onko trenssi hienostelutakki?
Tuleeko siitä mieleen snobi vai kandeeko pitää vaan tavallista parkatakkia? Haluisin klassisen monivuotisen trenssin itselleni mutta mietin onko liiankin hieno jokapäiväiseen käyttöön?
Kommentit (25)
[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 22:08"]
Ihmeen vähän niitä näkyy, vaikka pitäisi olla niin muodissa.
Haluaisin käyttää, mutten ole viitsinyt kun ei kellään muullakaan ole :(
[/quote] Laumaelain. Trench coat on ollut "muodissa" ensimmaisesta maailmansodasta lahtien.
Ei tosiaan ole. Mun kaverilla oli tollanen beige trenssitakki yläasteella. Ihan perus takki se on.
Ei mun mielestä, mä ainakin käytän ihan arkena.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 20:49"]
Tuleeko siitä mieleen snobi vai kandeeko pitää vaan tavallista parkatakkia? Haluisin klassisen monivuotisen trenssin itselleni mutta mietin onko liiankin hieno jokapäiväiseen käyttöön?
[/quote]
Missä rupulassa oikein asut? Ei todellakaan ole liian hieno arkeen.
Monikäyttöinen!
Äh..mä vaan haaveilen zaran trenssistä. Onko ne laadukkaita? Tuo mitä netistä katsoin maksoi yli 100€. Vilassa kokeilin myös trenssiä mutta en pitänyt matskusta.
ap
Jaa että onko sadan Euron takki liian hieno... ei voi olla totta!!!!! :)
Jos jopa vanhempani käyttävät trenssiä jopa ihan arkena, niin ei kyllä tosiaankaan ole liian hieno vaatekappale.
Ihan arkitakki, jopa se Burberryn, joka maksaa 700 euroa. Miksei olisi?? Juhlatakit erikseen. Trenssi ei ole juhlapuvun kanssa sopiva.
Trenssi on hyvä, jos ei pidä siellä mitään alla vrt viinikanvilauttaja.
Tuota, minun trenssini maksoi todella paljon enemmän kuin sata euroa, ja käytän sitä joka viikko.
Inhoan trenssejä, niistä tulee mieleen vappu :-/
Ihmeen vähän niitä näkyy, vaikka pitäisi olla niin muodissa.
Haluaisin käyttää, mutten ole viitsinyt kun ei kellään muullakaan ole :(
Minulla on arki käytössä trenssit (4 kpl) ja hintaa on n. 100-400 e/takki. Ovat maksaneet paljon, mutta ovat ajattomia ja laadukkaita. Käytössä olleet jo 8-3 vuotta ja eivät uudelle häviä yhtään. Minulla on kyllä 350 euron parkatakkikin arkikäytössä... :P Minulle trenssi on siis perus kaupunki-/ kauppatakki.
Naisilla on tosi kiva, mutta miehillä jotenkin hassu, niin kuin monet muutkin hienommat vaatteet. Turhapurollahan on semmoinen.
Riippuu ihan siitä miten muuten pukeutuu arkena. Esim. Farkut ja lyhytvartisen "nahkamaiharit" sopii paremmin parkatakin kanssa, mutta jos arkikengissä on yhtään korkoa tai muuten ovat "siistimmät", niin mikä jottei trenssi niiden pariksi.
Vierailija kirjoitti:
Trenssi on hyvä, jos ei pidä siellä mitään alla vrt viinikanvilauttaja.
Mullekin tuli trenssistä mieleen välittömästi itsensäpaljastaja! Nauratti sitten "hienostelu" tässä yhteydessä. :-D
Juoksuhautojen sadetakki/päällystakki.
Trenssi (erään alkuperäisen valmistajan nimen mukaan myös Burberry, josta arkikielen nimitys perperi tai berberi) on paksusta puuvillakankaasta, popliinista ("popliinitakki"), gabardiinista, villasta tai nahasta valmistettu polven alle ulottuva päällystakki. Trenssissa on myös yleensä 10 nappia, vyö, pieni viittatakana, epoletit ja kiristysremmit tai napit hihansuissa. Trenssissä voi myös olla irrotettava vuori.
Ompelutekniikassa trenssi viittaa tiheänä siksakkaavaan vahvikeompeleeseen.
Trenssitakin alkumuoto oli Burberrynvuodesta 1901 brittiarmeijalle valmistama upseerien sadetakki, joka ensimmäisen maailmansodan aikana sai nimityksen trench coat ’taisteluhautatakki’.[1] Popliinitakilla tarkoitetaan myös trenssiä, vaikka se onkin vain yksi vaihtoehtoisista valmistusmateriaaleista.
Elokuvissa ja televisiossa trenssillä on ollut monia tunnettuja kantajia:
Vaaleanpunainen pantteri -komedioiden tarkastaja Clouseau, jota näytteli Peter Sellers
Humphrey Bogart useissa elokuvissaan, kuten Maltan haukassa, Cainen kapinassa ja Casablancassa
Audrey Hepburn elokuvassa Aamiainen Tiffanylla
Peter Falk komisariona tv-sarjan Columbo
En tiia, mun mielesta nayttaa vahan jotrnki typerilta,ku ois makkarankuori paalla xD
Parkatakki on kyllä kalliimpi kuin trenssi että se siitä hienostelusta
Mulla on pariakin eriväristä ja mallista ja nämä ovat kyllä ihan arkikäytössä. Johonkin rennompaan paikkaan saatan laittaa jotain muuta...