Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kalastajan vaimo ja uusperheongelmat

Vierailija
16.11.2020 |

Uusimmassa blogi-kirjoituksessaan Johanna kertoo että savut nousee joskus ihan höpsöistä asioista uusperheeseen liittyen.

Minua harmittaa ihan älyttömästi että hän on sulkenut kommentointi-osion blogistaan. Mielestäni tämä olisi todella arvokas ja mielenkiintoinen aihe, johon taatusti miltei jokainen uusperheessä asuva voisi samaistua. On mielestäni todella hyvä että Johanna ei yritäkään esittää asioita niin että kaikki on aivan ihanaa. Mutta itse varsinaisessa uusperhemyllyssä nujutettuna olisin kiinnostunut keskustelemaan aiheesta, etenkin kun juurikin Johannalla on aikalailla sama tilanne kuin minulla (miehen lapset vanhempia jne).

En tiedä onko täällä käsitelty aihetta mutta minkähän takia kommentointi on blokattu blogissa? Epäasialliset kommentithan voi poistaa eikä niitä tarvitse julkaista.

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kv:n tanssivideo instassa oli huippuhyvä! Olavi jalkatyöskentely oli mahtavaa!

Heh.

Vierailija
22/69 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä mielenkiintoista, että moniko loppujen lopuksi on tyytyväinen eroon ja uusperheeseen. Ydinperheessä on ongelmansa, niin oli varmasti Johannallakin, mutta onko ne ongelmat silti isompia nyt uusperheessä?

Minä olin tyytyväinen ydinperheeseen, enkä olisi sitä ikinä rikkonut. Mutta kun mies ei suostunut toista naista jättämään, niin pakko oli lähteä.

Muutamia vuosia olin sinkkuna haavojani nuollen ennen uusperheen perustamista. Ei, en ole tyytyväinen eroon, mutta uusperheeseen kyllä. Suurin kiitos kuuluu miehelle, joka ei nipota ja pystyy antamaan kaikkien kukkien kukkia.

Ydinperheeni ongelma oli toinen nainen. Uusperheeni ongelma on on se, että entistä useamman mielipidettä tulee kuunnella. Ei näitä voi pistää samaan vaakakuppiin ja miettiä, kumpi on isompi ongelma.

Kun kyseessä on oikea ongelma joutuu tekemään vaikean ratkaisun ja lähtemään, kuten sinä. Kenenkään liitosta ei voi tietää, mutta julkisuuteen yksipuolisesti kerrotut karkin ja viljellyn lohen syönti "ongelmat" saavat aikaan lähinnä silmienpyörittelyä.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tän merirosvon lapset nyt mitään enää kovin pieniä ole? Asuvatkin varmaan jo omillaan. Heistäkö siis kauheasti haittaa?

Vierailija
24/69 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla vähän utopistisia nuo oletukset "kalastajasta". Itse sanoin että Johannalle oli hyvä päästä siitä suhteesta eroon. Ja hyvä ettei ihan kaikkea aikanaan tuonut julkisuuteen vaikka itse sitten saikin paskaa niskaansa. Näkihän Johannan pahan olon tuossa entisessä suhteessaan ihan blogissakin. Nykyiseen suhteeseen en sano mitään. Johanna taitaa olla suhdeihmisiä eikä osaa olla ilman. Ei tuota vanhaa liittoakaan olis kukaan noin pitkään jatkanut niillä spekseillä. Kalastaja on nyt vapaa kuin taivaan lintu tekemään mitä lystää. Vaikka tais olla liiton aikana myös. Johanna oli nuori ja ihan liian sinisilmäinen aikanaan.

Vierailija
25/69 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidän erostaan on vaikea tietää todellisia syitä, tuskin on kalastaja niin ihana puoliso ollut vaikka hyvä isä olisikin, miksi muuten olisi eronnut. Oma eksäkin on mahtava isä ja komea kuin mikä, mutta hankala ja itsekeskeinen kumppani ja muistutti säännöllisin välein kaikesta, mikä oli elämässä ja mussa vialla. Kyllä jeesjeesmiehissä on puolensa!

Mut en ymmärrä, miksi kaikki on pitänyt kaataa julkiseen jakoon ja tosiaan, parisuhteessa voi olla ilmankin uusperhettä omissa tuvissaan. Etenkin jos ollut kontrolloiva eksä luulisi olevan vaan ihanaa.

Vierailija
26/69 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on 2 teini-ikäistä lasta, lapset ex.n kanssa viikko-viikko.

Isä esitteli ensimmäisen naisen eron jälkeen, meni hänen kanssaan naimisiin jne ja saivat yhteisen lapsen. Eron jälkeen tytär murtui

Entinen äitipuoli, joka oli hänelle rakas, hylkäsi kokonaan ja ei halua lapset ovat isällään samaan aikaan.

Nyt on esitelty tyttöystävä. Lapset ovat toivoneet heidän aikana nainen ei ole siellä.

Itselläni on joka 2 vko omaa aikaa. Lapset eivät ole edes nähneet miesystävää. Olen kertonut vietän aikaa hänen kanssaan, mutta asia jäi siihen.

Sopii hyvin meille.

