Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ELOisat toiveikkaina torstaihin***

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kyseli imetysliiveistä...

Mie tilasin Nettiemosta Bravadon Lifestyle-liivit. Otin koon 80C, mutta olivat ympärysmitaltaan isot ja vaihdoin 75C:hen. Normaalisti käytän 75B/C, mutta noista luki et voivat olla tiukkaa mallia ympärysmitaltaan ni otin isomman (ihan turhaan). Onneks ne sai vaihtaa :) Tukevat kivasti, hintaa oli 40 euroa. Lisäksi ostin jo aiemmin Carriwellin drop-cup bra:t, jotka myöskin tukevat tosi hyvin. Yöksi miulla on sitten Carriwellin comfortit, ihan mahtavat! Noi drop-cupit on takaa sellaiset sporttiset eli ne ei käy ihan kaikkien vaatteiden kanssa, harmi sinänsä. Pitää varmaan vielä yhdet liivit ostaa, että on sit tarpeeksi. Esikoisen aikaan ostin vaan jotain Anttilan halpisliivejä ja ne ei tue (enää) yhtään. En siis suosittele ainakaan sellaisia jos meinaa lisää lapsia tehdä.

Tiia rv 36+1

Vierailija
42/47 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Petraelenalle tytöstä!

Kerutus: Ainakin meillä tuo synnytystapa-arvio tehdään viimeisessä lääkärineuvolassa. Alatiesynnytys on lähtökohta, jos vauva on pää alaspäin. Itse olin yllättynyt miten nopea tutkimus se oli, lääkäri kokeili häntäluuta ja heti sanoi että mahtuu syntymään.

Eilen illalla jo kuvittelin, että limatulppa alkaa irtoamaan, mutta taisi olla toiveajattelua. Oli nimittäin housuissa sellasta sitkeää valkovuotoa klöntti, ei ole tähän mennessä ollut tollasta vuotoa. Mutta ei sitä vuotoa enempää ole tullutkaan enää, joten tuskin oli limatulppaa. Sori ällö kuvaus!!

Noviisi kyselee: Mikä se juttu on, että vauvan kynsiä ei saa heti leikata, ja koska ne saa leikata? Täytyykö vauvalla olla kotiin tullessa jotkut tumput käsissä, ettei raavi itseään, ja kauanko niitä tumppuja täytyy pitää?

Mies aloittaa sitten huomisen jälkeen 3 viikon kesäloman, ihanaa! Toivottavasti vauva sinä aikana syntyy, ettei mene odotteluun koko loma. Projekteja kyllä vielä riittää täällä kotona. Mantse 37+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ymmärtänyt niin että vastasyntyneen kynsiä ei saa leikata heti koska iho kynnen tuntumassa ja sen allakin voi tuolloin tulehtua herkästi, sen verran ohkaista se iho on.

Meillä on molemmilla tytöillä olleet tumput käsissä, kynnet kun ovat olleet aikas pitkää sorttia niinkuin vastasyntyneillä kait yleensäkin. Pienet sukat käy hyvin myös käsiin. Ne olivat kyllä ihan tarpeelliset ainakin meillä kun kädet tuntuivat etsiytyvän korviin ja silmiin yms.

Taisin pitää tumppuja pari, kolme viikkoa. Korjatkaa muut jos teillä parempaa tietota tuosta kynsien ' leikkaamattomuusajasta!

Ja nyt telkun ääreen...

t.tuuli

Noviisi kyselee: Mikä se juttu on, että vauvan kynsiä ei saa heti leikata, ja koska ne saa leikata? Täytyykö vauvalla olla kotiin tullessa jotkut tumput käsissä, ettei raavi itseään, ja kauanko niitä tumppuja täytyy pitää?

Vierailija
44/47 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tosiaan ei sitten olisi ihan hinnastakaan kiinni, jos tosi hyvät liivit vaan löytäisi. Mulla on todella ongelmallinen koko kun on nyt 34 e ja f:tkin saattaa jo sopia. Eli maidon kanssa menee aika harvinaiseksi tuollaisella kapealla leveydellä ja isolla kupilla :(

Vierailija
45/47 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea petraelenalle ja tyttöselle! Alkoihan niitä tyttövauvojakin tulla elokuisten sakkiin.

