~*~ TOUKOMASUT pinoon ma --> ~*~
Kommentit (35)
Huomenta täältäkin.
Viikonloppu meni ihan hyväntekeväisyyteen, kun launtaina oli se baarireissu ja pyhitin koko päivän siihen valmistautumiseen. IHME kyllä, olinkin VASTA yhdeltä yöllä kotona. Ja oli jopa ihan hauskaa! Vaikka kyllä se on niiiin ihanaa olla selvinpäin baarissa että oli oikein onnellisuuden huipentuma päästä kotiin eikä yhtään harmita ajatus että seuraavaan kertaan voi mennä muutama tovi...
Ja eilinen menikin sitten sohvalla nuttua kutoen ja peliä jännäten.
Huomenna alkaa se kaivattu loma, vaikka oonkin nyt taas paremmalla päällä kuin keskimäärin viimesen parin viikon aikana. Yöllä pitäisi hanin tulla kainaloon taas piiiitkästä aikaa ja toivottavasti muutenkin tekee tehtävänsä lepotauko. Että jaksaa sitten jäljellä olevat 18 työpäivää kunnialla.
En tiedä koska kerkiän seuraavaksi pinolle, kun kotona en pääse nettiin. Mutta älkää siis huolestuko, todnäk en ole synnyttämässä ;-P
Hyvät hiihtolomaviikot teille muillekin!
Kolmekymppisten joukkoon liittyen,
stellis & voitto 29+6
Huh, kun tuli " huono" loppu kisoissa. ei hopea ole huono siis mut harmittaa hävitä naapurille finaalissa.
Eilen oli niin ihana ja kaunis kevätsää mut missä piileskelee aurinko tänään??
Mulla vaihtui r-viikot tänään ja kohta vaihtuu kuukauskin!! kyllä se kauan toivottu kevät sittenkin tulee.. =)
hirveesti ei oo tekemistä tänään mut kohta pitäis varmaan raahaa ittensä kauppaan. voikaa hyvin ja kuulemiin!
my_selene ja neitinen rv 27+0
Varmaan ensimmäinen kerta, kun olen näin aikaisin pinoutumassa. Poika halus kattoa piirrettyjä, niin katsokoon nyt sitten hetken ennen ulos menoa:).
Oltiin viikonloppu reissussa. Eilen käytiin laskiaisriehassa. Tämäkin viikko on täynnä jo ohjelmaa. Torstaina on mulla neuvolakin pitkästä aikaa. Viimeks on tullut käytyä tammikuussa. Ens viikolla on sitten lääkäri.
Perjantaina mulla oli varmaan jotain liitoskipuja ihan kauheasti:(. Supisteleekin tosi usein. Kyllä rupee kaikenlaista remppaa olemaan. Esikoista odottaessa ei ollut mitään -paitsi supisteluja, mutta nekin kivuttomia.
No joo, mutta tästä nyt tuli täysin omanapaista tekstiä... Taidanpa lähteä sinne ulos tuulettumaan, vaikka kylmä siellä taitaa olla.
-äiskä-04 rv 27+1
En ole kirjoitellut moneen kk:een mutta seuraillut oon teijän kuulumisia. Mulla nyt menossa 30+3, toista odotan.. Ja kaikki vaivat pukkaa päälle, mitä ekassa ei ollutkaan yhtään. On issiasta ja sokerirasituksessa jäin kiinni, on supistellut ja närästellyt. eikä miestäkään kiinnosta masu, vaikka kovin väittää, mut näkeehän sen. Hermot on kireellä esikoisen kans ku jonkinlainen uhma taas ja samalla saa mieskin kuulla kunniansa.. Tää on nyt tämmönen valivali aloitus.
Tänään olis neuvolalääkäri ja antaa varmaan saikkee lisää, vaikka tuntuu et töis olis välillä helpompaa ku kotona.
Pakkasen laskua odotellessa...
Täällä on taas vaihteeksi ollut oikea katastrofi-aamu esikon kanssa. Syömispuuhat meni taas ihan tappeluksi ja lopulta molempien itkuksi:( Jes, onneksi miehellä alkaa viikon lopusta talviloma:) Toivottavasti saatais joku neidille hoitajaksi ja ehittäis viettää vähän aikaa kahestaankin!
