Onko miehesi ilmaissut suoraan että sinun tulisi laihduttaa?
Onko miehesi kuinka suoraan todennut että sinun tulisi laihduttaa? Ostin perjantaina irtokarkkeja, mieheni totesi että eiköhän se 300 grammaa riitä. Meni viikonloppu piloille.
Kommentit (78)
Mun Bmi on noin 16,6 ja mun mies muistaa aina sanoa, miten palvoo mun täydellistä vartaloa:)
Vierailija kirjoitti:
Sano kerran ja toista kertaa se exmies ei minulle sano.
Kyllä,minähän saan syödä niin paljon kuin haluan, ja mies rakastaa,kyllä se näin on . Terveys ei kuulu muille ollenkaan,ei edes puolisolle.
On sanonut monestikin, että voisit laihduttaa, kun olit aiemmin niin hoikka, mutta olenkin lihonut kymmenvuotisen parisuhteen aikana yli 10 kiloa. Puolustauduin sillä, että ei voi olettaa minun olevan kolmekymppisenä enää yhtä laiha kuin 20-vuotiaana (jolloin olin siis oikeasti laiha). Kun kävimme seurustelemaan, painoin alimmillani 62kg, mutta valtaosan ajasta paino pyöri siinä 65 kilon tienoilla. Olen 172cm pitkä. Sittemmin lihoin niin, että painoin ennen raskautta 76kg.
Nyt olen raskaana ollessa saanut vanhojen kilojen lisäksi ainakin 15kg lisää painoa, johon mies on todennut niinkin "nätisti", että kun minulla on tapana katsoa Hengenvaarallisesti lihava -ohjelmaa, hän tulee katsomaan minun laihduttamistani raskauden jälkeen. Pakko sanoa, että siedän hyvin laihdutuskommentteja, koska mies on oikeassa siinä, että painoa voisi pudottaa vähintään raskauskilot + 5kg vanhaa painoa, mutta tässä vaiheessa piti tehdä ukolle selväksi, että en ala aktiivisesti laihduttaa imetysaikana vaan keskityn ajan vauvaan, joten turha odottaa nopeita tuloksia.
Mies aikoo tukea toivomaansa laihdutusurakkaa tarjoamalla minulle "omaa aikaa" niin, että ottaa vauvan hoiviinsa siksi aikaa, että pääsen vaikka kuntosalille tai kävelemään tai uimaan, tai ylipäänsä jonnekin polttamaan kaloreita, mikä on kyllä sen verran kaunis ajatus, että jos mies oikeasti toteuttaa lupauksensa, niin totta kai tartun tarjoukseen. Ongelmana on vain se, että pelkkä liikunta ei riitä ja kun mies ei laita ruokaa, jää ruokahuolto minulle ja jos en itse jaksa/pysty tekemään joka päivä ruokaa vaikka sen takia, että vauva on ollut vaativa, mieskään ei ala tekemään ruokaa jääkaapissa olevista tarvikkeista, vaan käy jotain epäterveellistä noutoruokaa, joka ei ainakaan auta asiaan. Tämän takia en ole laihtumisen suhteen kovin optimistinen, ellei sattuisi käymään hyvä tuuri ja tulisi helppohoitoinen vauva. Laskettu aika vain osuu pimeimpään vuodenaikaan, että vaikka olisikin helppo vauva, niin väsymys vaivaa joka tapauksessa.
Oma ihannepaino olisi siinä 65-68 kilon tienoilla, jolloin sekä pienemmät vaatteet että uudemmat ja vähän isommat vaatteet mahtuvat päälle ja näin vaatekaapin sisältö pääsisi mahdollisimman hyvin käyttöön. Kaikista pienimmät vaatteet, joihin en mahtunut ennenkään raskautta, nakkasin jo kierrätykseen, mutta ne rakkaimmat (ja kalleimmat) vaatteet on tullut säilöttyä, jos niihin joskus vielä mahtuisi.
