet harvoin toimivat.

Olen kahden uusperheen välissä kasvanut. Paskaa oli. Toivottavasti en ikinä sorru tekemään samaa omille lapsilleni!

Kaksi uusperhettä kertoo jo vanhemman impulsiivisesta luonteesta jotain, jos erotaan jo yhdestä uusperheestä ja jatketaan toisella ja kaikki 18 vuodessa. Välttämättä vika ei ole uusperheessä vaan vanhempien epävakaudessa tai siitä, että lapsi ei tule muiden ihmisten kanssa toimeen. Tuleeko sitten ylipäätään ihmisten kanssa toimeen?

Eikö kahden uusperheen välissä kasvaminen tarkoita sitä, että molemmat vanhemmat eron jälkeen uusperheentyvät?

Vierailija
65/69 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tunne tätä kyseistä tapausta, mutta yleisellä tasolla sanon, että uusperheet harvoin toimivat.

Olen kahden uusperheen välissä kasvanut. Paskaa oli. Toivottavasti en ikinä sorru tekemään samaa omille lapsilleni!

Kaksi uusperhettä kertoo jo vanhemman impulsiivisesta luonteesta jotain, jos erotaan jo yhdestä uusperheestä ja jatketaan toisella ja kaikki 18 vuodessa. Välttämättä vika ei ole uusperheessä vaan vanhempien epävakaudessa tai siitä, että lapsi ei tule muiden ihmisten kanssa toimeen. Tuleeko sitten ylipäätään ihmisten kanssa toimeen?

Eikö kahden uusperheen välissä kasvaminen tarkoita sitä, että molemmat vanhemmat eron jälkeen uusperheentyvät?

Vierailija
66/69 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä ymmärtänyt, miksi uusperheitä pitää muodostaa. Olen itsekin eronnut, seurustellut kohta viisi vuotta eron jälkeen miesystäväni kanssa, mutta emme ole muuttaneet yhteen. Elämä on niin paljon helpompaa näin kuin yrittämällä sovittaa lapseni elämään täysin vieras ihminen täyspäiväisesti. Olisi ehkä terapian paikka, jos aikuinen ihminen ei kykene elämään ilman toista aikuista ihmistä vietellään jatkuvasti.

Tai toiset haluavat asua yhdessä rakastamansa ihmisen ja hänen lapsiensa kanssa. Muuten yhteinen aika voi jäädä aika vähäiseksi. Lapset oppivat myös sosiaalisia taitoja yhdessä.

Jos joka viikonloppu nähdään, niin ei se nyt niin vähäistä ole. Kun molemmilla kuitenkin on se omakin elämä.

Vierailija
67/69 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla vähän utopistisia nuo oletukset "kalastajasta". Itse sanoin että Johannalle oli hyvä päästä siitä suhteesta eroon. Ja hyvä ettei ihan kaikkea aikanaan tuonut julkisuuteen vaikka itse sitten saikin paskaa niskaansa. Näkihän Johannan pahan olon tuossa entisessä suhteessaan ihan blogissakin. Nykyiseen suhteeseen en sano mitään. Johanna taitaa olla suhdeihmisiä eikä osaa olla ilman. Ei tuota vanhaa liittoakaan olis kukaan noin pitkään jatkanut niillä spekseillä. Kalastaja on nyt vapaa kuin taivaan lintu tekemään mitä lystää. Vaikka tais olla liiton aikana myös. Johanna oli nuori ja ihan liian sinisilmäinen aikanaan.

Tuostakaan emme voi kuin spekuloida, joten sellainen on ihan turhaa.

Jotkut minunkin tuntemani ihmiset, joilla on paha olla suhteessa, kaverin kanssa, vanhempana, puolisona, työntekijänä  "vihjailevat" olostaan muille. Sen sijaan, että ottaisivat itse vastuun ja hoitaisivat asian oman itsensä tai toisen osapuolen kanssa ilman yleisöä, jolle "vihjailla". Ja jos asian hoitaminen on vaikeaa,  on mukaan saatavilla ammattilaisia tukemaan asian käsittelyä. Ja yksityisistä asioista kerrotaan vain yhdessä - jos kerrotaan ollenkaan. Toisesta osapuolesta ei kerrota koskaan, ei edes "itsen kautta".

Vierailija
68/69 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin minäkin sen ymmärsin. Itselläni myös ihan sama kokemus. Olen kummankin vanhempani ensimmäinen, ja ainoa yhteinen lapsi. Molemmat perustivat muutama vuosi syntymäni jälkeen uusperheet, joiden välissä olen kasvanut. Äitini kanssa en ole nyt neljään vuoteen ollut missään tekemisissä, isän kanssa vaihdetaan joulukortteja. Siinä se. 

Vierailija
69/69 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla vähän utopistisia nuo oletukset "kalastajasta". Itse sanoin että Johannalle oli hyvä päästä siitä suhteesta eroon. Ja hyvä ettei ihan kaikkea aikanaan tuonut julkisuuteen vaikka itse sitten saikin paskaa niskaansa. Näkihän Johannan pahan olon tuossa entisessä suhteessaan ihan blogissakin. Nykyiseen suhteeseen en sano mitään. Johanna taitaa olla suhdeihmisiä eikä osaa olla ilman. Ei tuota vanhaa liittoakaan olis kukaan noin pitkään jatkanut niillä spekseillä. Kalastaja on nyt vapaa kuin taivaan lintu tekemään mitä lystää. Vaikka tais olla liiton aikana myös. Johanna oli nuori ja ihan liian sinisilmäinen aikanaan.

Tuostakaan emme voi kuin spekuloida, joten sellainen on ihan turhaa.

Jotkut minunkin tuntemani ihmiset, joilla on paha olla suhteessa, kaverin kanssa, vanhempana, puolisona, työntekijänä  "vihjailevat" olostaan muille. Sen sijaan, että ottaisivat itse vastuun ja hoitaisivat asian oman itsensä tai toisen osapuolen kanssa ilman yleisöä, jolle "vihjailla". Ja jos asian hoitaminen on vaikeaa,  on mukaan saatavilla ammattilaisia tukemaan asian käsittelyä. Ja yksityisistä asioista kerrotaan vain yhdessä - jos kerrotaan ollenkaan. Toisesta osapuolesta ei kerrota koskaan, ei edes "itsen kautta".

No mutta miksi kuuntelet, jos joku vihjailee. Mä en ainakaan vihjaile kenellekään mitään, mutta mä en nyt ylipäätänsä puhu oikein kenellekään mitään. Tietenkin joku ottaa senkin vihjauksena, jostain epäystävällisestä tai ongelmallisesta luonteesta, jos ei oikein puhu kenenkään kanssa. Tirsk tirsk..

Onneksi on sentään tämä palsta minne voi kirjoittaa ihan mitä huvittaa (plus muut palstat) näistä nyt tuskin kukaan voi ärsyyntyä kun pakkokaan ei ole näitä lukea.

Herran jumala ketä kiinnostaa jonkun Johannan tai kalastajan vaimon ja lasten elämä. Mä en itse ainakaan laittaisi energiaani yhden kilojoulin vertaa toisten elämän seuraamiseen, mutta kullakin omat ajankäyttökohteensa. Ei varmaan Johannakaan välitä pätkääkään muiden mielipiteistä perheestään, lapsistaan itsestään. On vain tyytyväinen kun on mielenkiinnon kohteena ja muut käyttää hirrrrrveeestu energiaa ja vaivannäköä sun elämän vatvomiseen.