Aivan ihana ilma ulkona, joten täytyy kohta lähteä tuulettumaan. My_Selene, kyllä täällä meillä päin ainakin aurinko paistaa:)
Mullekin saattaa tulla nettipimento vähäksi aikaa, joten älkääpä ihmetelkö. En todellakaan ole vielä synnyttämässä;)
Mutta nyt ulos aurinkoon!
pricilla 25+6
Ja tänäänpä se on ensimmäinen virallinen äitiyslomapäivä!!!!!=) Vaikka eipä tässä nyt mitään muutosta mihinkään tule kun koko kuukauden olen jo ollut kotona...
Viime yö meni kohtalaisesti. Vauva tosin on alkanut myllätä välillä tosi kipeästi =/
Neuvolaan soittelin ja vaihdoin aikaa kun vaihtuu neuvola. Olisin saanut pysyä vanhassakin neuvolassa, mutta päätin vaihtaa kun vanhan neuvolan terkka jää sairaslomalle huhtikuun puoleenväliin asti ja siihen sitten tulee joku sijainen. Perjantaina menen sitten katsastamaan uuden neuvolan.
Muuttoa pitäisi alkaa vähitellen touhuta. Keskiviikkona saadaan avaimet ja torstaina pitäis sitten muuttaa. Oon pakannut jo kokonaista kolme jätesäkillistä tavaraa =D eihän tässä mikään kiire oo... tosin en nyt kyllä mitenkään ihmeellisesti pakkaakaan kun muuttomatka on vaan kilometrin verran ja mulla on hyvää aikaa sitten laittaa kämppä kuntoon kun mies lähtee lappiin.
TAMPEREen miitistä!!! Ne jotka nyt vielä ei ole linjoilla olleet... on siis suunniteltu, että tapaaminen olisi maanantaina 13.3. Ilmoitelkaahan loputkin sopiiko silloin!!!
[color=red]pikku-milli & paco 31+3[/color]
...viime torstailta eli viikot 30+1.
Paino noussut 3 kiloa parissa viikossa! Apua! Se on siis koko painonnousu yhtensä mutta noin hetkessä..Toivottavasti ees osa siitä on turvotusta..
Pissa puhdas, huh.
Verenpaine 146/90 eli ihan meikäläisen tasossa on pysynyt. Hyvä sekin siis.
SF-mitta 31cm(!) eli nyt mennään jo yläkäyrän yläpuolella! Apua, muilla samaa " ongelmaa" ?
Tarjonta edelleen raivotarjonta ja vauvan syke 140. Vähän matalampi taas mutta ei ollut pikkunen vielä heränyt uuteen päivään...;)
Ja nyt oon menossa neuvolaan antamaan paastoverinäytettä, voi apua nyt kaikki peukut ylös hei ettei olis liian korkea! En halua mihinkään tutkimuksiin enää, en etenkään vuorokaudeksi tyksiin arvoja seuraamaan! Eli sokerirasituksessa siis paastoarvo oli jonkun 0,1 liian korkea ja nyt sitte uus näyte otetaan. APUA!
Tsemppiä kaikille taas, tuun kertoilemaan miten tuo verinäyte juttu meni...:/ APua...
Br1t ja Mercedes 30+5
Voi että harmittaa se Suomen eilinen häviö vieläkin..=/ Jollekkin muulle maalle se häviö olis ehkä ollut " helpompi" , mutta että Ruotsi jälleen... Noh, ei auta, 4 vuoden päästä uudelleen =D Meillä tyttö sai melkein tietokoneen rikki viikonloppuna. Oma vika oli, kun tossa sohvapöydällä ollaan kannettavaa pidetty. Oli neidillä sitten vahingossa Muumi limpparit kaatunu näppäimistölle, säikäytti että nyt meni kallis kone rikki eikä vakuutuskaan korvaa. Mut onneksi ei ole iso hankinta ostaa uus näppäimistö....... Enter nappi ei vaan toimi joten siksi kaikki teksti tulee näin yhteen =) Masuun ei mitään uutta. Jonkin verran on ollut suppareita, mutta eivät edelleenkään ole kipeitä. Hirvittää kun tuo MAAGINEN rv 30 lähestyy...Pitäisi vissiin pikkuhiljaa alkaa jo noita vaavin vaatteitakin pesemään =) Mieskin aloitti tänään uudessa työpaikassa, kovasti sillä jännitti lähteä. Se kun on koko ikänsä muuten ollut töissä samassa työpaikassa ( yli 10v), ja nyt tuli ekaa kertaa uus paikka eteen. Jaahas, pyykit odottaa...... - Kristiina rv 28+5-
mulla oli viime viikolla ja tänään sit muistin vihdoinkin soittaa ja kysyy tulokset ja reilusti alle mentiin taas joten juhlin jo suklaakeksien kera. toivottavasti Br1t sunkin arvot hyvät!! hieman jo pelotti mua et mitä jos.. kun nyt niin riippuvaisia sokerista ollaan tultu niin olis ollu katastroofi.
