ystävät perustaa perhettä
Tuntuu että kaikki ystäväni "katoavat" ympäriltäni heti kun he ovat uuden suhteen löytäneet. Yhdessä ollaan ehditty olla puoli vuotta ja lapsia jo tulossa. Mikä kiire heillä on? Ystäväni ovat juuri +20 v.. Minä ja mieheni samanikäisiä ja meillä ei ole vielä kiire lasten tekemisessä. Nautimme yhdessä olosta oltu 1v yhdessä. Tuntuu että ystävilläni ei ole enää aikaa ollenkaan nähdä ja viettää aikaa edes silloin tällöin. Minä ainakin pidän ystäviä tärkeinä.. mitäs sitten kun pieni lapsi syntyy eikä ole oikein sosiaalista verkostoa..? Miksi ystävät hylätään...
Kommentit (3)
Miksi sinun tapasi olisikaan ainoa. Kun nuorena perustaa perheen, on nuorena myös teinien vanhempi ja kenties isovanhempikin. Minulle on sopinut oikein hyvin saada lapsi sekä 20-vuotiaana että 35-vuotiaana. Sehän on ihan oma ratkaisu.
Hanki ystäviä samanhenkisestä seurasta, jos pikkulapsiarki ei ole sinun juttusi.
rva 43v, esikoinen 23v
Toiset haluavat lapsia enemmän, toiset vähemmän. Anna kaikkien edetä omassa tahdissaan.
Lasten hankkiminen on ajankohtaista eri ihmisille eri vaiheissa ja eri ikäisenä. Jokainen tekee niinkuin parhaaksi haluaa tai niin kuin elämä sattuu viemään.
Kun perustaa perhettä ja lapsia syntyy, on luonnollista, että ystäviin ei ole samalla tavalla aikaa pitää yhteyttä. joskus myös intressit on erilaisista elämäntilanteista johtuen erilaiset. Sen ei tarvitse tarkoittaa sitä, että ystävyys jää kokonaan.
Elämäntilanteiden muuttuessa usein myös ystäväpiiri osittain muuttuu. Kannattaa vain hyväksyä asia.