No, niin... kesäloma toukokuussa. Meni suunnitelmat uusiksi.
Joo, siis toukokuussa. Ei siis yhtään yhteistä lomaa perheen kanssa.
Matka varattu kesäkuun lopuksi, nyt se on peruttava.
Kiva olla koko parhaimman kesän töissä ja vaan sen takia, että haaskat taas nappas parhaimmat lomat.
Viime kesän joustin ja tuolloinkin vain viikko yhteistä lomaa miehen kanssa. Muuten kotona oleilua ja sitä tavallaista arkea. Ja taas jouduin juostamaan eikä ollut mahdollisuutta edes ilmaista mielipiteeni. Olin leikkauksen takia sairaslomalla kun lomia sumpivat töissä. Olin ennen sairaslomaani ilmoittanut lomatoiveeni ja ns pakolliset viikot (matka-aika).
Ketuttaa niin pahasti ettei tosikaan. Kiva viettää "kesälomaa" topparotsi päällä. Perkele!
Kommentit (41)
Älä vielä peru matkaa. Ainahan sitä voi saada kesäflunssan siksi viikoksi kun matka on varattu.
Kurja juttu, mutta eipä sitä tosiaan joka kesä saa sitä lomaa, milloin toivoo.
Meillä lomat pidetään touko-syyskuussa, pari kuukautta siinä on toivetta, pari vastentahoista, yksi sekalainen...
Lomat pitää antaa tasapuolisesti. Eli ota lomat puheeksi työpaikallasi.
Teillä ei ilmeisestikään ole lapsia. Onhan se oikeutettua, että lapsiperheiden vanhemmat saavat pitää lomansa koulujen kesäloma-aikana. Lapsettomalle ei luulisi olevan niin väliä. Kyllähän monesti jo toukokuussa on aika lämpimät kelit. Ymmärrät viimeistään sitten, kun saat omia lapsia...
Ja kuka pösilö menee varaamaan matkan ennenkuin loma-aika on lyöty lukkoon???
Ota palkatonta vapaata.Niin teen itsekin, vaikka olen matalapalkka-alalla ja yh.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 20:12"]
Teillä ei ilmeisestikään ole lapsia. Onhan se oikeutettua, että lapsiperheiden vanhemmat saavat pitää lomansa koulujen kesäloma-aikana. Lapsettomalle ei luulisi olevan niin väliä. Kyllähän monesti jo toukokuussa on aika lämpimät kelit. Ymmärrät viimeistään sitten, kun saat omia lapsia...
Ja kuka pösilö menee varaamaan matkan ennenkuin loma-aika on lyöty lukkoon???
[/quote]
Lapsia on ja vieläpä koulussa, eli lapset joutuu olemaan keskenään melkein koko kesäkään sekä heinäkuun puolesta välistä elokuun puoleen väliin kun koulut alkaa. Miehellä loma kesäkuun lopusta heinäkuun puoleen väliin.
Ja kyllä, varasimme matkan ennen lomia koska oli tarkoitus yhdistää loman sekä sukulaisen häät ulkomailla. Eli en pääse häihin koska en saa siihen ajankohtaan lomaa.
ap
ap ekassa viestissä puhui perheestä, joten voisi olettaa että on lapsia. Meillä lomaa pystyy pitämään max kaksi viikkoa kerrallaan, sekin vähän ärsyttää. Toisaalta ainakin toinen pätkä osuu yhteen miehen kanssa, joten silloin päästään koko poppoolla reissuun. Viime vuonna olin kaksi viikkoa syyskuussa kesälomalla. Oli kyllä vähän tympeää kun lapset koulussa ja mies töissä.
Olisi ehkä kannattanut kertoa niistä häistä siellä ulkomailla pomolle jo ajat sitten, kun varausta olit tekemässä, olis vähän parempi mahdollisuus ollut saada siihen vähän vapaata, jollei koko kesälomaa samaan ajankohtaan. Mutta nyt et voi kuin kärvennellä, kun muu perhe sentään sinne pääsee.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 20:22"]
Olisi ehkä kannattanut kertoa niistä häistä siellä ulkomailla pomolle jo ajat sitten, kun varausta olit tekemässä, olis vähän parempi mahdollisuus ollut saada siihen vähän vapaata, jollei koko kesälomaa samaan ajankohtaan. Mutta nyt et voi kuin kärvennellä, kun muu perhe sentään sinne pääsee.
[/quote]
Aloitusviestin mukaan ap oli kertonut. Pitää kyllä ihmetellä pomoa jos työntekijät saavat itse vapaasti päättää lomansa ja se joka ei ole silloin paikalla, saa koko lomansa kaikkien toiveidensa vastaisesti.
Matkoja ei todellakaan kannata varata tuolla tavoin etukäteen, jos ei ole jo sopinut työvuorosuunnittelija/esimiehen kanssa, että ainakin osa lomasta oli silloin, kun on matka.