mun arvot oli 1. 4,4 2. 5,jotain 3. 2,jotain
my_selene ja neitinen rv 27
Tervehdys pitkästä aikaa!!! Olen jälleen töissä ja saas nyt nähdä miten kauan täällä pystyy istumaan, äitiysloman alkuun on vielä (aivot yrittää raksuttaa) hetkinen 21 työpäivää....hyvä kun tämän viikon puystyisin täällä istumaan...oli pakko tulla, kun kaikki muut on oikeastaan talvilomalla.....joten hommia piisaa : (
Laura 30+6
Br1tille, että olis arvot kohallaan! Mulla oli eka raskaudessa kans just tollanen heitto siihen sallittuun rajaan, mut ei multa toista koetta otettu, vaan joudun suoraan paastolle ja kotona mittasin sokruja kahtena päivänä viikossa. Tosi tylsää hommaa, en toivo kellekään tota samaa!
Kauppaankin pitäisi vielä iltapäivällä jaksaa kunhan mies tulee ensin kotiin. Ja siskolle pitää taas laittaa lisäkkeitä hiuksiin. Ei huvittais yhtään, ku tää on jo kolmas kerta parin kuukauden sisällä!
Nyt syömään, kun neitikin meni äsken nukkumaan.
jälleen tylsistynyt pricilla
Yövuoro jälleen takana ja herätty uuteen päivään.
Miehelle lupasin että lämmitän uunia ja mies oli ystävällisesti hakenut puutkin sisälle valmiiksi. No, hermot meinasi mennä kun yritin saada syttymään. Sitten tuossa olin maratonpuhelun ajan kaverin kanssa ja siinä ohessa tökkäsin tikulla jälleen kerran ja kas, sehän syttyi!
Eilen illalla oli kyllä huono olo ennen töihin lähtöä ja sanoinkin että tulen kesken yön pois jos ei olo kummene. Koko päivän oli mahassa ahdistava tunne, ajattlin sen johtua liiasta rehkimisestä (siivosin, leivoin, jännäsin peliä, jne) mutta kun työkaverille kuvailin niin tulin siihen tulokseen että saattoi olla närästystä. Minua ei siis koskaan ole närästänyt joten nyt sekin tunne on koettu (jos se sitä oli).
Tänään olisi metsästysseuran kokous joten iltaunet voi jäädä vähäksi. Aamulla paleli kamalasti joten soitin ennen töistä lähtöä miehelle että laittaa saunan päälle. Kävin saunassa klo 6.30 ja menin nukkumaan. Olipas kiva ja lämmin olo, pitäisikö ottaa tavaksi.
Mutta nyt ruaan laittoon. Eilen leivoin pullia ja mies lupasi tuoda kermaa joten nautimme laskiaispullista:p
t. Nasu ja Touko-masu 28+1
Tänään ollut loistava aamu, miehellä vapaapäivä ja on kerennyt tehdä vaikka ja mitä. Saatiin koottua pinnasänky ja hoitopöytä miehen kanssa, ja nyt olen päivän laittanut vauvan vaatteita ym hoitopöydän laatikoihin ja pieniä vaippoja käyty ostamassa. Että ne onkin pieniä.. huoh. Mitenköhän sellaista pientä nyyttiä osaa taas käsitellä!