Vierailija kirjoitti:
Mun Bmi on noin 16,6 ja mun mies muistaa aina sanoa, miten palvoo mun täydellistä vartaloa:)
Onko sinulla edes kuukautisia?
On sanonut ja siihen jäi seksi. Ei tarvitse, kuin kerran arvostella toisen kroppaa/olemusta/elämäntapaa/ulkonäköä. Kyllä mies on tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
On sanonut ja siihen jäi seksi. Ei tarvitse, kuin kerran arvostella toisen kroppaa/olemusta/elämäntapaa/ulkonäköä. Kyllä mies on tyhmä.
Eli tarkoituksella lihotit ettei tarvi antaa seksiä.
Ei ole todennut.
Olen 166cm pitkä ja painan 52kg.
Ei, vaikka ylipainoa löytyy. Painetaan jotakuinkin yhtä paljon, mies mua 15 cm pidempi, eikö todellakaan mallia vinkuheinä.
On. Mieheni on ristiriitainen, aina ylistää mun vartaloani ja kehuu sitä, sekä on usein haluamassa seksiä, vaikka joka päivä. Lapsista keskusteltaessa hän on sanonut että toivoisi minun olevan normaalipainoinen raskauden aikana, jotta raskaus olisi turvallinen. Olen siihen sanonut, että turha toivo. En osaa ajatella vartalostani negatiivisesti, mikä auttaisi laihduttamaan. Pidän vartalostani tällaisena, minulla on unelmien opiskelupaikka, työpaikka, mies, paljon oikeita ystäviä, hyvä perhe ja hyvä terveys. En saa motivoitua itseäni laihduttamaan mitenkään, vaikea ajatella edes raskauden kannalta, kun kuitenkin ylipainoiset naiset saavat lapsia.
Terveisin 164cm/97kg
Ei. Olen 164/86 (lihonut reilu 20 kiloa ensitapaamisen jälkeen) eikä ikinä ole kuulunut sanaakaan että olisin liian lihava, päin vastoin. Enpä sitten itsekään ole hänelle maininnut, kun se hänen "söpö vatsakumpunsa" on äkkiä kasvanut ihan möhömahaksi.
Minun eksäni ei käskenyt laihduttaa, mutta vahti karkinsyömisiäni ja liikkumiasiani koko 20-vuotisen avioliittomme ajan.
Olin koko tuon ajan bmi 22.
Ei ole, mutta kehotti lihomaan. Olin silloin 46/163.
Vierailija kirjoitti:
Mies on oikeassa. 300g on ihan riittävästi herkuttelua vaikka ei olisi tarvetta edes laihtua.
Huvittavaa kuinka miehen vihjailu lihavalle naiselle on ainoastaan psykopaattista alistamista.
Vierailija kirjoitti:
On, mutta pieni ylipaino on pienin mun ongelmista.
Siis suuri ylipaino.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on oikeassa. 300g on ihan riittävästi herkuttelua vaikka ei olisi tarvetta edes laihtua.
Huvittavaa kuinka miehen vihjailu lihavalle naiselle on ainoastaan psykopaattista alistamista.
Miksi toisen syömisistä pitäisi mitään vihjailla? Ei toisen vartalo ole sen puolison omaisuutta. Keskity sinä ihan omaan karkkipussiisi, minä keskityn omaani.
Ei tietenkään ole. Hän tietää, että tajuan sen kyllä itsekin. Kannustaa ja kehuu aina, kun kerron painon pudonneen.
Kerran on sanonut, kun huomautin hänelle, että on herralle kertynyt muutama kilo vyötärölle, sanoi että niin on kyllä kertynyt rouvallekin, että pitäiskö aloittaa yhdessä kävely.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi toisen syömisistä pitäisi mitään vihjailla? Ei toisen vartalo ole sen puolison omaisuutta. Keskity sinä ihan omaan karkkipussiisi, minä keskityn omaani.
Terveysriski luulisi kiinnostavan toistakin.
Sano kerran ja toista kertaa se exmies ei minulle sano.