*0o*Torstain Helminauha*0o*
Kommentit (51)
Ihanaa, kun uutiset on olleet hyviä viimeaikoina!!
Minä olen myös onnellinen tästä paikasta, missä saa purkaa tuntojaan ja lukea muitten samassa tilanteessa olevien ajatuksia!
Olisi ystävät kovilla jos joutuisivat kuuntelemaan pelkkää vauva- ja raskauslöpinää, kun minun(kaan) mielessäni ei liiku juuri muuta tällähetkellä!
Olisi ihana vaan puhua aiheesta loputtomasti ja suunnitella tulevaa!
..mutta mutta.. ei taitaisi ystävät ja kaverit jaksaa kauaa kuunnella, varsinkaan kun monikaan ei ole samassa tilanteessa..
Kaksi viikkoa enää/vielä ultraan! Ei malttaisi odottaa, mutta sinne meno jännittää kovasti!
Siellä kun selviää mitä tuo keskivartalon pallo pitää sisällään..vai pitääkö mitään..
(Täytyy siellä jotain olla, kun maha on tosiaan ihan pallo!)
Johan on taas omanapaista sepostusta.. antakee anteeks..
taidan lopettaa tältäerää tähän
m&v rv10+6
No niin, hermot meinas mennä msn:n kanssa kun en saanut viestin viestiä yhteisöön ja just nyt ku asiaa olis vaikka kuinka.
Onneksi on myös tämä vauva-palsta (johon tosin itse olen vähemmän kirjoitellut..)
Mutta siis äitiyspäivärahoista. Laitoin Kelaan eilen sähköpostia koskien tuota vuoden alussa tapahtuvaa muutosta, eli siis saammeko me, jotka jäämme ä-lomalle tammikuussa, sitä korotettua äp-rahaa, eli jotakuinkin 90% palkasta.
Vastaus oli tyly, mutta ymmärrettävä :
En voi vastata kysymykseesi, koska emme ole saaneet vahvistusta asiaan!
Eli siis pitävät meitä jännityksessä loppuvuoteen saakka ;)
Ja onneksi Nape sait Kelasta selvyyttä asiaan.
Joku olikin antanut jumppavinkin, kävin juuri eilen kyseisillä sivuilla ja silloin sivut olivat vielä kevään mallia, joten ovat siis päivittäneet sen juuri. Ajattelin ottaa yhteyttä ja kysellä koska on ja missä.
Mammajoogassa kävin esikoista odottaessani ja teki kyllä niin hyvää. Koin, että sain siitä tukea synnytykseen. Ja ryhti parani ;).
En valitettavasti osaa verrata mammajoogaa mihkään muuhun joogaan koska en ole aiemmin joogannut. Nyt sitten olisin halunnut samaan paikkaan (Helsingin Ruskeasuolle) joogaamaan, mutta ryhmät alkavan niin aikaisin, etten millään ehdi töistä. Ja se harmittaa!
Sitten veriryhmistä. Olen mysö AB- ja esikoisen syntymän jälkeen sain sen vasta-aine rokotteen. Nyt neuvolassa ottavat kolme kertaa tämän raskauden aikana vasta-aineet, jotta tietävät missä mennään.
En ole sen kummemmin jaksanut asiasta oikein ressata, täytyy kaiketi vaan luottaa siihen, että kaikki menee hyvin ja jos jotain on niin minua hoidetaan.
Mieheni veriryhmää en tiedä (eikä itsekään muistanut) enkä muuten teidä esikoisenikaan. Eikä ollu hänen neuvolakortissa ainakaan mainintaa..
No niin, se siitä. Oma vointi on ok, hieman kuvotusta ja väsyttää, mutta muuten. Töihinpaluu on ottanut voimille, onneksi töissäkin on hiljaista niin on ikäänkuin tällainen " loiva lasku" työmaailmaan..
Juu, ja joo, mäkin olen nähnyt ihan hirveästi unia. Aivan kummallisia. Painajaisiakin ja ne jatkuvat jos herään välillä. Taitaa tosiaan liittyä jotenki tähän raskauteen :)
Nyt lopetan, see ya
miiwa
On siellä varmasti jotain häikkää msn:llä kun ei sinne ollu muiltakaan tullu vistejä hyvään toviin.