Red_Cat: Mie olen tuon mun miehen tyttökaverin tuntenut saman verran mitä ollut miehen kanssa eli pian 5vuotta, mutta meillä ei vain tunnu olevan mitään juteltavaa. Ehkä asia korjaantuu kun hää saa ensimmäisen lapsen maaliskuun lopussa ja sitä kautta tulisi sitten juteltavaakin ja yhteisiä asioita. Ja jos oikein hyvin tullaan juttuun niin sitten kehtaisi kysyä sitä vaunulenkillekkin.
Äiti on pyydellyt käymään kylässä kurikassa ja miehen kanssa ollaan mietitty että jos sitten vauvan syntymän jälkeen lähdetään porukalla käymään ja jos minä kävisin pikaisesti siellä yhden yön ensiviikolla viettämässä. Saan ainakin kunnon himo shoppailijan kaveriksi. ;o)
Omaan napaan ei kummempia... Maha muljuu puolelta toiselle ja kaveri tuntuu viettävän enemmän aikaa oikealla puolen.
Mutta nyt hipelöimään takaisin vauvan vaatteita. Hmm.. Sitteri pitää vielä etsiä jostakin...
Eipäs siitä olekkaan kuin yli 2kk, kun olen viimeksi käynyt. Lääkäri perui kaksi kertaa ajan ja sitten päädyin käymään suoraan äitipolilla, kun oli niin reilusti supistuksia. Kaikki oli onneksi hyvin, kohdunkaula vähän lyhentynyt.
pikku-milli: Mulla alkaa äitiysloma 7.3 eli kovaa vauhtia tullaan perässä, tosin olen ollut jo viikon lomalla, kun harjoittelu+opiskelu loppuivat ja on vain kerran viikossa iltaluento, jonka jaksaa vielä hyvin :)
Heti kun jäin kotiin niin aloin stressaamaan paikkojen järjestelystä, kun en ole aikoihin ehtinyt opiskelun lomassa kaappeja siivoamaan. No, nyt olen jo siivonnut varastohuoneen ja käynyt vaatekaappeja läpi ja heittänyt kirpputorille kassitolkulla pieneksi jäänyttä/muuten käyttämätöntä vaatetta. Muuta siivoan jaksamisen mukaan tai sitten jätän siivoamatta.
Vauvalle olen kaivanut vaatteet esiin varastosta ja tehnyt inventaariota, mitä vielä tarvitsee hankkia ja mitä löytyy siistinä. Syksyn ja talven aikana olen ostellut vaatetta jonkin verran, kun on tytölle ja pojalle sopivaa väriä löytynyt ja loput ajattelin ostaa syntymän jälkeen. Pienet pinot pesin pienimpiä tyttö ja poikavaatteitakin, ettei heti odota hirmunen järjestely ja pyykkäys. Ihan mukavasti löytyi siistiä pientä 50cm-60cm vaatettakin, kun minusta on ihana käyttää pienellä sopivia vaatteita. Lisäksi on sitten 62cm vaatetta, jota meillä on käytetty n.3-4kk eli käyttöikä on jo ihan mukava. Vauvat ovat olleet syntyessään 3200-3800g välillä ja pituutta on ollut 48-50cm.
Pinnasänky on kasattuna vielä kuopuksen jäljiltä ja hänelle ostimme uuden " isojen sängyn" . Petivaatteet pesen pinnasänkyyn varmaan vasta huhtikuun puolella tai sitten pitää saada peitettyä petivaatteet oikein hyvin pölyyntymiseltä.
Sitten kun äitiysavustus tulee, niin mennään ostamaan vielä tarvittava eli turvakaukalo ja pyörillä siirreltävä/lukittava hoitopöytä/amme kylpyhuoneeseen.
Vaunut, emmaljungan classic duot ostin käytettynä jo lokakuussa :D Niissä on erillinen koppa ja ratasistuin ja seuraava homma sitten on pestä koppa vauvaa varten. Sen ajattelin tehdä jo ihan lähiaikoina ja sitten vaan peitän kopan lakanalla, ettei pääse pölyyntymään.
Tyttö- ja poikakavereista kun on ollut puhetta niin meillä ei niistä ongelmaa, kun kummallakin suunnilleen yksi ollut, kun aloimme seurustella tosi nuorina, olin silloin täyttänyt juuri 16v. Ei kumpikaan olla tekemisissä niiden kanssa.