Olen tehnyt päätöksen, kun kuopus on lukiossa, sikäli menee/pääsee, myyn asunnon ja muutan pois.

Ja sinnekin muutan kuopuksen kanssa.

Vierailija
27/69 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tässä ketjussa alapeukutetaan noita vastauksia, joissa kerrotaan että uusperheessä on sujunut hyvin? Eikö se muka ole hyvä asia vai mikä teidän alapeukuttajien ajatus oikein on ollut?

Uusperheitä alapeukutetaan aina. Teet niin tai näin, on se aina väärin päin.

Hauska piirre on myös se, kuinka sanoilla voi kikkailla. Meillä on sopimus, että mies hoitaa, viihdyttää ja kasvattaa omat lapsensa. Kun kirjoitan

- ”kun lapset ovat meillä, minä teen omiani; harrastan, luen makuuhuoneessa kirjaa tms” => saan alapeukkuja

- ”kun lapset ovat meillä, annan isän ja lapsen viettää laatuaikaa keskenään, enkä pyri heidän suhteeseen mykaan” => saan yläpeukkuja.

Vierailija
28/69 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua jäi vähän mietityttämään viimeisen tekstin loppuosa, jossa hän puhuu tylsyydestä. Että kaikki on vähän tylsästi, mutta ihan hyvin. Ei kuulosta nyt hirveän ok:lta. Vai puhuiko hän edes ollenkaan itsestään?

Vierailija
29/69 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua jäi vähän mietityttämään viimeisen tekstin loppuosa, jossa hän puhuu tylsyydestä. Että kaikki on vähän tylsästi, mutta ihan hyvin. Ei kuulosta nyt hirveän ok:lta. Vai puhuiko hän edes ollenkaan itsestään?

Toihan vaikutti ihan siltä, että hän on pettynyt omaan uuteen elämäänsä. Nyt pitäisi olla ihan superonnellinen uudesta kodista ja muutosta yhteen. Lopun alkua selvästi jo.

Vierailija
30/69 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Olavi varakas?

Vierailija
31/69 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsä elämä tarkoittaa minulle ainakin hyvää, tasaista arkea. Siitä tosiaan kannattaa iloita. Sairaudet yms vastoinkäymiset tulevat koska tulevat.

Vierailija
32/69 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Olavi varakas?

Mitä lottoisit? Lääkäri jos se nyt jotain vihiä antaa. Tietty hekin voivat esim.pelata rahansa.

Vierailija
33/69 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ikääntyessä vaihtavat usein nuorempaan kumppaniin. (sivusta)

Vierailija
34/69 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on uusperhe. Olin tosi nuori kun sain ensimmäisen lapseni ja haaveeni ydinperheestä säilyi läpi aikuisuuden kunnes löysin ihmisen jonka kanssa sen melkein pystyin saavuttamaan, tai ainakin jotain sen kaltaista.

Elämä on periaatteessa hyvää mutta kyllåhåm joka suhteessa varmasti riitoja on ja ei asiaa auta se että kumppanin ex on aina jollain tavalla manipuloimassa ja juonimassa jotain ikäviä temppuja. Puolison ex myös nauttii siitä kun saa tehtyä meille kapuloita rattaisiin, so to speak.

Vierailija
35/69 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, hyvin muotoilet haukkumisketjun aloituksen, siitä pisteet 5/5.

Vierailija
36/69 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusperheissä on ongelmia, mutta ei nyt unohdeta etteivät ne ydinperheetkään aina ole ongelmattomia.

Vierailija
37/69 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään kiinnosta tuo lääkärin vaimo, se ole mikään kalastajan vaimo.

Vierailija
38/69 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se yhteisen talon osto tuonut tälläkään kertaa onnea?

Vierailija
39/69 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heidän erostaan on vaikea tietää todellisia syitä, tuskin on kalastaja niin ihana puoliso ollut vaikka hyvä isä olisikin, miksi muuten olisi eronnut. Oma eksäkin on mahtava isä ja komea kuin mikä, mutta hankala ja itsekeskeinen kumppani ja muistutti säännöllisin välein kaikesta, mikä oli elämässä ja mussa vialla. Kyllä jeesjeesmiehissä on puolensa!

Mut en ymmärrä, miksi kaikki on pitänyt kaataa julkiseen jakoon ja tosiaan, parisuhteessa voi olla ilmankin uusperhettä omissa tuvissaan. Etenkin jos ollut kontrolloiva eksä luulisi olevan vaan ihanaa.

"Heidän erostaan on vaikea tietää todellisia syitä..."

“Mut en ymmärrä, miksi _kaikki_ on pitänyt kaataa julkiseen jakoon...“

Eikö kirjoittamassasi ole hienoinen ristiriita?

Vierailija
40/69 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ymmärtänyt, miksi uusperheitä pitää muodostaa. Olen itsekin eronnut, seurustellut kohta viisi vuotta eron jälkeen miesystäväni kanssa, mutta emme ole muuttaneet yhteen. Elämä on niin paljon helpompaa näin kuin yrittämällä sovittaa lapseni elämään täysin vieras ihminen täyspäiväisesti. Olisi ehkä terapian paikka, jos aikuinen ihminen ei kykene elämään ilman toista aikuista ihmistä vietellään jatkuvasti.