Muita jotka itse asiassa tykkää marraskuusta?
Kommentit (23)
Mä tykkään! On kiva, kun ei ole loskaa ja voi ulkoilla pimeässä. Ja toisaalta ei ole pakko ulkoilla, jos ei huvita, vaan voi lukea kirjaa tai katsoa jotain hömppäsarjoja. Syön hyvin ja liikun paljon.
Juu. Täällä Keski-Eurooppassa on syksy parhaimmillaan, lehtiä maassa enemmän kuin puussa. Nautin pimeydestä ja rauhasta.
Tykkäisin enemmän jos olisi lunta. Tosin yöllä on ihanan pimeää, saa nukuttua hyvin.
Silloin kun on pimeää jo kauan ennen nukkumaanmenoaika eikä pimeys lopu kesken ennen heräämistäni, saan nukutuksi niin paljon paremmin, että olen paljon virkeämpi kuin valoisana vuodenaikana.
Minä! Ihana pimeys ja tunnelmallisuus. Toisaalta juhlakuukausi pikkujouluineen (paitsi nyt koronavuonna), toisaalta kk millon saa hyggeillä ja myhistellä kotona sohvalla vilttien alla ☺️ Kaikenlaista tulee puuhasteltua kotona ja ulkona on kiva raikas ilma ulkoilla.
Marraskuun murretut ruskavärit ja valo joka tulee viistosti matalalta on minusta kaunista. Sateesta pidän kaikkina vuodenaikoina, joten marraskuu on minulle oikein hyvä kuukausi.
Pidän kovasti marraskuun graafisesta ja harmaasävyisestä ajasta. Ulkoilusääksi plussan puolella oleva lämpötila on happirikasta ja sula maa hyvä liikkua. Lehdettömät puut avaavat uusia näkymiä ja valo pääsee silloin paremmin valaisemaan. IHmiset ovat monetkin sisällä, jolloin lenkkipoluilla on tilaa mennä. Nukun hyvin ja makeasti juuri tähän aikaan vuodesta. Mielialani on rauhallinen, leppoisa, tykkään hämäränhyssystä ja teen paljon käsitöitä.
On ihanaa nukkua, kun on kunnolla pimeää. Minusta on myös mukavaa käydä lenkillä pimeässä. On kiva laitella parvekkeelle kausivaloja, ja polttaa kynttilöitä. Kun on viileää, on ihana keittää iltaisin teetä tai kaakaota. Voi myös jo suunnitella joulua!
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun on pimeää jo kauan ennen nukkumaanmenoaika eikä pimeys lopu kesken ennen heräämistäni, saan nukutuksi niin paljon paremmin, että olen paljon virkeämpi kuin valoisana vuodenaikana.
Minulla sama. Toivoisin asuvani hiljaisemmalla alueella ja kauempana keskustasta.
Kyllä mä tykkään! Nyt on aurinkoista aina välillä, ja todella raikas ilma käydä kävelyllä tai luontokävelyllä. Kevyt vaatetus silti käy:)
Aurinkoisina päivinä voi hyvin käydä kaffella terassilla, kun pukeutuu hyvin.
Sateiset ja sumuiset päivät luovat myös vastapainoa; syksyssä on kontrastina myös kodin valon ja lämmön tuomaa turvantunnetta.
Syvät värit ensin puissa ja sisustuksessakin voi niitä viljellä vaikka tyynyissä; herkulliset yrttijuomat ja padat sekä uunijuurekset; paljon lämmintä ja hyvää.
Pieniä kajastuksia jo joululahjaideoista...
Kyllä, pidän marraskuusta todella paljon. Syksyn ilma on hapekasta ja raikasta. Pidän sumusta ja harmaan sävyistä joiden lomassa on vielä pilkahdus lokakuun keltaisista lehdistä, eikä sadekaan haittaa. Syksy on olennainen osa luonnon kiertoa ja myös ihmisen pitäisi osata rauhoittua ja vaipua talviuneen. On mukavaa lenkkeillä iltaisin pimeässä kun ei ole juurikaan ihmisiä liikenteessä. Marraskuussa ei ole sosiaalisia tai muita vapaa-ajan velvoitteita vaan voi halutessaan vain olla kotona.
Marraskuu on paras, koska maailman komeimmalla ihmisellä on silloin synttärit.
Tykkään, ja vuodenajoista juuri syksy on lempparini. Marraskuun valo on uskomattoman kaunista, ilma raikasta ja pimeys on jotenkin rauhoittavaa.
Mä olen päättänyt jo kuukausia sitten, että tänä vuonna mulla tulee olemaan ihan mahtava marraskuu. Tää ketju oli tosi kiva lukea!
Olen huomannut, että pimeässä siinä klo 18 aikoihin on oikeastaan jotenkin jännää ulkoilla ja lenkkeillä. On pimeää, mutta ei ole myöhä. Taivas on ollut todella kaunis viimeiltoina, melkein sellainen tummanliilanharmaa. Todella kaunis. Ja tänään satuin ulos päivällä kun aurinkokin pilkotti ja näkyi pilvien välistä vaaleansininen taivas.
Metsän ja luonnon energia on jotenkin kutsuva ja mielenkiintoinen. Puun oksat narisevat tyhjyyttään ja tuuli soi. Mielenkiintoista antautua hyvinvoinnille näin marraskuussakin!
Ei tarvitse tuuletinta että saa nukuttua. Ulkona raikas ilma, pihalla ei mölisijöitä.
No olin juuri tunnin lenkillä. Ajattelin juuri kävellessäni että aika hienoa. Kivan leutoa mutta pirteän viileää. Pimeässä voi olla ihan rauhassa yksin ja ihmisten pihoilla ja parvekkeilla on jo paljon jouluvaloja.
Meidän perheessämme marraskuu on yhtä juhlaa; ensin on toisen lapsen synttärit, sitten isänpäivä, jota seuraa minun syntymäpäiväni ja ensimmäinen adventtikin on yleensä marraskuussa. Ihana kuukausi siis!
Olen alkanut nyt kolmikymppisenä tykkäämään. Ei tarvitse potea huonoa omaatuntoa siitä että ei ole ulkona. Voi puuhastella sisällä kaikkea mihin kesällä ei ole ollut aikaa, kun on pitänyt nauttia kesästä ja ulkoilmasta. Jos haluaa kuitenkin mennä kävelylle, niin ei tarvi miettiä ollenkaan sitä miltä näyttää, kun on niin pimeää niin ihan sama mitä on päällä, kunhan on heijastin. On mukava nukkua kun ei ole kuuma kuten kesällä ja on pimeää. Sitten nykyään aika kuluu aina niin älyttömän nopeasti että marraskuukin vilahtaa ohi hetkessä. Nytkin ollaan jo yli puolen välin. Mikään aika vuodesta ei siis tunnu sellaiselta pitkäveteiseltä ja siksi ikävältä kuin lapsena. Vuodet vilahtaa ohi turhankin nopeasti.
Onhan tämä synkkyys ja järkyttävän huonot ulkoilukelit omalla tavallaan nautinnollisia.
Minä pidän, voi alkaa laittaa jouluvaloja ja pidän pimeistä illoista