Kyllähän tätä juttua taas piisasi, kun piti jotain pientä kirjoitella ;)
Alfiina+masuvauva 30+0!!!!! (uusi kymmenluku alkoi)
Huuhuu, paastoarvi oli hyvä, 4,9 kun sais olla 5,4!!!!!!! Kun sitte terkkarille sitä iloitsin niin se sanoi et " oisittehan te päässyt ylimääräiseen ultraan jos ois ollut vähän korkeampi" . Mä sanoin sille et ei se varmaankaan ois ollut sen arvoista;)
Että semmosia. Pikku-Milli on äitiyslomalla jo, ihan kohta olen mäkin!!!!! 2. maaliskuuta alkaa. Tosin eipä tämä tilanne miksikään muutu kun kotona olen ollut jo marraskuusta;)
Huomenna mulla on synttärit, tässä juuri juhinkin sitä et nyt musta ei enää voi tulla " teiniäitiä" kun maagiset 20 vuotta huomenna täyttyy. Hihii. Ja keskiviikkona lähdetään miehen kanssa laivalle, ihan vaan yhdeksi yöksi risteilylle mut on ihana päästä rentoutumaan!
Tänään taas ollut vatsa ihan tajuttoman kamala, käveleminen alkaa olla tosi vaikeaa! Enkä todellakaan uskalla enää lähteä plajonkaan kotoa pois, olis kamalaa joutua soittamaan mies hakemaan kun ei enää jaksa. Tai no jaksa ja jaksa, lähinnä pysty. Terkkari arveli et johtuu siitä kun vauvaa painaa lantiossa alaspäin ja luut sattuu. En tiiä mistä johtuu mut kamalaa ja inhottavaa on.
Ihanaa nyt kun pääsee neuvolaan useammin! Mulla ei tuu nyt käyntien välille kun puolitoista viikkoa! Terkkari arvelikin et vois olla hyvä et kävisin useammin, se ehdotti sitä jo aikaisemmin, ihan sen masennuksne takia. Nyt tosiaan kyllä mieli on piristynyt mutta jos kroppa taas pettää ja jään neljän seinän sisään niin... Noh, pitää vaan jä' rjestää tekemistä;)
Mukavat viikon jatkot kaikille, toivottavasti pääsen vielä kirjoittelemaan..Meillä oli netti just 2 vrk poikki, toivottavasti ei mene uudestaan...
Br1t ja Mercedes 30+5(65(!) päivää laskettuun!!!!!)
Kiva että Br1tillä on jo parempi mieli ja sokrutkin oli kunnossa!!!
Lueskelin tuolta vauvat puolelta aivan ihanaa ketjua!!!! Monet naurut sai:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=1237267&p=1&tmode=1&smode…
Onnea B1ritille sokerirasituksesta. Itsekään en varmaankaan ole kärähtänyt koska kukaan ei ole perään soitellut. Neuvolantädin kanssa meinaan sovittiin että soittaa jos jotein on.
Kovasti tuntuu taas kaiken maailman vaivoja ilmaantuvan. =( Onneksi itse olen niiltä säilynyt. Hermot vaan tuntuvat menevän...Meillä tosiaan otettiin eilen töissä uusi lista käyttöön ja kun keittiöpäällikkö ei ole etukäteen tehnyt mitään asian hyväksi niin arvata saattaa. Lupasin heikkona hetkenäni mennä tänään vapaapäivänä hommiin jotta saataisiin joku järki käyttöön. No huomenna saa taas hermolepoa kun olen menossa enoni ja tätini kanssa teatteriin. Ihanaa päästä " sivistämään" itseään.
Meillä on töissä käynnissä pitkäveto....Työporukkamme on suhteellisen nuorta joten lapsia ei paljon ole ilmaantunut. Nyt jokainen odottaa mahan poksahtamista ja arvailevatpa siinä sivussa lapsen sukupuolta! Pojallaa on tällä hetkellä aika kovat kertoimet koska ainoastaan yksi on sitä mieltä että poika tulee! No sekin selviää ajallansa.