Vai pääsettekö te muuti sinne kirjotteleen?
miiwa - taas
Miiwalle tiedoksi, että hermo menee täälläkin sen msn:n kanssa! Olen jo kaksi viestiä lähettänyt bittiavaruuteen, enkä jälkimmäiselläkään kerralla muistanut ottaa kopiota viestistä (minkä normaalisti teen aina!) MUR-MUR-MUR
No, Kela juttuja olisin kirjoitellut... kirjoitan siis myöhemmin kolmannen kerran!
aama ja Kesä&Heinä
Olenpas ollut laiska kirjottamaan... mutta hauska huomata että keskustelu on näin vilkasta!
Masutuubi vaikuttaa mielenkiintoselta! ite en kyllä kykene minkäänlaisiin käsitöihin, mutta voisi tuolta anopilta kysästä... löytyyköhän tuohon ihan jotain ohjetta? Vähän vaikea on toiselle selittää, kun ei mullakaan ole ihan selvää kuvaa millanen toi lopulta on. Mutta tosiaan kudottu pehmeestä langastakin olis ihana, sen puolen onneks hoitaa kyllä äitini! Hienoa että läheltä löytyy taitavia ihmisiä kun ite on ihan täys kämmi...
Unista oli kans puhetta. mä oon aina ollu kova uneksimaan, ja meno on vaan kiihtyny. olen nähny nyt muutaman ihan karmasevan keskenmeno unen, joihin olen heränny ihan paniikissa. pitkään piti pöksyihin tuijottaa, että ei sitä verta oikeesti missään näy. mutta sitten toisaalta olen jo nähny synnytysuniakin, jotka on ollu ihan mukavia.
Ai niin pitikin vielä kysyä että te ketkä ootte jo ylittäny maagisen viikon 12, onko väsymys helpottanu yhtään??
Täällä silmät ristissä haukottelee,
Loviisa rv 9+3
Elikkäs tänään käytiin np-utrassa ja siellähän meijän pikkunen köllötteli ja olikin oikein jumppatuokio meneillään, kun ponkasi oikein vauhtia kohdun toisesta seinästä ja sitten mentiin vauhdilla toiseen, ja moneen otteeseen. Ainaskin toisessa kädessä on 5 sormea pystyttiin laskemaan pienistä luista. Pituutta on pää-peppu 5.1 cm, ja kaikki oli muutenkin juuri niin kuin pitää ja vastasi viikkoja täysin. Istukka oli vielä sen verran alhaalla edessä että peitti kohdunsuun, mut kätilö sano et se melkein 100% nousee pois rakenneutraan mennessä. Ennen kun ehdittiin mitata niskaturvotus hän nukahti, raskaan jumpan seurauksena, joten jouduttiin vähän yskimään ja tökkimään, jotta saatiin turvotukset mitattua ja ne oli aivan sallituissa rajoissa 1mm ja syke oli 168. Kyllä nyt on ONNELLINEN olo. Ja tehtiin vielä vatsanpeitteiden läpi, vaikka olin jo miestä varotellu sisäultrasta.
Sitten, te ja teijän tuubinne, nyt saitte mutkin innostumaan ja joku vielä sellasesta pitkästä tyynystäkin jutteli, ja mä oon ihan peeaaa tällä hetkellä, mut nyt munkin on pakko saada, ja mä oon niin käsi ompelemisessa, et mun on pakko tyytyy kaupan antimiin. Ellei joku löydä jostain hyviä kaavoja.
No nyt mä siirryn haavemaailmaan ja ultrakuvia kattelemaan. Hyviä illanjatkoja kaikille. Aijuu mäkin kärsin esikosta uniongelmien kanssa, mut nyt on toistaiseksi niin loppu ettei millään mikään unimäärä riittäis, ja hei oon vielä kotona, entäs ku meen reilun kolmen viikon päästä töihin. Voe voe.
Emylis ja salamatkustaja nro 11+4
[b]Tuubikuume [/b]nousee :D Nukahtaisi nyt tuo esikoinen, niin pääsisin lopulta inventoimaan kangaskätköt! Voisiko joku onnellinen tuubin omistaja laittaa vaikka msn:lle kuvan aarteestaan mittojen kera? Moni yllättävän käsityökärpäsen pureman saanut kiittäisi...
