Koska imettävillä äideillä ensimmäiset kuukautiset synnytyksn jälkeen?
Vauva syntyi n. 6 viikkoa sitten ja jälkivuoto loppui pari viikkoa sitten kokonaan. Tänään olen vuotanut taas verta, ei paljon, mutta kuitenkin.
Voivatko nämä olla kuukautiset? Vai mikä voisi olla verenvuodon syynä?
Sivuhuomautuksena, täysimetän vauvaani.
Kommentit (31)
Ekan kanssa 8 kk synnytyksestä. Kuopus nyt 5 kk eikä ole kuukautisia näkynyt. Täysimetin ekaa 6 kk ja jatkoin kiinteiden ohella 1 v 2 kk. Tämä toinen pienk on vielä pelkällä rintamaidolla.
Ekan kanssa 8 kk synnytyksestä. Kuopus nyt 5 kk eikä ole kuukautisia näkynyt. Täysimetin ekaa 6 kk ja jatkoin kiinteiden ohella 1 v 2 kk. Tämä toinen pienk on vielä pelkällä rintamaidolla.
Jälkivuoto kesti pari viikkoa ja siitä n. kuukauden päästä alkoi menkat... Ja myös mä täysimetin.
Esikoinen taisi olla n 1v (imetin 11kk), nyt kuukautiset alkoivat 3kk synnytyksestä. Olin aika yllättynyt, että niin aikaisin.
Täysimetin molempia lapsia 6kk ja lopetin imetyksen 1v. Molemmilla kerroilla menkat alkoi 2kk synnytyksestä. Harmitti...
Imetystä 10kk, menkat pari kk imetyksen lopettamisen jälkeen
1 v ja 3 kk synnytyksestä. Lopetin yöimetykset ja kuukautiset palasivat.
Ei alkanut ollenkaan. raskaaksi kyllä tulin heti. Ensimmäinen lapsi syntyi tammikuussa ja seuraava lokakuussa :)
Mulla alkoi muutama viikko yöimetyksen lopettamisen jälkeen, eli kun vauva oli 1-vuotias. Aika usein yöimetys pitää kuukautiset poissa, mutta ei tietenkään kaikilla.