Mulla on ollut viimeiset 12h maha kipeänä; silleen kovana kuten supistellessa tässä pitkin raskautta ja väliin on tullut jo kipeitäkin suppareita alamahalle. En ole kyllä yhtään vauhtia hiljentänyt, päinvastoin kävin esikoisen kanssa pariin otteeseen kävelyllä ja kaupassakin aamupäivällä (autolla). Alkoi jo päivällä tuntua, että näinköhän tässä on synnytys alkamassa, mutta saas nähdä... Just sanoinkin miehelle, että mitähän sitä ens yönä tehdään: nukutaanko normaalisti vai lähdetäänkö sairaalaan. Anoppi ja appi ovat hälytysvalmiudessa, ovat täällä tunnissa, kun kutsu käy.

Minä menin esikoisen ajan kaksilla Anitan imetysliiveillä ja ne kyllä ovat kuosinsa menettäneet niin ettei niistä taida olla nyt muuta kuin varaliiveiksi. Ostin nyt H&M:ltä kahdet liivit, eivät ole läheskään yhtä tukevan oloiset mitä Anitat, mutta eipä ollut hintakaan...

Paljonko on muuten MASUNYMPÄRYSMITTA elokuisilla??? Mulla on navan kohdalta mitattuna 119cm! Maha on tosi alhaalla, tuossa taitaa olla just kaikkein korkein kohta.

Neeuska rv 38+1

Vierailija
46/47 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan enää kukaan lukemassa tähän aikaan? Onpa muuten taasen pitkän pitkä pino :)

VAUVAN KYNSISTÄ: Mä olen molemmilta lapsilta pureskellut kynnet alkuun tai sitten leikannut kun nukkuvat. Mutta siis ensialkuunhan ei niitä kynsiä kannattaisi leikata, kun on se iho niin hurjan herkkää. Niin ja varsinkin varpaankynsissä on se, että ne voi alkaa kasvaa herkästi ihon sisään, jos niitä alkaa leikellä kovin nysiksi.

Toisaalta, meille tuli kakkoselle tulehduksia varpaisiin alusta asti, kun ne varpaankynnet alkoi kasvaa heti suoraan ihon sisään. Ilman mitään leikkelyitä siis. Tytöllä tosin on edelleen samanlaiset kynnet, eli voipi olla ihan vaan kynnen muodosta / kasvutavasta.

KYSYMYS sitten: Tänään saatiin pinnis koottua. Meillähän on tarkoitus käyttää sellaista HOITOTASOA joka tulee pinniksen päälle. Vaikuttaa kyllä tosi epäkäytännölliseltä. Mä olin kuullut siitä niin paljon hyvää, mutta en kyllä tiedä, että haluanko käyttää tollasta ollenkaan. Onko kukaan käyttänyt? Miten sen vauvankin sieltä välistä onkii? Eihän tohon jää kun noin n.50cm tilaa, ja äkkiäkös se vauva könyää itsensä just sinne tason alle. Yritä itkevää vauvaa sitten kaivaa yön pimeydessä jostain hoitotason alta... Mulla on ainakin aiemmin tuottanut vaikeuksia edes tietää kuka MÄ olen kun viidettä kertaa yössä herää imettämään. Saati sitten että löytäisin vauvaa tuolta alta!!

Ja mä kun luulin, että kaikki on jo kunnossa. Höh.

Jamssa

Vierailija
47/47 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kävin koneella ennen Sinkkuelämää-sarjan alkua ja vastaanpa heti: Se hoitotaso on tarkoitus nostaa pinniksen päälle, kun sitä tarvitaan, ei siis pitää siinä koko ajan. Me saatiin sellanen taso esikoista odottaessa, mutta koska mulla oli iso hoitopöytäkin (tai oikeasti se on sellanen kirjoituspöytä, josta aukeaa eteenpäin kansi pöydäksi ja alla on laatikoita), pidin tuota tasoa koko ajan hoitopöydän päällä (kuulostaapa tyhmältä). Viime kesänä muuton yhteydessä palautettiin tuo pöytä ja nyt aion käyttää tuota hoitotasoa vain pinniksen päällä. Mutta tosiaan, eihän sitä voi siinä koko ajan pitää vaan se nostetaan aina päälle ja pois.

Nyt telkkua kattomaan!