Hih, nyt pinoutuu jo huhtikuisetkin :) Vähänkö ollaan jo pitkällä!
[b]Emylis[/b]: onnea iloisista ultranäkymistä!
Kunhan vaan muistaisin :O
Lauantaina kaverin polttarit ja sunnuntaina lähdettään reissuun
- joten musta ei kuulu sit viikkoon :)
Mulle iski kauhee migreeni kun pääsin kotiin :( Kärsin tosta taudista joskus nuorempana, mutta se on jo monta vuotta pysynyt kurissa ilman mitään lääkitystä. Nyt tuli jo pelko persiisiiin, että onko raskaus nyt laukaissut sen uusiksi...hope not!
Olen vielä pää ihan tokkurassa, mutta piti tietty tulla heti lukemaan kuulumiset kun sen verran tokenin että jaloillani pysyin. Ihania ultrakuulumisia oli jollain (nimi ei nyt jäänyt mieleen), luin ne ääneen miehellekin! Voi kun meilläkin olis kaikki hyvin sit 7.8.!
Tuntuu tosiaan hassulta, että huhtikuisetkin jo pinoutuu :)
Hei pliis, älkää sit hävittäkö noita masutuubiohjeita jos nyt niitä jo jakelette ja kyhäätte! Minä kun ehdin ja pystyn niitä väsäämään vasta sit syksymmällä...tai siis YRITTÄMÄÄN väsäämistä...
Äh, lepoa huutaa nyt tämä jyskyttävä pää vieläkin...
Makkara
Jos kelit olisivat täällä hiukan kylmemmät, niin varmasti minäkin kaivaisin ompelukoneen kaapista ja kyhäisin itselleni muutamat tuubit. Mutta kun lämpötila varjossa huitelee jatkuvasti tuolla 35 asteen hujakoilla, suoraan auringosta puhumattakaan, niin eipä paljon ylimääräiset makkarat kiinnosta.
Tänään kävin kyllä pakon edestä vaatekaupassa esikoisen ollessa kerhossa. Kaikki t-paidat ovat niin lyhyitä, että napa näkyy. Vatsani on huomattavasti isompi kuin esikoista odottaessani, monet luulevat, että olen jo 6:lla kuukaudella. Eli Gapista saaliiksi 5kpl hihattomia pitkänmallisia trikootoppeja, 2 trikoohametta sekä 2 caprit. Kaikissa alaosissa ihana venyvä ja paukkuva joustovyötärö, jee!
Kello on jo kohta puoli viisi iltapäivällä ja pitäisi jotain illallista alkaa ajattelemaan. Pahoinvointini on ollut niin rajua, että kokkaamiset ovat jääneet todella vähiin ja olenkin useimmiten hakenut jotain take away-ruokaa. Tällä viikolla oloni on ollut jo vähän parempi ja ajattelinkin tänään tehdä pastaa ja spagettikastiketta lihapullilla. Lihapullat ovat kylläkin valmiita kuapasta ostettuja, sillä varmasti kuolisin siihen sipulin silppuamiseen jos itse lihapullat tekisin.
Voi teitä onnekkaita jotka pääsette jo niskapoimu-ultraan. Minulla on edessä vielä 5-7 viikkoa, ennen kuin näen vauvelin seuraavan kerran täkäläisessä rakenneultrassa.
Joku kyseli, että olenko tietoinen Vauva-palstan Ulkosuomalaiset äidit palstasta. Juu, kyllä olen. Siellä vaan ei ole tällaista samanlaista keskustelua kuin täällä odotus-palstalla- LIsäksi aiheet ovat useimmiten neuvon kyselyä tyyliin " Minne lapsi päiväkotiin Hong Kongissa" tai " rokotatteko lapset paikallisen ohjen mukaisesti Tunisiassa" joten ei ehkä kosketa minua millään lailla:)
Anyway, nyt alan illallisen valmisteluun ja josko kerkeäisimme esikon kanssa vielä leikkipuistoonkin kavereita tapaamaan.
terkuin Savanna 11+4
Kone sekoaa.. zorg.. poistun..