[/quote]
Saimme kutsun noin kuukasi sitten ja varasimme matkan melkein heti. Samalla ilmoitin asiasta työpaikalle koska tiesin että loma aletaan suunnittelemaan. Eli olivat varsin hyvin tietoisia niistä viikoista jolloin minun pitäisi saada se loma, mutta ei niin ei. En ollut siis itse paikalla kun lomasuunnitelmia työpaikalla tehtiin.
ap
[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 20:25"]
[/quote]
Aloitusviestin mukaan ap oli kertonut. Pitää kyllä ihmetellä pomoa jos työntekijät saavat itse vapaasti päättää lomansa ja se joka ei ole silloin paikalla, saa koko lomansa kaikkien toiveidensa vastaisesti.
[/quote]
oli ilmaissut lomatoiveen ja ns pakolliset VIIKOT eli lomamatkan, ei se mikään pakollinen ole Mutta pomo ei ole tainnut tietää, mitä tämä PAKOLLINEN tarkoittaa, olisi kannattanut etukäteen kysyä ja sopia, niin ne muutkin tekee, jos ilmenee jotain PAKOOLLISTA
[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 20:26"]
Matkoja ei todellakaan kannata varata tuolla tavoin etukäteen, jos ei ole jo sopinut työvuorosuunnittelija/esimiehen kanssa, että ainakin osa lomasta oli silloin, kun on matka.
[/quote]
Matkat pitää varata kuukausia etukäteen jos haluaa tiettyyn paikkaan. Jos taas äkkilähtö kelpaa niin voi jättää varaamatta.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 20:29"]
[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 20:26"]
[/quote]
Matkat pitää varata kuukausia etukäteen jos haluaa tiettyyn paikkaan. Jos taas äkkilähtö kelpaa niin voi jättää varaamatta.
[/quote]
Voihan sen kesäloman osapidon sopia jo aiemmin?? Kyllä meidän työpaikalla ainakin on onnistunut. Ja jos ei ole k-lomaksi, niin ainakin palkattomaksi vapaaksi, kaikki pääsee kyllä matkoilleen onneksi meidän työntekijöistä.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 20:28"]
[/quote]
Saimme kutsun noin kuukasi sitten ja varasimme matkan melkein heti. Samalla ilmoitin asiasta työpaikalle koska tiesin että loma aletaan suunnittelemaan. Eli olivat varsin hyvin tietoisia niistä viikoista jolloin minun pitäisi saada se loma, mutta ei niin ei. En ollut siis itse paikalla kun lomasuunnitelmia työpaikalla tehtiin.
ap
[/quote]
Kuka ne lomat työpaikalla jakoi? Pomosiko? Mitä hän sanoi syyksi ettet saanut lomaa haluamaasi ajankohtaan? Se ei riitä syyksi että kaikki muutkin halusivat lomansa samaan aikaan, ei silloin jousta yksi, se poissaoleva.
Mua ärsyttää joka vuotinen lomista vääntäminen. Jos yhtään annat periksi, niin saat joka vuosi joustaa ja aina vain mun lomaa siirretään. Muut pitää, kun haluaa. Tänä vuonna jos en saa silloin kun haluan, niin pyydän vuorotteluvapaata koko kesän. Se oli alunperinkin suunnitelmissa, mutta joustin taas, kun piti olla yksi pienprojekti loma-aikaan.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 20:29"]
[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 20:25"]
[/quote]
[/quote]
oli ilmaissut lomatoiveen ja ns pakolliset VIIKOT eli lomamatkan, ei se mikään pakollinen ole Mutta pomo ei ole tainnut tietää, mitä tämä PAKOLLINEN tarkoittaa, olisi kannattanut etukäteen kysyä ja sopia, niin ne muutkin tekee, jos ilmenee jotain PAKOOLLISTA
[/quote]
Syy oli heillä tiedossa, mutta kun en itse ollut paikalla vääntämässä haaskoille rautalangasta niin nyt näin. Tietnkään mikään tässä elämässä ei ole pakollista, muuta kun kuolema, mutta kuvittelin sentään että pari viikkoa lomaa onnistuu tiettyyn ajankohtaan tuollaisella syyllä. Loput kaksi viikkoa olisin voinut pitää vaikka syyskuussa.
Mutta ensi kevättä varten tiedän tasan tarkkaan etten itse jousta pätkäänkään. Joka vuosi olen joutanut vaikka lapset ovat olleet pieniä.
Palkatonta ei saa siihen ajankohtaan koska silloin ei jää tarpeeksi ihmisiä töihin. Hankalaa kun on pieni ryhmä ja kaikilla pitkät lomat.
ap
Meillä ne kiertää, joten tietää jo etukäteen milloin saa loman minäkin vuonna.