Muuten meille ei kuulu kummia. Välillä myllerretään ja potkitaan oikeen urakalla. Ensi viikolla olisi neuvola-aika ja painon epäilen kohonneen urakalla. Ainakin nestettä on kertynyt elimistöön niin paljon. Eilen töistä tullessani pikkuveli tuli käymään ja meinasi kuolla nauruun kun näki nilkkani...Olin siis unohtanut aamulla vetää tukisukat jalkaan ja sen olivat taas näköiset. Lämpömittaria olemme nyt pitäneet annostentekopuolella ja lämpötila vaihtelee 30- 40 asteen välillä. Ihme jos hieman turvottaakin kun siellä seisot sen kahdeksan tuntia putkeen!
Mutta lähdempä laittamaan ne tukisukat ja kohti helsingin aamuvilskettä. Hyvää päivänjatkoa kaikille!
Dolosa ja sintti 27+4
Olipas taas pitkästä aikaa huono yö. hirveesti näin painajaisia ja unikuoppa oli hukassa. onneks kevät tulossa kovaa vauhtia joten ei oo niin väsyny aamulla vaikka yöunet jää hieman lyhyeks. =)
Br1tille onnittelut!
pikku-millille tsemppiä muuttoon!
Eilen yllätyin iloisesti oikein kunnolla kun käytiin pikaisesti moikkaamassa miehen äitiä ja se oli ostanu ihania vauvanvaatteita. ei oo tähän mennessä näyttäny hirveesti kiinnostusta mut kai se vähitellen kun kuukaudet vähenee. =) tosi ihania olivat ja käytännölliset!
Eipä tässä mitään erikoista tänään, päivät ne vaan menee..voikaa hyvin, meikäläinen menee kohta siivoomaan. kuulemiin!
my_selene ja Mai-tyttönen rv 27+1
Hei!
Minullakin on tuo sokerirasitus edessä, vaikken siihen vielä aiemmissa raskauksissa ole joutunutkaan. Mielenkiinnolla olen seurannut keskusteluanne arvoistanne ja siitä, mitä siellä tapahtuu,kun en itse tiedä asiasta mitään. Olisin joutunut siihen jo aiemmin, mutta kiemurtelin itseni irti, kun sanoin, ettei minulla ole vielä yhtään yli nelikiloista lasta, mutta nyt varmaan ensi viikolla varaavat minulle sinne ajan.
Onnea uuteen kotiin PikkuMillille ja Red_Cat sekä muut oululaiset tai lähistöllä asuvat, milloin ja missä tapaisimme?
En enää muista mitä kaikkea on jäänyt kommentoimatta, kirjoitin viikonloppuna superpitkän viestin, johon yritin mahduttaa kaikki muistamani asiat hienot masukuvat ja pelot siitä, että lapsi syntyy 6.6., mutta kirjoitin kai liian kauan, sillä koko megaviesti hävisi bittiavaruuteen :( Nyt lopettelen tähän, ettei käy samoin.
Kevis rv 27 tasan
Nyt on tämäkin ihme tapahtunut että minä avasin uuden pinon. ;)
Miesten tyttökavereista on puhuttu. Omalla miehellä ei niitä juurikaan ole. Ex-tyttöystävän kanssa on jonkin verran tekemisissä, johtuen mm. yhteisestä kummilapsesta. Eipä tuo ole hirveemmin häirinnyt. Mutta kieltämättä ensi kertaa kun tavattiin oli hieman kiusallinen olo. Seuraavilla kerroilla oli jo helpompi jutella. Onhan noita ex-poikaystäviä itselläkin eikä niistä mitään vaaraa ole, joten turhaa olla mustasukkainen.
Minulla on nyt selkä alkanut ihan tosissaan vaivaamaan. Viikonloppuna en saanut kunnolla nukuttua kun kokoajan särki. Minulla on suvun rasitteena huono selkä, ja nyt sen huomaa. Olen toki kärsinyt siitä jo parin viime vuoden aikana. Millaisia tukiliivejä teillä on selkään? Mistä niitä saa ja onko siitä apua? Pakko alkaa miettimään tuota että pärjää sinne toukokuulle. Selkä oikeasti on aika kivulias. :(
On hyvä että olympialaiset loppui, on tullut tuijotettua niin paljon telkkaria ettei varmaan yhteensä vuoden aikana. ;)
Mukavaa viikonalkua toukomasuille!
Red_Cat & Möykky 27+2